Det finns dagar då jag verkligen undrar om jag hör hemma här på jorden

Hej!

Ibland undrar jag vad det är för fel på mig för ibland känns det verkligen som att jag lever och tänker på ett helt annat sätt än vad resten av jordens befolkning gör, åtminstone de som jag har fått chansen att ha långa intressanta diskussioner med. Jag har skrivit till och pratat med ett antal personer idag. Även om alla verkar ha förstått vad jag har pratat om, innebörden av alla ord och så vidare, har flera ifrågasatt hur jag tänker när det gäller vissa saker. När jag har försökt förklara är det däremot ingen som har förstått mig längre och det har känts lite som att jag lever på en annan våglängd och som att jag har svårt att nå ut till andra. En del av det som jag tänker och känner verkar helt enkelt inte passa in här på jorden. Man kanske skulle kunna jämföra det med en radiokanal där du kan höra musiken som spelas och lite av det som folk pratar om men där den dåliga mottagningen hindrar dig från att höra det viktiga som sägs och att det även gör att du missar saker och inte riktigt förstår, trots att du vill och försöker. När du anstränger dig kanske du kan höra allt som sägs men på grund av att du måste koncentrera dig hårt för att ens höra allt, får det dig att inte lyckas följa den röda tråden som det så fint heter. Så länge det handlar om enkla och ytliga saker är det inga problem för dig att förstå men vid djupare samtal får du svårt att hänga med. Jag vet att den där jämförelsen inte direkt var något att hänga i julgranen, det är ju långtifrån jul nu och dessutom lever jag ju som sagt på fel planet idag. Undrar vilken planet som skulle passa mig och var jag skulle trivas bäst. Ibland tror jag definitivt att jag hör hemma någon annanstans. Jag trivs dock oftast med att leva här på jorden och vilken tur jag har som faktiskt förstår andra och blir förstådd ganska ofta även om det uppenbarligen inte händer varje dag. Det här med andra planeter måste jag fortsätta fundera över någon dag när jag känner mig lite piggare. Nu ska jag istället för att sitta här och skriva saker som ingen förstår, kanske inte ens jag själv när jag läser det här någon gång i framtiden, gå och lägga mig. Imorgon ska jag nämligen träffa några av mina kära vänner och jag hoppas på att de ska kunna få mina tankar att bli lite mer "normala" igen och att människor förhoppningsvis förstår mig bättre när jag har fått några timmars sömn. Utan sömn lär jag ju både se ut och låta som en zombie imorgon. Det där med blommor under kudden som jag skrev lite kort om igårkväll kan förresten ha fungerat. I vanliga fall brukar jag inte minnas vad jag har drömt om när jag vaknar på morgonen men det gjorde jag minsann imorse. Med tanke på att jag dessutom drömde om flera killar igår natt skulle ju det kunna betyda att jag kommer få en bra framtid inom kärleken. Man kan ju alltid hoppas eller åtminstone drömma:) I drömmarna kan allt hända och där finns det ingenting som hindrar oss från att leva ut och göra sådant som vi inte skulle kunna göra i verkligheten, i alla fall inte år 2011. Nu ska jag som sagt låta sömnen fånga mig och jag hoppas att den har med sig några trevliga och fina drömmar. Godnatt!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Shass

Jag tycker inte du är svår att förstå! Fast vad vet jag, du kanske inte tycker jag hänger med.. I alla fall, jag är väldigt glad att du är på jorden och ingen annanstans. Det vore skittråkigt här utan dig.

Kram!

2011-06-27 @ 01:09:15
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Vispen, du är inte alls svår att förstå. Jag har frågat mig själv den tanken flera gången under mina 26 år på jorden och kommit fram till att man inte kan fungera med alla människor, utan en del ska man helt enkelt undvika. Jag har en sådan person på mitt jobb. Jag tycker hon är konstig och hon tycker jag är konstig, sen kan jag erkänna att jag inte gillar henne som person och därför har jag inte lagt någon större energi på att försöka bli "kompis" med henne. Avslutningsvis vill jag säga att jag ser fram emot att få träffa dig i juli, det ska bli jättekul!

2011-06-27 @ 08:28:53
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: louise mamma till Hugo

Tack, ja alltid kul att vinna. Jag som i vanliga fall inte vinner ng.



Ja som du säger måste man köpa för att ng gng vinna.



Ha en bra tisdag

2011-06-28 @ 07:46:00
URL: http://lusses.blogg.se/
Postat av: Balida - Musikblogg

Har nyss lagt upp ett klipp på mig där jag sjunger och spelar gitarr/piano. Kolla och säg gärna vad du tycker! :D

2011-06-28 @ 09:40:27
URL: http://balida.blogg.se/
Postat av: Johan

Men vännen, klart du hör hemma här på jorden. Alla är vi individer, alla tänker och resonerar olika. Många tänker och resonerar väldigt lika, men ingen tänker och resonerar exakt likadant som någon annan. Att förstå någon annan handlar om empati, att försöka sätta sig in i hur någon annan tänker ocg resonerar, även om man själv kanske inte tänker på samma sätt. För att någon annan inte förstår dina tankebanor etc. betyder inte det att det är fel. Vi lever i ett åsiktsfritt land, man får tycka och tänka precis som man vill. Vissa har större empatiförmåga än andra, så är det bara.



SV: Så kul att du tycker det! Den där boken, Oss emellan, gav verkligen jättemycket innom det här området...

Jag bryr mig faktiskt inte om vad som är inne så mycket. Jag använder det jag själv gillar och tycker om. Det svåra kan vara att hitta nytt, eftersom de jag t.ex. går och handlar med vet vad jag brukar vilja ha, jag med för den delen, så det är sådant man kollar på, men kanske finns det något annat där intill som jag skulle vilja ha, men som jag inte ser och som den som är med mig inte kollar efter. Det är lite svårt det där.

Mitt kroppsspråk är väl inte så superutvecklat heller. Eller jo, allas kroppsspråk är utvecklat, men på olika sätt. Kroppsspråket innefattar ju inte bara miner, ansiktsuttryck etc. utan även händer och fötters placering, huvudets vinkel, vilket ben som korsar vilket, hur man har armarna, hastiga rörelser, t.ex. klia sig i håret, osv osv. Finns hur mycket som helst, som man kanske inte tänker på i första taget.



För att länka går du in i HTML-koden, där du infogar youtubekoden. Så skriver du såhär:

<a href="adressen" target="blank"> länkens namn </a>

Target måste du inte ha, det är för att bestämma mål för var länken ska öppnas. "blank" innebär att den öppnas i ett nytt fönster, precis som alla mina länkar brukar göra.



Jo, vi kanske borde bestämma om vi ska träffas eller inte där innan Jocke och jag åker, för det börjar bli dags att beställa biljetter tills dess. Vad tycker du? :)



Kram

2011-06-28 @ 13:24:11
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0