Fem dagar kvar till jul

Hej!

Hoppas att allt är bra med er! Förlåt för att jag nästan aldrig tar mig tid att uppdatera bloggen. Jag har helt enkelt känt att jag har velat prioritera andra saker och sen har jag inte känt mig sugen på att skriva. Ibland kan det ju vara så och vi får se när jag känner mig taggad och vill börja blogga oftare igen. Annat var det ju för några år sen när jag uppdaterade bloggen dagligen eller åtminstone varannan dag. Nu tänkte jag hur som helst skriva lite kort om vad jag har haft för mig de senaste dagarna:) Jag har hunnit göra en hel del och nu tycker jag verkligen att det känns att julen är på väg! I Stockholm har det regnat och/eller snöat hela dagen och jag hoppas att vi får en vit jul.

I fredags eftermiddag åkte jag till Gunnarssons där jag skulle möta Reza. Medan jag vätnade på att han skulle dyka upp småpratade jag med lite folk och blev bjuden på choklad av en kvinna som jobbade på Gunnarssons. När Reza äntligen kom köpte vi lussebullar och fortsatte sedan till Konsum där vi köpte en massa frukt. Efter det fortsatte vi till Kamarina där vi hade bokat bord. Jag tycker att maten var god och att vi hade en trevlig stund på restaurangen:) Större delen av vår fredagkväll spenderades i Upplands väsby. Eftersom Reza hade tjänat ihop en massa poäng när han har bott på hotell bestämde vi oss för att boka en frinatt. Att det blev i just Upplands väsby berodde på att det var billigt att bo där. Jag tyckte om vårt fina rum och med Reza kunde det inte bli annat än helt underbart! Vi hann prata en hel del, trycka till på många sätt och lyssna på musikhjälpen och diskutera låtarna som spelades där. Oja ringde ganska sent på kvällen och vi hann prata en stund med henne och sms-a med Emma innan vi drack te och åt våra lussebullar som var riktigt goda:) Sen åt vi en massa klementiner, tryckte till ännu mer och hade helt enkelt en riktigt trevlig och fin kväll och natt tillsammans:)

I lördags var vi tvungna att gå upp ganska tidigt för att hinna äta frukost. Vi var inte särskilt hungriga och vi åt mycket mindre än vad vi brukar göra i vanliga fall. Men det var trevligt och jag måste säga att jag älskar hotellfrukostar! Efter frukosten gick vi tillbaka till vårt rum och låg i sängen och hade det bra i några timmar innan det var dags att checka ut. Något som är väldigt konstigt är att tiden alltid går hur fort som helst när Reza och jag är tillsammans trots att vi egentligen inte gör särskilt mycket. Tiden går fort vad vi än gör och jag som i vanliga fall brukar vilja att det ska hända saker runtomkring mig känner däremot inte alls samma behov av att göra en massa saker när jag är med Reza. När jag umgås med honom känns i stort sett allt roligt. Det spelar ingen roll vad vi gör. Jag kan uppskatta de lugna dagarna då vi mest ligger och myser i sängen, pratar och tar hand om varandra minst lika mycket som de dagar då vi åker iväg och gör saker. Att jag skulle kunna känna mig så pass trygg, lugn och avslappnad med en annan människa trodde jag aldrig. Det är klart att jag har uppskattat lugna dagar tidigare men att de kunde vara fina och att det skulle kännas bra att vara med en annan människa under dessa dagar hade jag ingen aning om. Jag har vänner som jag alltid känner att jag behöver göra saker med för att det ska kännas bra att umgås med dem. Sen har jag vänner som jag kan göra nästan vad som helst med utan att det känns tråkigt eller konstigt, Reza är definitivt en av dem:) Jag mår bra av att vara med honom, känner att han är lätt att prata med och önskar så att vi bodde närmre varanda! Vi får se vad som händer i framtiden, jag kanske flyttar närmare Göteborg, vem vet:)

