Femte januari

Hej!

Hoppas att ni mår bra, jag mår bättre idag än vad jag har gjort de senaste dagarna. Igår hände nästan ingenting överhuvudtaget och eftersom jag knappt har gjort någonting sen i lördags började jag såklart tröttna på det. En positiv sak med att arbeta eller plugga är absolut att det händer något och att man alltid har något att göra, i alla fall på vardagarna. Loven är såklart helt underbara när det väl händer något. Att ta det lugnt kan enligt mig vara skönt i en eller två dagar men jag blir ganska snabbt rastlös och vill gärna att det ska hända saker nästan hela tiden. Igår gjorde jag som sagt inget särskilt men jag var med Lovisa en stund och sen pluggade jag lite. Tills nästa vecka har jag en låt att lära mig plus att det vore bra om jag har lärt mig mer om hinduismen eftersom vi ska ha prov i religionen ganska snart. Igårkväll satt jag vid datorn ganska länge och lärde känna lite nytt folk vilket var trevligt. Dessutom pratade jag i telefon med några trevliga människor, bland annat mina vänner Philip, Karro och Sven:)

Det jag saknade igår var dock att träna och idag är det femton hela dagar sen jag tränade showdown senast. Det har jag riktigt svårt att förstå. Hur kan det vara så pass länge sen som jag senast stod vid ett showdownbord och slog på en showdownboll?! Idag kom dock en oerhört rolig nyhet som fick mig att bli på mycket bättre humör! När jag vaknade såg jag att jag hade fått ett sms från Krister som skrev att det imorgon är dags för New years cup! Jag hade ingen aning om att tävlingen skulle bli av men blev såklart jätteglad när jag fick reda på det. Det är ju dessutom ett utmärkt tillfälle för mig att träna inför den kommande tävlingen i Finland och imorgon får jag träffa en massa trevliga människor igen och dessutom spela ett antal matcher. Jag hoppas att det kommer bli en trevlig dag och att jag i alla fall kommer vinna några matcher. Men det blir hårt och jag förväntar mig ingenting med tanke på att jag inte har tränat showdown på flera veckor. Hoppas att ni hejar på mig i alla fall:)

Idag har jag varit med Adam, han sov när jag kom hit, det är skönt att det i alla fall finns någon som sover längre än jag på dagarna:) Adam fick sin julklapp av mig idag eftersom jag glömde att ge den till honom förra gången. Jag gav honom en biocheck och ett spel som hette matspelet som är ett frågesport-spel med en massa frågor som handlar om mat. Under eftermiddagen har Adam och jag varit på stan och gått runt i olika butiker. Vi åt på Subway och jag köpte mangojuice som är fantastiskt god. Det känns som en riktigt bra uppladdning inför morgondagen att dricka det:) Nej men jag har ätit pasta också och tränade lite på min cross trainer både igår och imorse så jag känner mig i alla fall lite duktig:) För en stund sen kom vi hem till Adam igen och jag tycker alltid att det är lika trevligt att träffa hans föräldrar! Snart ska vi äta middag och nu hamnade jag här framför datorn en stund. Adam sitter framför sin dator i ett annat rum. Vi är lite osociala men så är det ju ibland och jag vet att Adam har trevligt med sina vänner:) Nu ska jag sätta igång med pluggandet. Hoppas att ni får en fin kväll!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Paulin

Jag är också så att jag tycker att det är skönt att bara ta det lugnt och inte göra något i ett par dagar, men sen blir jag också rastlös :)

2011-01-06 @ 14:45:31
URL: http://puussgurkan.blogg.se/
Postat av: Paulin

hihi ja det hade jag :) det tycker jag helt klart att du ska gör, pizza är såå gott! kram

2011-01-06 @ 14:46:30
URL: http://puussgurkan.blogg.se/
Postat av: Elsa

Jag tycker dina inlägg är bra som de är faktist :). Visst kan det vara roligare med fler inlägg men hellre ett längre, välskrivet, lite oftare!



Farmor/Mormor hälsar för övrigt att hon tycker att du skriver fint. Jag ska lära henne att kommentera bloggar nästa gång jag är över hos henne så förvänta dig en kommentar eller två från henne snart ;)

2011-01-07 @ 00:32:52
URL: http://minipinan.sping.se
Postat av: Emmy

Hej vad kul att du också ska på cup nu. Jag kommenterar lite dåligt nu eftersom att jag är bortrest, men det kanske du visste. Hoppas det går bra på cupen och skönt att börja träna igen, lycka till du med :)

2011-01-08 @ 09:14:15
URL: http://emmyiusa.blogg.se/
Postat av: Ismen

Jag har svarat på din kommentar, men gjorde det i min blogg! Gillar att läsa vad du skriver, det är intressant! Keep up the good work!:D

2011-01-09 @ 11:42:30
URL: http://ismen.blogg.se/
Postat av: Paulin

Man får själv välja vad man vill ha i sin kinkabox och man får välja två " kött rätter" som bland annat kan vara små vårrullar, kycklingspett, friterade räkor eller friterad kyckling och sen får man välja om man vill ha ris eller nudlar och en sås till det :)



Ja det var riktigt roligt, blev jätte glad! Kram

2011-01-09 @ 18:38:46
URL: http://puussgurkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0