Skola, träning och möte

Hej!

Jag tycker att man kan sammanfatta mina senaste dagar med de tre ord som står i rubriken. Mitt liv rullar på som vanligt och jag hoppas att ni mår bättre än vad jag gör idag. Jag har sovit väldigt dåligt de senaste dagarna och det är nog en anledning till varför jag mår som jag gör. Jag försöker verkligen att inte känna mig stressad men det är inte särskilt lätt. Vi får mer och mer att göra i skolan nu plus att jag ju snart ska på en stor tävling. Det ska såklart bli jätteroligt men jag känner också press för jag vill ju så gärna att det ska gå bra. Det vill ju alla som är med där för om man är en av de tolv bästa spelarna i Europa vill man ju fortsätta vara det. Men jag har hört att det nog skulle kunna gå hur som helst för mig för när man inte har spelat särskilt länge kan det gå bra på en tävling och sedan jättedåligt på nästa. Nivån på spelet kan alltså variera väldigt mycket och jag kan lova att nästan vem som helst kan vinna över mig när jag har mina dåliga dagar. Därför är det ju ändå tur att det är ungefär en vecka kvar till tävlingen för om jag hade behövt tävla i helgen vet jag att det hade gått dåligt. På lördag ska jag visa showdown och det har jag ju gjort en gång tidigare också. Den här gången kommer Helene och kanske någon mer från landslaget vara med så det känns skönt att inte behöva göra det själv. Jag skulle aldrig orka spela i sex timmar utan paus. Vi får väl se hur det går på lördag, förhoppningsvis mår jag bättre då för när jag ska visa sporten vill jag verkligen att andra ska se hur roligt det är för det tycker jag verkligen. Tänk hur roligt det skulle vara om Sverige fick fler bra spelare och om showdown i framtiden blev tillräckligt stort i världen för att bli en paralympisk sport. Jag hoppas att jag kanske kommer hinna leva medan det händer och att jag även kommer kunna delta där om jag fortfarande spelar då. I och för sig tror jag att det kommer dröja minst till år 2020 innan showdown blir en paralympisk sport och då är jag tjugoåtta år. Det innebär ju att min bästa ålder kommer vara över då men vi får väl se. Tjugoåtta är ju inte hur gammalt som helst, jag tycker i alla fall inte att man skulle kunna säga att man är tant när man är tjugoåtta och jag har ju faktiskt vänner som är över trettio som jag tycker är ungefär som jag förutom att de råkar vara lite äldre. Dock har jag svårt att se mig själv om tio år, kommer jag verkligen bli så gammal? I och för sig trodde jag att mitt liv skulle ta slut dagen innan jag fyllde arton men det fortsatte som om ingenting hade hänt. Aja, ett tag till hoppas jag i alla fall att jag får leva för det skulle ju vara lite tråkigt annars. Vi diskuterade liv och död idag på religionen och det fick mig att börja fundera över vad som händer efter döden. Läraren frågade oss om vi tror på himmel och helvete och det var några i klassen som gjorde det. Jag tror att det kan vara skönt att ha någonting att tro på för jag hoppas att det i alla fall händer någonting efter döden. Hur kul vore det att bara sluta leva helt plötsligt? Självklart blir det roligare om man tror på att det finns en himmel, ett paradis eller att man har flera liv:) Det är i alla fall min åsikt och jag tror som sagt att vi hamnar någonstans när våra hjärtan slutar slå, det är ju bara våra kroppar som inte orkar längre. Jag har läst att en hjärna kan fungera i flera hundra år så varför skulle det inte vara så?

Hmm, idag har jag som sagt inte mått särskilt bra eftersom jag har haft ont i magen hela dagen. Det är verkligen så himla störande och idag har jag känt mig arg på hela världen. Ja, det är faktiskt helt sant. Ett tag kändes det bara som att jag ville slå någon när jag kom en halvtimme försent till historielektionen. Det var inte bara det som fick mig att bli arg utan det var även andra saker. Som tur var missade jag inget prov eller något annat som var jätteviktigt. Ingen blev slagen av mig heller vilket ju var tur men om några timmar får jag förhoppningsvis åka och slå på showdownbollen hur mycket jag vill. Det är tur att bollar och cross trainers inte har någon känsel:) Okej, om någon läser det här tror jag att ni tänker att jag måste vara jordens mest arga och deprimerade människa men jag lovar att jag faktiskt kan vara glad och skratta också även om det kanske är svårt att tro. Nu ska jag i alla fall skriva lite roligare saker.

Igårkväll var jag på styrelsemöte där jag träffade alla i styrelsen och några som jobbar på kansliet. Det var trevligt. Först åt vi middag och sen hade vi möte i ungefär tre timmar och det gick ganska bra. Jag har lite saker som jag måste göra innan nästa möte men det ska nog gå bra:) Igår hade jag sista sånglektionen innan vi ska ha terminens första uppsjugning. Läraren sa att hon var osäker på om vi ska sjunga en eller två låtar så jag ska träna på båda för säkerhets skull. Låtarna är svåra på olika sätt, Black orpheus har ett solo som jag känner mig lite nervös inför och Chain of fools är riktigt svår att sjunga. Jag måste låta mycket argare när jag sjunger och det tycker jag är svårt.

På kontaktlärartiden igår pratade jag med Ola om nästa fredag och han sa att det inte var några problem att jag var ledig nästa fredag vilket ju är bra eftersom tävlingen börjar ganska tidigt på dagen:) I måndags var det kanelbullens dag då jag faktiskt åt en bulle eftersom Nina köpte hem fika. Jag äter nästan aldrig bullar annars men eftersom den dagen bara är en gång om året måste man ju göra det, jag tycker om traditioner:) Sedan tycker jag att bullar kan vara ganska gott ibland. Att ha studiedag både i måndags och tisdags har inte varit helt fel heller och jag hann faktiskt få en del gjort. Nu ska jag nog plugga lite religion innan den kära träningen börjar. Jag ville bara blogga eftersom det var länge sen och jag behövde skriva lite. Hoppas att ni har det bra.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0