Juldagen

Hej!

Hoppas att ni mår bra och att ni känner er nöjda med den här dagen. Jag känner mig väldigt nöjd och har haft en helt fantastisk dag! Min natt kunde däremot ha varit bättre. Jag kände mig ganska trött precis efter att jag postade gårdagens blogginlägg men sen blev jag så klart piggare när jag väl hade lagt mig i sängen. Min kära underhöll mig en liten stund och när vi la på fick Lovisa stå för underhållningen istället. Vi låg och pratade i någon timme innan hon somnade. Jag låg vaken och vände och vred mig i några timmar till innan jag till slut somnade. Då hade det nästan hunnit bli morgon och det dröjde inte länge förrän vår katt Sillen hoppade upp i min säng och väckte mig. Bara några minuter senare kom Irres hund och slickade på mig och han kom förbi mer än en gång på morgonen. När det var dags att gå upp kände jag mig alltså inte alls utvilad men jag försökte hålla god min eftersom det ju var jul! Under förmiddagen hjälpte jag Irre med lite saker och lyssnade medan Lovisa spelade ett spel på sin nya Ipod. Björn kom och hjälpte till med att slå in julklappar och att göra lite annat innan kusinerna kom. Lovisa, Mårten och jag höll på med en massa magneter som Jakob hade fått i julklapp, drack glögg och spelade gitarr och sjöng innan alla åt en god jullunch tillsammans. Irre hade gjort väldigt god mat,, sillsallad och Janssons frästelse var mina favoriter:) Efter lunchen satte jag mig i soffan för att vila en stund. Det dröjde inte länge förrän jag slöt ögonen och somnade och när jag vaknade tittade jag en stund på tv innan det var dags för julklappsutdelning. Jag fick en hel del fina saker idag, bland annat fyra stycken mango, trisslotter som jag bara vann hundra kronor på men det är ju så klart bättre än ingenting, bodybutter med mangodoft, lypsyl, handkräm, några skålar, en liten och en lite större vattenkokare, andra köksgrejer, en flaska med mango och chilisås som jag säkert lär använda flitigt när jag blir bättre på att laga mat, någon annan soyasås och ett presentkort på kläder. Av min kära pappa Björn fick jag även ett bidrag till min studentmottagning som jag ska ha i vår:) Efter att ha öppnat julklapparna åt vi Irres goda risgrynsgröt, mandelmusslor, kladdkaka och lite annat gott innan alla började dra sig hemåt. Jag märkte att det är fler än jag som har känt sig trötta idag. Imorgon är det annandag jul men eftersom firandet är över för min del kommer jag få en lugn dag här hemma i Huddinge. Även om jag tycker om när det händer saker måste till och med jag erkänna att det känns skönt att faktiskt ha några lugna dagar innan nyår då jag åker till Åland med min kära. Vi stannar på Åland i två dagar och efter det väntar ytterligare några fina dagar med Reza. Jag ser verkligen fram emot att hinna vara med honom ganska länge den här gången eftersom jag kommer att delta på ett träningsläger, en helg med Unga synskadade samt förmodligen två tävlingar kort därefter, vilket gör att jag är fullbokad resten av januari. Jag tycker som sagt om när det händer saker och det gäller att hålla igång medan man är relativt ung, eller hur?:) Nu lämnar jag bloggen för den här gången. Om jag orkar och hinner ska jag försöka skriva en kort sammanfattning av året innan jag åker iväg på fredag så om någon skulle vara intresserad av att läsa den kan ni kika in här någon gång innan nyår. Jag vill återigen önska er en riktigt god jul! Nedan kan ni höra några låtar som jag har lyssnat extra mycket på före och under juldagarna:)
/Vispen

Kommentarer
Postat av: My Vestlund

God fortsättning! =)

2011-12-26 @ 23:16:41
URL: http://myvestlund.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0