Påskharen kom i år också

Hej!

Som ni kanske vet tycker jag om traditioner och något jag har firat sen jag var liten är påsk. Därför blev jag oerhört glad när jag fick veta att påskharen hade varit här och gömt påskägg i trädgården även i år:) Förutom att ha letat påskägg har vi även firat påsk genom att äta en massa god mat och fikat och ätit en jättegod chokladtårta som min mormor Lia hade med sig. Sven hade dessutom med sig en massa godis från Holland och det har varit intressant att se vad de har för godis där. Godis från andra länder har jag varit intresserad av väldigt länge. Att Sven är här känns faktiskt helt underbart! Jag brukar sällan uppskatta att vara ensam och Sven gör mig verkligen lycklig. Igår var jag lite blyg när han kom men nu känns det jättebra. Sven verkar trivas här och idag har vi alltså firat påsk. Lia ville som vanligt spela Maomao och Sven lärde sig kortspelet nästan på en gång:) Ikväll har vi lyssnat på en massa musik, umgåtts och haft trevligt helt enkelt:) Det bästa är att jag ska fira påsk igen på lördag men då med Björn och släkten på hans sida. Nu ska vi gå och lägga oss eftersom det börjar bli sent och det är en dag imorgon också. Hoppas att ni har det bra!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oh yeah, glad påsk till dig Vispen!

Även om jag aldrig har brytt mig om jul/påsk och liknande.

2011-04-22 @ 11:43:03
URL: http://colaknarkaren.blogg.se/
Postat av: Sandra

2011-04-22 @ 11:43:20
URL: http://colaknarkaren.blogg.se/
Postat av: Johan

Har han lärt sig några svenska fraser, Sven? :)

2011-04-27 @ 11:38:46
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0