Trött efter helgen

Hej!

Hoppas att ni mår bra och att ni har haft en trevlig vecka. Jag känner mig väldigt trött för tillfället och därför blir det ett kort inlägg ikväll. Det har hänt en hel del trevliga saker i mitt liv den här veckan. Något som känns riktigt skönt är att jag har börjat komma igång med träningen igen efter att ha haft en ganska lugn sommar. Den här veckan har jag tränat showdown tre gånger och dessutom hunnit träna både kondition och styrka. Det känns som sagt riktigt bra och jag ska försöka träna mycket nu inför en tävling i Holland, European top twelve samt eventuellt svenska cupen och en trippeltävling i Litauen. Själva träningarna har gått helt okej. Min kondition är sämre än någonsin just nu och den måste verkligen förbättras i höst. Sen är det ju aldrig fel att träna styrka lite då och då, jag behöver bli starkare för att kunna ge mina motståndare tillräckligt hårt motstånd. Inom showdownen försöker jag träna lite extra på några särskilda slag och även om det känns väldigt segt tror och hoppas jag att det går framåt. I fredags kunde man förresten läsa en artikel om showdown i tidningen Magasin Haninge. Om ni vill läsa artikeln kan ni klicka på den här länken:
http://www.magasinhaninge.se/index.php/blindtennis
Jag tycker att det står en hel del bra information om showdown men stör mig på att de har med mitt namn i artikeln. Det står som tur är att jag kallas Vispen och sen är jag glad över att de faktiskt skrev att jag vill hitta en pojkvän för det vill jag ju:)

I torsdags hade jag inga lektioner. Än så länge vet jag inte exakt hur schemat kommer att se ut men det vore ju skönt om de lägger alla lektioner de andra dagarna. I så fall skulle jag kunna plugga hemma på torsdagar och hinna fokusera mycket på projektarbetet. Nästa vecka har jag den första lektionen i projektarbete då jag ska träffa läraren som kommer att hjälpa mig och många andra i år. Tills dess måste jag komma på vad jag vill göra eller åtminstone ha någon idé. I fredags hade jag naturkunskap med artistmusikertvåorna. Jag blev väldigt förvånad eftersom jag trodde att jag skulle ha naturkunskap med treorna men jag får helt enkelt hoppas att jag kommer att trivas med tvårona. Det blev en lugn första lektion, alla fick böcker och kursplan, läraren presenterade sig och sen körde vi en namnlek. Jag hade lite svårt att hänga med eftersom alla skulle göra en rörelse efter att man hade sagt sitt namn och jag inte såg vad de andra gjorde. En sak som var bra var i alla fall att jag fick höra alla prata lite när de sa andras och sina egna namn:) Mycket mer än så har inte hänt i skolan men nästa vecka ser jag fram emot att få börja med vokalensemble, klassisk sång, projektarbete och ljudteknik:)

På min fritid har jag hunnit göra en hel del sen jag bloggade senast. Förutom att jag har tränat har jag även varit på SIF-s årsmöte. SIF är alltså klubben jag brukar träna med och som jag även tävlar för när jag inte representerar landslaget. Årsmötet gick relativt fort och jag blev nöjd med alla beslut som togs. Efter årsmötet åt vi middag på China station och jag hade en rolig kväll med många trevliga och sociala människor:)

Igår åkte jag till Tyresö för att träffa mina kära vänner Ida och Rebecka. Det var trevligt att träffa dem igen för det var nästan två månader sen sist! Rebecka och Ida visade mig huset där de kommer att bo i åtminstone ett år och även om jag föredrar lägenheter tycker jag att det verkar vara ett helt okej ställe:) När vi hade ätit lite åkte vi till en second hand-butik där vi kollade runt en stund. Jag hittade ingenting men både Rebecka och Ida hittade lite grejer som de köpte. Vi åkte sedan vidare till Tyresö centrum där vi kollade runt i några affärer innan vi köpte frukt och glass som vi satte oss och åt ute på en gräsmatta, det var trevligt:)

