Jag stör mig!

Hej!

Förlåt men jag måste bara få klaga lite. Jag som trodde att saker inte kunde bli sämre just nu hade fel... Det handlar såklart om showdown. Jag har länge velat byta klubb och tänkte att det ju inte borde vara särskilt svårt. Det är det inte heller, problemet är dock att det tar sådan tid att göra det. Nu hade jag skickat in min licens till klubben jag har tävlat för tidigare eftersom de behövde den för att kunna skicka in den till något förbund som ska godkänna att jag byter till en annan klubb. Problemet är bara att en person ringde mig idag och sa att det tydligen tar trettio dagar för förbundet att godkänna det, något jag tycker är konstigt. Okej, jag kunde tänka mig att det kunde ta tid innan saker och ting hände men trettio dagar, en hel himla månad. Hur kan man ha en sådan regel? Efter den månaden kanske förbundet dessutom har en massa andra saker som de behöver göra, vilket kanske innebär att det tar ytterliggare några veckor innan de ser min ansökan om klubbyte. Eftersom jag behöver licensen för att kunna få spela SM om ungefär två veckor kan de inte ens skicka in det där himla pappret om klubbyte utan nu måste jag spela SM och sedan skicka in pappret igen efter det. Jag behöver nämligen ha med mig pappret till SM. Det värsta är att jag inte kan tävla medan jag väntar på att det här pappret ska godkännas av förbundet och det behövs ju alltså för att jag ska kunna byta klubb. Haninge open är också inom en månad och ungefär en månad efter det är det eventuellt en tävling i Prag. Klubben som jag tränar med för tillfället men som jag inte tävlar för vill såklart att jag ska tävla för dem. Det kan jag absolut förstå med tanke på att det ser konstigt ut annars. Nu har de tydligen bestämt att de som tränar med dem också måste tävla för dem. Så nu har jag ett stort problem... Jag kommer inte ha några att träna med. Klubben jag tävlar för i nuläget har visserligen träning en gång i veckan men på de träningarna brukar det komma väldigt många, vilket såklart är roligt. Det gör ju dock att man inte hinner spela särskilt mycket. Dessutom har de inte alls kommit lika långt där som de har gjort i klubben jag brukar träna med. De har fler nybörjare där och så vidare. Dessutom har jag ju jättemånga av mina vänner där jag brukar träna och nu får jag alltså inte trna där mer på väldigt länge... Jag som hade ställt in mig på att jag verkligen vill det här och så händer det här just nu när jag ändå har väldigt mycket annat... I och för sig kanske jag blir tvungen att hoppa över några tävlingar för att visa klubben jag tränar för att jag verkligen vill byta klubb nu. Det kanske skulle göra att de förlät mig för det här. Jag borde ha tänkt på allt det här, att det kunde ta sådan tid men jag hade ingen aning om det här. Ifall jag hade kunnat tävla medan jag väntade på att mitt klubbyte skulle godkännas hade det varit en annan sak men spelare utan licens får inte göra det... Så jag är så oerhört ledsen nu. Även om jag hade tappat lusten att spela showdown lite inser jag nu hur mycket det betyder för mig. Jag tycker om att träna, det ger mig verkligen mycket och jag träffar ju många av mina vänner där också. Förlåt men nu är jag faktiskt ledsen. Det känns som att jag gör allt fel just nu. Igår pratade jag med en vän som sa att man alltid lär sig något av svåra perioder i livet och det stämmer ju verkligen. Nu får jag helt enkelt ta en paus från showdown vare sig jag vill det eller inte. Min vän sa också att han tror på ödet. Säger alltså ödet att jag ska sluta med showdown, är det det framtiden vill? Det känns hemskt för showdown betyder så mycket för mig, jag kan faktiskt inte förklara hur mycket. Till och med att förlora är värre än det här och att inte ens kunna träna med de jag tycker om, att inte kunna tävla och att inte veta hur lång tid saker kommer ta, hur lång tid det kommer ta för de där människorna att godkänna mitt klubbyte. Det är oerhört frustrerande. Nu ska jag åka till skolan och ha ensemble, vi får se om jag klarar av att prestera där.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Du har inte gjort något fel, Vispen. Man kan inte veta allt. Typiskt är det så klart, känns skit att man missar tävlingar sådär, men det kommer fler tävlingar. Vet att det inte hjälper så mycket, för man är ju inställd på just detta, så skiter det sig sådär. Kan bara säga en sak, ge inte upp och sluta inte med showdownen! :)

2011-05-12 @ 14:05:46
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Kladde

Precis Johan! Kan bara hålla med dig! Heja Wischp! det är ju inte ditt fel! Du ska se att det löser sig! kram

2011-05-13 @ 13:14:30
Postat av: Ingrid

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-11 @ 10:28:10
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0