Vi fick behålla vårt hotellrum till halv tre, ändå fick vi stressa för att hinna göra oss klara tills dess. Vi är riktigt långsamma och sega båda två och i och med det kan ni kanske förstå att vi tar hur lång tid som helst på aoss att göra oss i ordning när det bara finns en dusch och vi dessutom gärna ligger kvar en kvart extra i sängen för att det känns så underbart och bra att vara tillsammans. Efter en hel del stress han vi hur som helst checka ut i tid och åka med färdtjänstbilen som vi hade beställt. Det var samåkning och för att alla skulle få plats var vi tvungna att trängas. Jag hade dock ingenting emot att sitta nära Reza som höll om mig hela resan och trots att jag tyckte att det kändes jobbigt att jag snart skulle ta farväl av honom fick han mig att skratta flera gånger:) Resan varade så klart inte för evigt och vi var framme vid hotell Continental, där vi ofta möts och tar farväl numera, alldeles för fort. Vi satt och pratade en stund innan Reza behövde gå för att hinna med sitt tåg. Jag som alltid tycker att det är lika jobbigt när något fint tar slut kände att tårarna inte var långt borta när vi kramades och kysstes för sista gången. Nu får vi inte ses på tretton dagar, en tid som både kan låta lång och kort. Med tanke på att jag bor i Stockholm och Reza bor i Göteborg är det kanske inte särskilt lång tid. Ändå känner jag att det är jobbigt att vara utan honom så pass länge och att vi inte kan ses när vi vill! Saknaden är som störst på kvällarna och nätterna när jag är ensam. På dagarna när jag gör saker känns det okej även om jag nästan alltid önskar att Reza vore där. Att det ska behöva kännas såhär jobbigt på grund av saknaden av en enda person tror jag att både jag och ni tycker är ganska konstigt. Samtidigt tycker jag att det kan kännas bra och fint att lägga ner flera timmar varje kväll på att prata med en och samma person och att helt enkelt tycka om någon så pass mycket att man vill vara nära personen så ofta som möjligt:)

Efter att jag hade sagt hej då till min käraste åkte jag till Aspudden och USS ungdomsgård. De flesta fikade när jag kom dit och jag åt en jättegod chokladmuffins medan jag gick runt och hälsade på alla som redan hade kommit. Tiden gick och runt femtiden levererades vår mat. Jag kan lova er att jag drog en suck av lättnad när jag såg att vi hade fått allt vi hade beställt och att maten förmodligen skulle räcka till oss. Det var dock tur att jag hade beställt några portioner extra för det dök upp flera personer som jag inte hade fått in anmälningar ifrån. Jag tycker att julfesten blev lyckad och hoppas att så många som möjligt av alla som var med under kvällen håller med mig om det. Jag kände igen de flesta men hann prata med två eller tre personer som jag aldrig hade träffat tidigare:) När alla hade kommit drack vi glögg med russin och mandlar. Nina startade julmusik som åtminstone fick mig att känna julkänslor. All mat dukades fram och det blev så småningom dags att äta. Maten som vi hade beställt visade sig vara riktigt fräsch och god och jag tror och hoppas att i alla fall de flesta kände sig mätta och belåtna efteråt:) Kvällen avslutades med att vi åt lite till, bland annat fruktsallad, jättegoda skumtomtar, ischoklad, pepparkakor, någon annan sorts kola, mintkyssar och lite annat smått och gott. De som hade tagit med sig en julklapp bytte julklappar med varandra. Ronja fick vara tomte och gå runt och dela ut paketen:) Innan julfesten var slut var det några som sjöng julsånger. Jag hade gärna sjungit med om jag inte hade varit förkyld och haft ont i halsen. Att lyssna när andra sjöng var i alla fall bättre än ingenting och jag njöt lite extra när Hampus spelade gitarr och sjöng en låt av Elton John som han hade skrivit en julig text till:) De flesta började så småningom dra sig hemåt men jag stannade kvar på gården i över en timme till för att hjälpa till att städa. Eftersom det blev en hel del mat över delade vi ut den till folk. Vi raggade till och med upp en taxichaufför som både fick med sig en massa mat och kaffe:) Städningen kändes helt okej och när Nina startade härlig musik kunde jag inte låta bli att dansa en stund med Johanna:)

