Lugn helg

Hej!

Hoppas att alla mår bra och att ni har haft en bra helg. För mig har den här helgen verkligen varit hur lugn som helst, nästan för lugn för att jag har kunnat uppskatta den. Men hellre en lugn helg än att gå i skolan och behöva plugga jättemycket. Igår tog jag det mest lugnt och gjorde faktiskt ingenting roligt förutom att chatta och prata med lite folk. Jag pratade till exempel med två vänner som jag inte har hört av på länge vilket var trevligt:) Sen tränade jag lite på jazzlåten jag ska sjunga på torsdag, tyvärr känner jag mig inte säker på texten än plus att jag inte känner att jag kan sjunga låten med känsla men jag hoppas att det löser sig tills på torsdag. Igår fyllde förresten både min pappa Björn och min vän Ida år, grattis till dem!

Jag trodde att den här dagen skulle bli lika tråkig som gårdagen. Men imorse fick jag veta att vi skulle åka och fira min kusin Mathilda. Vi köpte hennes present på vägen till henne, ett presentkort på HM och ett litet paraply. Ett sådant borde jag kanske också skaffa eftersom jag inte har något för tillfället och det ju faktiskt finns väldigt smidiga paraplyer. Men å andra sidan vet jag inte om jag skulle orka använda det, nu klarar jag ju mig till exempel alltid utan paraply eftersom jag är van vid det. När vi kom fram till kusinerna regnade och åskade det jättemycket ute, vädret var ju mycket bättre i fredags. Vi behövde i alla fall inte gå särskilt långt och det tog inte lång tid innan vi kom in i deras hus. Vi kom först för en gångs skull, i vanliga fall brukar vi alltid komma försent till sådana där släktträffar och annat. Lite senare var det i alla fall fler som kom, bland annat min mormor Lia. Under eftermiddagen fikade och pratade vi i flera timmar och det var trevligt. Sen åkte alla hem runt femtiden och sen jag kom hem har jag inte orkat göra särskilt mycket. Men jag har i alla fall tränat lite på cross trainern och jag har fortfarande lite träningsvärk efter att ha simmat i fredags, det känns mest i magen. Imorgon börjar en ny vecka då jag förmodligen kommer göra en hel del. Eftersom vi inte kommer ha lika långa skoldagar som vanligt ska jag passa på att förbereda några redovisningar till veckan därpå plus att jag tror att jag ska åka till en kompis i helgen:) Imorgon ska jag dessutom vara med på ett möte med Uss styrelse och det ser jag fram emot.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0