Fyra vanliga dagar

Hej!

Hoppas att allt är bra med er! Jag har mått ganska bra de senaste dagarna trots att jag har haft en del att göra. Vädret har varit tråkigt här i Stockholm och det är fortfarande snö och kallt ute. De senaste dagarna har hur som helst varit helt okej. I torsdags började vi jobba med den industriella revolutionen på historian och jag lärde mig lite nya saker. Därefter hade jag prov i religionen som jag tror gick ganska bra även om jag inte svarade på alla frågor. VG kanske jag får i alla fall för det vore trevligt med tanke på att jag faktiskt pluggade en hel del inför provet. Nu känns det skönt att vara klar med hinduismen och att jag inte längre ligger efter i religionen:) Efter lunchen var det dags för sånguppspel. Vi var bara fem eller sex personer som sjöng upp något och det kändes skönt att inte alltför många behövde lyssna när jag sjöng upp min andra soullåt. Jag tycker i alla fall att det gick helt okej att sjunga och nu är jag klar med alla obligatoriska moment i sången! Tyvärr betyder inte det att jag kan slappna av än, som jag hade hoppats utan det ingår även att man ska sjunga upp några låtar som man har valt själv eller som läraren väljer. Nästa låt jag ska börja med heter If I can dream. Jag har fortfarande problem med att sjunga starkt och därför vill jag passa på att träna så mycket som möjligt på det resten av den här terminen. Om några månader ska vi förmodligen ha ett öppet uppspel där föräldrar och andra får komma och tills dess ska jag verkligen försöka hitta en låt som jag tycker om. Jag har nämligen bestämt att det måste gå bättre för mig då än vad det gjorde i höstas då jag sjöng katastrofalt dåligt.

Träningen gik som vanligt ganska dåligt i torsdags men från och med imorgon ska jag faktiskt testa att spela lite med höger hand igen. Knölen är nästan helt borta nu och jag ska försöka hitta något mer som jag kan lägga in i min handske eftersom den för tillfället inte skyddar särskilt bra. Men jag känner att jag har vilat tillräckligt länge nu och om jag ska ha en chans i Milano måste jag verkligen sätta igång och träna på riktigt igen. Annars kommer jag inte ha en chans mot de andra tjejerna. De senaste veckorna har jag ju inte spelat med höger hand överhuvudtaget och jag är rädd för att de veckorna var avgörande för hur det kommer att gå för mig i Milano. Men om man är skadad är det ju ingenting man kan hjälpa och jag får helt enkelt göra mitt bästa i fortsättningen och hoppaas på att jag åtminstone kommer topp tio på nästa tävling.

I fredags hade jag bara historia. Läraren fortsatte prata om den industriella revolutionen och efter det tittade vi lite på en film. Trots att filmen var på svenska hade jag svårt att förstå vad som hände på grund av att de bytte scen ganska ofta och eftersom det var jättemånga människor som var med i filmen. Det tar alltid tid för mig innan jag känner igen alla röster och så vidare. Efter lunchen åkte jag hem eftersom jag inte behövde vara med på samhälllskunskapen. De skulle nämligen titta på film och med tanke på att jag inte ens kunde förstå en svensk film kände jag inte för att försöka hänga med i en film som var på engelska en hel lektion.

I fredags kväll åkte jag och träffade mina kära vänner Madde och Maria. Vi gick först till en affär där vi köpte mat och godis inför kvällen. Jag köpte en sallad och mangoglass:) Hela kvällen satt vi sedan och pratade och tittade på en massa filmer. Det var verkligen roligt och jag hade en riktigt trevlig kväll! Vi såg alla möjliga filmer, bland annat en som jag tror hette Social network som jag tycker var oerhört tråkig. Den tredje twilightfilmen tycker jag däremot var väldigt bra och eftersom vi ville skratta lite såg vi även Sunes sommar:) Jag älskade att läsa böckerna om Sune när jag var liten! Är det någon mer som brukade läsa dem? Vi sov tillsammans från fredag till lördag och även om jag bara lyckades sova några få timmar var det trevligt. Eftersom vi bara hade en soffa fick bara två av oss plats att ligga i den. Mitt huvud och lite av min kropp fick plats men för att jag överhuvudtaget skulle kunna sova lade jag fötterna i en fotölj. Det var ju inte direkt jättebekvämt men det gick och jag vande mig efter en stund:) När jag var yngre testade jag att sova på olika ställen, bland annat i badkar, på golv och under sängar. Därför är jag ganska van vid att sova obekvämt.

Igårkväll var melodifestivalen på tv igen! Min favorit igår var självklart Shirley's angels där en av mina idoler Shirley Clamp är med! Jag tyckte jättemycket om deras låt I thought it was forever och ringde och röstade på dem. De gick ju som tur var till andra chansen och jag håller verkligen tummarna för att de går till final om några veckor! Att Eric Saade gick vidare var inte direkt någon överraskning. Jag tycer att hans låt var ganska bra, dock inte lika bra som Manboy som han tävlade med förra året. The playtones låt tycker jag var ganska bra även om jag inte kom ihåg den särskilt bra efter att ha hört den två gånger. Simon Forsberg tycker jag hade en bra låt även om jag inte tycker att den passar särskilt bra i melodifestivalen. Jag blev lite förvånad över att Sara Varga gick till andra chansen men tycker att det var roligt med tanke på att hennes låt var ganska speciell och eftersom jag tyckte om texten. Vilka tycker ni var bäst igår?

Idag är det söndag och jag har inga särskilda planer vilket gör att den här söndagen ser ut ungefär som de flesta andra söndagarna i mitt liv. Det enda jag brukar göra dessa dagar är att träna, plugga lite och ta det lugnt. Det känns dock skönt att ha en lugn dag inför nästa vecka då jag har en hel del att göra. Sen har jag i alla fall sportlov då jag äntligen får träffa min kära vän Sven! Ska ni göra något roligt nu i veckan?
/Vispen

Kommentarer
Postat av: ostlund

hejja hejja din högerhand! Nu har den fått nog med ledigt

2011-02-20 @ 20:01:35
URL: http://idaostlund.blogg.se/
Postat av: Shass

SUNE! Jag ääälskar Sune-böckerna! Det gör jag fortfarande.

Och duuu varför är du inte online nu när jag skulle fråga dig om den nya Marabouchokladen jag snubblade över alldeles nyss? Med..gissa vad...! ;) Har du smakat den? Den har verkligen smak av... ;)

2011-02-20 @ 20:49:49
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Emmy

Hej!

Det var ett tag sedan jag kommenterade nu. Tack för att du ändå läser och kommenterar på min blogg! :)

Vad mysigt med en tjejkväll i fredags, sådant är alltid trevligt! Även om man inte sover särskilt mycket så är det alltid värt det i slutändan.

Min kompis har också sett The Social Network och hon tyckte den var jättebra. Men en annan jag känner tyckte också som du, att den var tråkig. Själv har jag inte sett den än, men jag skulle vilja det nån gång.

Haha, Sune blir man aldirg besviken på. :)

Hoppas din hand blir helt frisk snart. Ha det bra!

Kram :)

2011-02-21 @ 17:35:46
URL: http://emmyiusa.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Jag jobbar hela den här veckan men ska gå på bokrean på onsdag.

2011-02-22 @ 10:49:21
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0