Senare under eftermiddagen åkte jag in till Söder där de firade Marie och släppte en skiva i hennes ära. Marie skulle ha fyllt femtio år igår och därför släpptes en skiva med låtar som Marie har sjungit in tidigare år. Jag tycker att det blev en väldigt fin kväll. Vi fick lyssna på några av låtarna på skivan, jag tyckte verkligen om det jag hörde och ska absolut köpa den. Många människor hade kommit för att höra musiken och så klart för att fira Marie. Jag hann tänka mycket på henne igårkväll och även om Marie och jag inte kände varandra särskilt väl kommer jag alltid att minnas henne för Marie var enligt mig en väldigt glad, trevlig och positiv person! Jag tycker som sagt att det blev en väldigt fin kväll igår och jag träffade en massa härliga människor att trycka till och prata med! Förutom att Ulf och Johan var där träffade jag även Maria som jobbar som sånglärare i skolan, Åsa som jag också känner via Kulturama, Peter och hans flickvän Therese, Wendela, Rebekah, Anders, Christoffer Oja, Alireza, Nicholas och många andra. Vi firade i källaren på den grekiska restaurangen Faros. Jag åt en vegetarisk tallrik som jag tycker var god och de andra som jag pratade med verkade även dem vara nöjda med sin mat:) Jag satt kvar och pratade och skrattade med folk tills restaurangen skulle stänga klockan tolv. Eftersom jag inte hade beställt någon färdtjänst och inte orkade stå ensam ute och vänta på en bil i en timme fick jag följa med några andra som skulle gå eller åka vidare till andra ställen. Jag tycker att det var riktigt skönt att gå omkring på Söder sådär sent på kvällen, dels för att jag hade suttit i den där källaren i åtta timmar och dels för att jag tyckte om stämningen. Alla verkade vara glada och jag kände mig inte trött någonstans! Alireza och jag sa hej då till de andra utanför ett hotell där han skulle sova. Det tog en stund att komma in på hotellet eftersom många stod i kö utanför. Vi hann i alla fall göra allt möjligt innan jag åkte hem. Jag kom fram till att det var något fel på Alireza men att han hade en hjärna som verkade fungera väldigt bra:) Min hjärna var däremot segare och jag hade beslutsångest flera gånger igårkväll. Vi köpte en massa dricka och frukt i hotellets reception, ringde och hade en rolig diskussion med en kvinna, väntade på en taxi som aldrig kom, pratade om en massa saker, tryckte till och hade helt enkelt väldigt trevligt! När jag kom hem och la mig i sängen somnade jag direkt.

När jag vaknade igen var klockan ungefär tre på eftermiddagen och jag fick bråttom att gå upp. Jag hann äta någon sorts frukost, kolla facebook och träna lite på synthen innan det var dags att åka iväg igen. Nu skulle jag åka för att fira min fantastiska mormor Lia som fyller år idag! Efter att ha suttit i en störande bilkö, hämtat upp Lia och åkt bil ytterligare en stund kom vi fram till en kinesisk restaurang där vi skulle äta. På restaurangen träffade vi min kusin Matilda och hennes föräldrar Olle och Eva. Jag tycker att vi hade en ganska trevlig kväll men var inte särskilt förtjust i maten. Det finns många kinesiska restauranger i Stockholm men jag kan lova er att kvalitén på maten kan variera väldigt mycket. Efter middagen åkte vi hem till Lia för att dricka kaffe och äta tårta. Jag hade trevligare där än på restaurangen. Lia verkade vara nöjd med kvällen och det är ju huvudsaken eftersom det ju var hon som fyllde år:) Lovisa och jag fick förresten välja varsin sten att ha runt halsen. Jag valde en hjärtformad genomskinlig sten som jag satte på samma halsband som sköldpaddan med grön jade-stenen:) Nu är jag hemma igen och ska snart sova för att orka med morgondagen. Nästa vecka händer det mycket i skolan men när det gäller min fritid har jag ingenting inplanerat. Något ska jag i alla fall försöka hitta på. Om du råkar vara i Stockholm i helgen, har tid och vill ses får du gärna säga till.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Ismen

Vad trevligt du verkar ha haft det då! :) Är bara lite nyfiken på vem den här Marie är... Är det hon som var gift med Ulf, och sjöng i någon grupp som hette Glöd en gång i tiden?



Kram på dig!

2011-08-28 @ 23:32:19
URL: http://ismen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0