Otur

Hej!

Ibland undrar jag verkligen varför just jag ska ha en sådan otur hela tiden, i alla fall väldigt ofta. Igårkväll började jag må ganska dåligt och fick jätteont i huvudet. Huvudvärken har jag känt av i några dagar även om den inte har varit särskilt stark, vilket ju är tur. Inatt började jag dock må ännu sämre och jag kunde inte sova på flera timmar på grund av huvudvärk. Jag frös dessutom trots att jag låg under täcket. Imorse när jag vaknade mådde jag inte särskilt bra. Eftersom jag ska tävla på torsdag bestämde jag mig för att stanna hemma och vila idag för det vore ju tråkigt om jag skulle börja må ännu sämre. Jag ville verkligen vara med på redovisningen idag men det gick inte. Därför får jag bara ett g i samhällskunskap och det kanske jag hade fått i vilket fall som helst. På estetisk verksamhet och psykologin skulle vi mestadels ha betygsnack, vilket förmodligen hade betytt att jag hade fått sitta och vänta under största delen av de lektionerna. I och med det kanske det ändå inte var hela världen att jag bestämde mig för att stanna hemma idag, jag försöker i alla fall intala mig själv att jag tog rätt beslut. Jorden har inte gått under och jag hade nog inte orkat vara i skolan hela dagen även om det bästa kanske hade varit att jag åtminstone skulle ha åkt dit och försökt vara där i några timmar. Men mitt argument till varför jag inte gick dit var som sagt att jag vill orka tävla på torsdag. Idag har jag fått höra att tävlingen i Prag är inställd och det betyder att jag verkligen vill tävla senare i veckan för att jag annars inte kommer få göra det förrän tidigast i oktober. Nu gör jag allt för att bli frisk! Jag har legat och vilat i princip hela dagen och sovit en hel del. För en stund sen åt jag en sådan där china guard som tydligen ska hjälpa en att må bättre. Innan jag går och lägger mig ska jag ta någon typ av tablett, alvedon, ibumetin eller så. Sen får vi hoppas att febern, huvudvärken och den skumma värken jag har i kroppen försvinner tills imorgon eller tills på torsdag. Jag tänker kämpa för att bli frisk och jag har bestämt att jag ska vara frisk på torsdag. Hoppet är ju det sista som överger människan och jag vill verkligen orka tävla senare i veckan. Om jag mot all förmodan inte skulle må bättre på torsdag har jag dock bestämt mig för att inte ställa upp i tävlingen. Eftersom jag förmodligen skulle förlora matcherna på grund av att jag helt enkelt inte orkade lika mycket som jag gör i vanliga fall skulle jag bara bli besviken på mig själv. Jag vill känna att jag gör mitt bästa när jag tävlar och att jag har de förutsättningar som krävs för att orka göra det, vilket jag inte har om jag har feber och mår dåligt. Dessutom är det ju tyvärr så att hälsan är viktig och om man är sjuk ska man ju inte anstränga kroppen på grund av att det kan leda till att kan blir ännu sjukare. Jag skulle i och för sig tycka att det var värt att må sämre efter tävlingen för att jag då har tid att göra det. Min kropp valde helt fel tillfälle att bli sjuk på. Men ifall jag inte kan prestera och göra mitt bästa känner jag inte för att spela. Ni kanske förstår hur jag tänker. Nu ska jag i alla fall packa inför imorgon och därefter ska jag lägga mig och vila igen. Hoppas att ni mår bättre än vad jag gör!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Sv: Tack för ditt jättefina inlägg. Det värmde verkligen. Vi får absolut se till att ses någonting i sommar. Krya på dig nu och hoppas att du blir frisk. Kram!

2011-06-01 @ 09:22:33
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Shass

Usch så tråkigt att höra att du blev sämre sedan! Det var verkligen dåliga nyheter. Hoppas att du hunnit piggna på dig lite sedan dess så du kan åka och tävla och träffa allt ditt showdownfolk. Jag håller tummarna stenhårt för det! Kämpa på, heja heja heja!

Superstor kryapådigkram!

2011-06-02 @ 03:59:12
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Maja

Vart det någon tävling? hur mår du? kram

2011-06-03 @ 00:06:05
URL: http://majareichard.blogspot.com
Postat av: sandra

Lycka till! Hoppas det går bra!

Och Vispen, sluta, du är tillräckligt bra och behöver inte vara bäst hela tiden. Ingen kan vara bäst hela tiden. Kän dig stolt istället över det du har lyckas!! Att vara typ 3-4 bäst i världen är inte alls bra, man behöver inte vara hööögst upp, nej inte alls.

...Förlåt för dålig komentar.

2011-06-04 @ 22:11:24
URL: http://colaknarkaren.blogg.se/
Postat av: sandra

*är inte alls dåligt skulle det så så klart stå!!!

2011-06-04 @ 22:12:25
URL: http://colaknarkaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0