Väldigt segt

Hej!

Det här är ett väldigt flummigt och dåligt inlägg som ni inte behöver läsa.
Ja, just nu känns det mesta segt. Det tog över en vecka innan min förkylning som jag har känt av sen innan SM bröt ut. I måndags fick jag väldigt ont i halsen och idag har det blivit ännu värre, det tråkiga är att jag varken kan sjunga eller träna nu för jag vill ju inte att det ska bli värre. Sen får jag ont i halsen bara av att prata med folk, det känns nästan omöjligt att överleva den här förkylningen för såhär förkyld har jag nog aldrig varit, i alla fall inte så länge jag kan minnas. Att knappt ens kunna prata med någon är ju hur jobbigt som helst. Idag har jag försökt vara ovanligt tyst i skolan och det gick väl inte sådär jättebra, jag är ju inte direkt den som pratar jättemycket men ändå. Nästa vecka är det ju tävling också och idag missade jag ännu en träning på grund av att jag mår som jag gör. Jag kanske borde strunta i nästa tävling för när jag knappt har tränat någonting känns det ju inte som att jag kommer spela bra då heller. Det kostar dessutom ganska mycket att få vara med så jag har börjat fundera på att kanske spara pengar nu och istället satsa på en tävling om några månader. Men det tråkiga är att det inte kommer vara någon tävling på länge efter Haninge open så jag kommer nog ändå vara med och tävla då. Dessutom vore det tråkigt om jag inte fick träffa alla och sen älskar jag ju verkligen att spela! Nio dagar kvar idag och tills dess måste jag vara frisk! Jag har en del prov innan det också som jag verkligen inte ser fram emot att göra. På fredag har vi både läs och hörförståelse i engelska, några har muntligt prov också men det får jag som tur är göra på onsdag nästa vecka istället:) Jag hade aldrig orkat göra tre olika prov på en och samma dag. Jag kommer vara helt körd bara efter att ha gjort hörförståelsen. Synd att det är den vi kommer börja med klockan åtta på morgonen, då är man ju sådär lagom pigg. Nästa vecka har jag prov i kultur och idéhistoria, det är sista provet för terminen i det kära ämnet! Jag har i och för sig en jobbig redovisning kvar också men det ska nog gå bra. Vg måste läraren ge mig för annars har jag ansträngt mig i onödan och det vore ju riktigt tråkigt. På tisdag har jag det sista provet i spanska och det blir förmodligen det sista spanskaprovet jag gör i mitt liv. Vi kommer ha muntligt prov i spanska också och där vet jag redan att jag kommer få ig, kanske g om jag har tur men det tvivlar jag på. Förutom det har jag ju som sagt muntligt prov nästa onsdag och sen har vi fått en jättestor idrottsuppgift som snart ska lämnas in. Den har jag verkligen ångest för... Under de senaste dagarna och nätterna har jag verkligen känt mig hur stressad som helst, inatt vaknade jag nog minst tio gånger och tittade på klockan, sen hade jag svårt att somna också, jag tror till viss del att nattens dåliga sömn beror på att jag är så förkyld för tillfället, det är ju jättesvårt att andas då. Men ja, jag kommer säkert överleva det här, det gjorde jag ju förra året.

Jag har knappt gjort någonting sen i söndags. I skolan har jag känt det som att jag är helt borta ibland och knappt har orkat koncentrera mig, det är verkligen en nackdel med att vara förkyld, jag känner mig alltid så trött och seg då. Taxin var väldigt sen igår och jag kom fyrtiofem minuter försent till skolan. Det var hur störande som helst för det var sista lektionen innan provet och att komma dit när det bara var ungefär tjugofem minuter kvar och sedan ha håltimme i cirka sex timmar kändes onödigt. På ensemblen orkade jag knappt sjunga, de andra sångarna var också förkylda så man kan ju inte direkt säga att det lät bra om oss. Efter den lektionen hade jag då uppspel med vokalensemblen. Om jag inte hade haft ont i halsen hade jag verkligen uppskattat det. Men igår kändes det mest jobbigt, det uppspelet låg ju till grund för betyget. Under soundchecket sjöng jag lite och under själva uppspelet försökte jag sjunga så mycket jag orkade, jag hoppas att min lärare hörde på mig att jag inte mådde särskilt bra för jag vill ju få ett bra betyg i vokalensemble! Nu känns det i alla fall skönt att ha sjungit de där fyra låtarna för sista gången:) Don't worry be happy, Border song, Lord make me over och Higer in the lord. De kommer jag nog komma ihåg hur länge som helst med tanke på hur många gånger jag har sjungit dem. Treorna var också med igår och de sjöng hur bra som helst! De sjöng bland annat låtarna Tro, True colours och People get ready som var den första låten jag sjöng efter att ha kommit in på Kulturama, därför känns den speciell för mig.

Idag började jag spela in ljud till novellen jag jobbar med. Min assistent fick läsa in novellen eftersom det är en man som är huvudperson i den. Men han läste faktiskt bra och med inlevelse:) Sen började jag försöka hitta ljudeffekter som jag kan använda. Vi försökte spela in ljudet av när folk äter och ljudet av när bilar kör förbi, det var ganska svårt, särskilt att få med ljudet av när man öppnar och stänger en bildörr. Nästa vecka har jag några andra ljud att spela in plus att jag ska klippa ihop allt och det ska bli roligt att se hur det blir:) På spanskan hade vi ett läxförhör som jag tycker var svårt och på matten pluggade jag inför nationella provet. Jag har saknat träningen idag men på torsdag hoppas jag att jag är tillräckligt frisk för att kunna träna igen för det vore ju riktigt nice:) Nej, nu ska jag göra något annat än att sitta här när jag ändå inte har något att skriva. Jag tycker synd om er som har läst det här, jag varnare ju faktiskt om att det här inlägget var onödigt, men jag hoppas i alla fall att ni mår bättre än vad jag gör idag.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Krya på dig kompis

2010-05-05 @ 11:56:47
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0