Min lördagkväll fortsatte med att jag följde med en massa folk till Hökarängen. Rakel, Sandra, Belinda, Nicholas och jag gick hem till Rakel. Jag kände mig ganska trött men orkade dricka te, prata med tjejerna, Nicho, Raouf och säga hej till Christoffer som kom ännu senare, innan jag somnade någon gång runt tvåtiden. Igår vaknade jag inte förrän runt halv tolv och det kändes riktigt skönt att sova ut. Jag tror att det är förkylningen som gör att jag har känt mig tröttare än vanligt den senaste veckan. Belinda åkte hem ganska tidigt på dagen och Sandra var på en liten dejt. Medan Rakel och jag väntade på att hon skulle komma tillbaka åt vi frukost och pratade. Sandra kom tillbaka under eftermiddagen och vi lyssnade på en massa bra musik, pratade och åt en sen lunch innan det var dags för mig att åka hem. Jag hann dock inte göra mer än att packa upp och vila en stund innan det var dags för mig att åka till Tyresö och besöka flickhuset. Igår var sista gången jag åkte just dit för att besöka Rebecka. Att hon flyttar till Ö-vik redan imorgon tycker jag känns tråkigt och lite sorgligt. Rebecka är definitivt den bästa ledsagaren jag någonsin haft, jag har i och för sig bara haft henne men ändå. Vi har hunnit göra en massa roliga, underhållande och fina saker tillsammans och oj vad jag kommer att sakna min kära, underbara, fantastiska vän! Jag tycker som sagt att det känns tråkigt att Rebecka ska flytta men jag känner mig samtidigt jätteglad för hennes skull. Rebeckas fina pojkvän Henke är hur trevlig och bra som helst och att Rebecka och han hittade varandra är verkligen helt underbart! Jag ser fram emot att åka till Ö-vik i vår och hälsa på dem! Igår hade jag en riktigt fin kväll med Rebecka, Henke och resten av tjejerna i flickhuset:) Henke och jag tryckte till på vårt speciella sätt och jag blev glad över att träffa honom igen! Jag passade på att trycka till extra mycket med både Rebecka och Henke igårkväll eftersom jag tyvärr inte kommer att träffa de på länge nu. Förutom att trycka till pratade vi mycket, bland annat om vad vi kan göra när jag kommer till Ö-vik. Sen tittade jag på medan Henke bakade någon bulleliknande grej med choklad inuti som blev jättegod! När Ida kom hem från judoträningen fikade vi och åt en massa goda grejer, först ost och kex och sedan lussebullar, julgodis, pepparkakor, choklad, muffins och glass. Jag kan lova er att jag aldrig brukar äta sådär mycket men ibland måste man ju få unna sig och håller ni inte med mig om att december är en sådan månad? Det är ju på vintern som många brukar äta en massa och på sommaren som många väljer att ta det lugnare med sådant, jag är en av dem:) När jag är helt frisk har jag dock lovat mig själv att köra några extra hårda träningspass eftersom jag vill att min kropp ska må bra och jag vill undvika att rulla eller åtminstone vagga fram i framtiden. Innan jag åkte hem tittade vi på videoklipp på Henkes dator och pratade om allt möjligt trevligt. Ida var lite nedstämd och jag försökte muntra upp henne, det var inte lätt men jag hoppas att jag åtminstone fick henne att känna sig lite gladare:) Klockan halv elva var det dags för mig att säga hej då till Henke och Rebecka. Det blev några långa tilltryckningar och jag tycker att det kändes jobbigt fastän jag vet att vi kommer att ses igen. Jag kände mig ledsen hela vägen hem. Det här med avsked är verkligen inte min grej... Reza fanns som tur var där för mig igårkväll och han fick mig att bli på lite bättre humör:)

Idag hade jag den sista musikteorilektionen den här terminen! Micke körde hårt med mig som vanligt och jag blev yr i huvudet av alla ackord och toner som tydligen måste beskrivas på olika sätt. Jag får plugga hårt i jul och försöka lära mig så mycket som möjligt. Svenskan var inställd idag och jag måste erkänna att jag tycker att det kändes skönt för trots att jag tycker att svenska kan vara helt okej kände jag mig ganska trött. Under eftermiddagen har jag hunnit ha ett samtal med en kurator på syncentralen då vi la upp en plan för vad vi kommer att prata om i vår. Jag är glad över att jag kommer ha någon att bolla idéer och tankar med eftersom jag inte vet vad som händer efter gymnasiet. Vad jag än gör är jag säker på att jag kommer att flytta hemifrån och det känns som att det är en hel del som behöver förberedas inför det. Sen får vi se om jag börjar jobba eller om jag hamnar på någon folkhögskola någonstans i Sverige. Allt sådant här och lite till ska jag försöka fixa i vår:) Nu ska jag hjälpa familjen att klä julgranen. Vi får se om jag hinner blogga något innan jul, om inte önskar jag er en riktigt god jul!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

God jul & gott nytt år! Kram.

2011-12-20 @ 09:04:02
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0