Snart sommarlov

Hej!

Vad roligt att så många har läst min blogg på sista tiden, jag har ju två stycken och en av dem fick hundra besökare på en dag:) Nu skriver jag igen, tyvärr har jag inte särskilt mycket att skriva om eftersom jag inte har hunnit göra något roligt sen sist. Jag har nog alltid tyckt att dagarna innan man får sommarlov är lite sega. Det brukar ju nästan inte hända någonting och det tycker jag känns tråkigt, så har det varit även i år. Vädret har dessutom inte direkt varit roligt, här har det blåst och småregnat både igår och idag. Sådant väder brukar i alla fall göra att jag känner mig tröttare. I torsdags var det skola som vanligt. Tjejen som var med mig på idrottsdagen var med mig en stund även då och jag kände att vi faktiskt kom ganska bra överens vilket ju var roligt. Nu kommer hon nog aldrig mer jobba med mig och det är ju lite tråkigt, när jag väl hade börjat tycka om henne menar jag. På kören fick vi veta att vi ska sjunga både Can you feel the love tonight och Länge leve livet på skolavslutningen. Jag tycker att det känns jätteroligt att vi äntligen ska sjunga upp något med kören! Omdömena sätts inte förrän efter avslutningen och därför tror jag att det kommer vara många som kommer dit. När vi skulle sjunga i kyrkan tidigare i år var det ju knappt någon som kom och det var ju väldigt tråkigt. Vår lärare blev dessutom ledsen för det och därför tror jag att det nu är många som verkligen vill komma och visa henne att de tycker att körsång är roligt. Jag har fått en känsla av att det är många fler som tycker om kören nu, i alla fall många fler än förra året. I torsdags tycker jag att låtarna lät väldigt bra, Länge leve livet sjöng vi acapella och det lät jättebra med alla stämmor! Läraren mailade texten till mig idag, lite sent ju men eftersom jag är ledig på måndag kommer jag hinna träna mycket på låten då.

På idrotten skulle vi ha betygsamtal. Det hadde jag gått och varit nervös inför hur länge som helst kändes det som. För några veckor sen lämnade jag ju in det där stora arbetet som jag har skrivit lite om tidigare. Men det kändes inte särskilt roligt när jag fick tillbaka det eftersom jag bara hade fått vg. Läraren förklarade för oss att hon hade varit hård med betygsättningen, det var det många av oss som tyckte eftersom jag faktiskt inte tror att det var någon av oss som fick mer än vg på uppgiften. Eftersom vi gick efter klasslistan och mitt efternamn börjar på S fick jag vänta länge innan det till slut blev min tur att prata med läraren. Medan jag väntade pratade jag med en del av de som hade samtal före mig. Några blev verkligen ledsna över att de fick ett lägre betyg än de hade hoppats. Jag kände det lite som att jag hade misslyckats eftersom idrott ju är det ämne som jag verkligen kände att jag hade kämpat i och satsat jättemyket för att få mvg i. Det kändes verkligen hur jobbigt och tråkigt som helst. Till slut blev det i alla fall min tur och det kändes knappt som att jag ville prata med läraren. Men hon lät väldigt glad och förklarade att min uppgift hade varit bra trots att jag bara hade fått vg på den. Sen sa hon att hon har sett att jag har kämpat och att jag har utvecklats mycket sen i höstas. Därför gav hon mig mvg i betyg och hon sa att det hade varit roligt att sätta det betyget eftersom jag var en klar mvg-elev. Jag blev verkligen hur glad som helst över betyget eftersom jag ju hade kämpat hårt för att få det! Den där uppgiften lade jag ju ner hur många timmar som helst på och praktiskt har jag ju också alltid försökt göra mitt bästa på lektionerna. Sen har jag ju tränat mycket, både under träningsperioden vi hade tidigare och på fritiden.

Tyvärr hade jag varken ensemble eller sånglektion på eftermiddagen men lite senare var det träning som vanligt:) Det var bara Krister och jag som var där vilket ju var lite synd men det som var bra med det var att jag fick spela hela tiden. Jag tränade mycket på att serva och hittade en serv som jag lyckades göra mål med väldigt ofta och en serv där jag i alla fall gjorde några mål. Man ska ju ha minst tre servar och därför måste jag försöka hitta en tredje serv också. Tidigare hade jag en serv som ofta gick bra men som jag nu nästan aldrig lyckas göra mål med, det är lite konstigt för servar tränar vi nästan på varenda träning. Vi spelade några set också i torsdags och det gick väldigt dåligt för mig, ibland var det i alla fall jämnt.

Igår hade vi inga lektioner eftersom treorna tog studenten. Därför gjorde jag knappt någonting på hela dagen. På eftermiddagen pratade jag med Sven på skype, det var väldigt trevligt och han förstod vad jag sa, oftast i alla fall, trots min kära engelska. Lovisa och jag åkte till Björn lite senare under dagen och här har jag varit även idag. Kusinerna skulle ha kommit men de kommer imorgon istället. Idag har jag därför mest tgit det lugnt, vi åkte in till stan en stund eftersom Lovisa skulle köpa biobiljetter till den tredje Twilightfilmen som kommer på bio snart. Den ska jag kanske också gå och se någon dag, Maja såg ju den andra filmen med mig och det var ju väldigt roligt. Nu hinner jag inte skriva mer för vi ska äta när som helst. Nästa gång jag bloggar blir förmodligen när jag har fått sommarlov. Ha det så bra tills dess!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Elsa

Ja, det känns jättekul att vara färdig med gymnasiet men samtidigt lite ledsamt, hann ju "bara" gå med min klass i tre år vilket känns lite för kort.



Jag sticker den sista juni men vi hinner säkert träffas innan dess!!



Har du en till blogg? Vad heter den?



Grattis till MVG:et i idrott!!

2010-06-13 @ 15:07:53
Postat av: Johan

Kan du försöka förklara någon typ av serve? Jag brukar ju bara köra den enkla varianten, forehand i sin egen sarg. Backhand ibland, men inte lika ofta. Vad finns det mer för varianter? :)



SV: Helt klart var hon bättre förr! Man skulle sett henne för 10-15 år sedan...

Hennes röst är dock fortfarande grym, även om den som sagt var bättre förr.

När såg du henne live? :)



Ja, det känns skönt! :)

2010-06-13 @ 17:49:36
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Grattis till MVG i idrott

2010-06-14 @ 10:38:49
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0