Nu har jag klippt mig

Hej!

Ja, som rubriken säger har jag klippt mig nu. Seende personer kan se hur jag ser ut på min profilbild. Lovisa tog som tur var bilder både före och efter klippningen och jag har sparat en bit av det hår som Nina klippte av. Det känns seriöst ganska deprimerande att ha kort hår nu. Jag visste redan att jag skulle sakna det innan det åkte av och jag hade helt rätt. Nu slutar håret bara helt plötsligt på ett och samma ställe och även om det kanske ser bra ut kan jag tala om att jag inte tycker att det känns bra överhuvudtaget. Dessutom känner jag mig inte som mig själv utan långt hår. Det var ju en del av mig och nu är den borta. Jag lever fortfarande, tydligen, vilket kanske inte är särskilt förvånande men ändå. Nu kommer det dröja ungefär fem år innan jag har långt hår igen, kanske till och med längre tid än så. Undrar om jag ens kommer hinna uppleva att ha långt hår igen i mitt liv men det hoppas jag för nu har jag testat hur det känns att klippa av det och det var ju inte alls roligt. För varje gång som Nina klippte med den där himla saxen och det försvann mer och mer hår kände jag verkligen hur en massa hår försvann och istället åkte ner på golvet. Som sagt sparade vi en bit av håret vilket ju är tur. Nu har i alla fall ni som har tjatat på mig om att jag ska klippa mig för att se hur det är fått se resultatet och det har jag själv också fått uppleva. Om man kunde backa tiden, bara några få timmar, skulle jag absolut göra det och i så fall klippt mig men inte ta bort en sådan lång bit av håret som jag gjorde. Som sagt, nu är det bara att börja spara igen och hoppas att det dröjer ett tag innan jag börjar få gråa hår.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Deppa inte för mycket att du har kort hår nu. Tro mig, det kommer växa ut igen.

2010-10-12 @ 11:40:19
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Johan

Hur kort/långt har du nu då, Vispen?



Innan jag klippte mig senast gjorde jag en lite gullig grej. Jag tänkte ju att håret ändå skulle bort, så jag klippte av lite hår, diskade ur en gammal snusdosa, la i lite bomull i den, tog ytterst lite parfym och la i håret och gav som en present till A. Gulligt va? Hihi :)

2010-10-18 @ 13:38:14
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Maja

Kort? det kan du ju glömma, jag har hört att det fortfarande når dig ner till rumpan och då är det garanterat långt!!! Jag kan lova dig att du kommer se håret långt igen! Var glad att du valt en idrott där du slipper röra på dig så mycket, då hade håret rykt för länge sedan!

2010-10-19 @ 12:49:35
URL: http://majareichard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0