Sista rycket

Hej!

Hoppas att ni mår bra och att ni inte känner er lika stressade som jag. Det är verkligen mycket att göra nu i mitt kära liv, okej, det är inte direkt särskilt trevligt just nu så därför borde jag nog inte skriva kära liv. Men snart är det påsklov och då får jag äntligen vila:) Imorgon har jag ett stort prov på både kristendomen och judendomen. Religionerna är i och för sig ganska lika varandra men ändå. tyvärr har jag knappt hunnit plugga så vi får se hur det går. Dessutom har vi sånguppspel imorgon då jag kanske kommer sjunga upp låten Lately som jag knappt har hunnit träna på eftersom jag fick den förra veckan. Men med tanke på att det alltid är bra att sjunga för en publik när man har chansen ska jag nog försöka göra det. Låten kändes faktiskt helt okej att sjunga idag på sånglektionen. I estetisk verksamhet har jag en utvärdering att skriva, i samhällskunskapen har vi det stora arbetet om en konflikt, i ensemblen jobbar vi med fem eller sex låtar som jag behöver träna in och psykologin orkar jag inte ens tänka på. Igår skulle vi skriva om socialpsykologi och jag kände att jag kom på en hel del att skriva. När jag hade kommit ganska långt krånglade dock datorn och helt plötsligt stängde den bara av sig. Batterisladden var i och allting så jag tycker att det var väldigt skumt. När jag väl fick igång datorn igen var nästan allt jag hade skrivit borta. Jag kan lova att det inte var roligt någonstans men det jag har lärt mig är att jag tydligen måste spara nästan varenda minut för att vara helt säker på att det jag skriver inte försvinner. Ifall jag sparar på ett usb-minne lite då och då borde ju också hjälpa. Men när man bara har lite mer än en timme på sig att skriva något tänker man ju inte på sådant, i alla fall inte jag, jag stressar och glömmer bort allt sådant. Nu känns det dock inte roligt att behöva skriva om allt och jag vet inte när jag ska orka göra det heller för det känns sjukt jobbigt. Men livet kan ju inte alltid vara lätt och det kanske känns lättare när jag väl har kommit igång. Skoldatorn fortsatte krångla även idag och det är verkligen frustrerande. Imorgon får jag nog bära med mig min privata dator så att jag är säker på att jag kan skriva religionsprovet för skoldatorn verkar ju leva sitt egna liv.

Några roliga och positiva saker har som tur är hänt de senaste dagarna. Jag har varit på det första styrelsemötet med den nya styrelsen. Det kändes bra och jag tror verkligen att vi kommer få ett bra år:) Igårkväll var jag på ett annat möte där jag planerade inför en resa till Berlin som USS ska göra i sommar. Gårdagens träning var helt okej och idag är det bara två veckor tills jag åker till Milano! Det ska verkligen bli roligt! Jag tycker att grupperna som vi kommer spela i den första dagen ser bra ut och jag tror faktiskt att alla svenskar kan ta sig vidare:) Trots att jag känner mig väldigt skoltrött för tillfället hade jag faktiskt ganska roligt i skolan idag. En tjej var med mig istället för Jonas och hon var väldigt trevlig och pratade mycket. Även om jag ibland uppskattar tystnad tycker jag även om att ha långa och intressanta diskussioner:) Vissa människor kommer man ju väldigt bra överens med och det tycker jag att jag gjorde med tjejen jag hade idag. Med tanke på att jag har haft manliga assistenter sen ettan brukar jag alltid önska att få någon tjej då Jonas behöver göra annat på skolan. Omväxling är ju alltid trevligt och jag tror att det är bra för oss alla:) Nu hinner jag inte skriva mer men jag bloggar igen då jag har mindre att göra.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Din dator verkar som sagt leva sitt eget lilla liv, men om batteriladdaren var i så ska det fungera, det troliga är kanske att den glappar någonstans vilket resulterar i att när batteriet tar slut så lägger den sig i viloläge innan den stänger av. Men om man sedan får ordning på laddaren ska man kunna starta datorn och då ska den gå tillbaks från viloläge till normalläge. Då brukar oftast word återskapa filen, så mitt tips är att när du ska börja skriva ditt dokument så spara det först så minnimeras risken att det blir förstört om datorn krånglar. Ha det bra! Kram

2011-04-14 @ 08:23:17
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Shass

Tycker fortfarande att du ska kräva att få en kvinnlig assistent. Det skulle ju onekligen förenkla saker och ting, skulle det inte?



Kommentarssvar: Det borde nästan vara straffbart att vara så gullig som du är :) Tack för din fina kommentar! Skönt att höra att det åtminstone finns en person som inte tycker jag ska bli helt känslokall, uttryckslös och tonlös. Jag håller för övrigt helt med dig i det du säger - visade känslor och glädjespridning kan väl inte vara något negativt? Det där med att vara lite kär i folk på ett visst vis reflekterade jag också över medan jag skrev inlägget, men tänkte det var bäst att utelämna det den här gången. Tror dock att du kan ha en poäng där. Någon form av kärlek är det ju...även om det kanske inte är åh-jag-älskar-dig-ska-vi-gifta-oss-och-leva-lyckliga-i-alla-våra-dagar-kärlek.

Tack igen för din fina kommentar. Sköt om dig! Kramar!

2011-04-14 @ 23:57:53
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0