Skola, träning och konsert

Hej!

Nu skriver jag ett ganska kort inlägg eftersom jag snart ska åka och fira Adam som tar studenten idag, det ska bli roligt:) Tyvärr slutade vi ganska sent idag och det gör att jag får åka direkt till Adam från skolan. Nackdelen med det är att jag dels inte hinner byta om till finare kläder och dels att jag inte kan hämta hans present som ligger hemma. Men det ordnar sig säkert ändå, jag kommer ju träffa Adam fler gånger:)

I tisdags gick redovisningen jättedåligt för mig. Min lärare skulle ju ha fixat min inspelning och det hade hon även gjort till en annan tjej i klassen. Hennes arbete gick bra att spela upp men mitt blev det något fel på, inspelningen hade helt plötsligt inget ljud vilket ju var väldigt tråkigt menmen. Jag fick redovisa ändå och det gick ju inte direkt så bra som jag hade hoppats men jag överlevde. De andra visade upp bilder som de hade målat och det var ganska segt eftersom jag inte kunde se dem. Nästa lektion var i alla fall vokalensemble, gissa hur många elever som kom, två, Jocke och jag. Men det var en ganska rolig lektion ändå och vi sjöng lite olika låtar, bland annat två Stevie Wonderlåtar. Läraren hade redan satt betygen och jag fick mvg! Åh vad roligt det kändes för jag trodde faktiskt bara att jag skulle få vg.

Efter lunchen var det spanska där vi fick prata mycket. Sen var mattelektionen inställd men Jonas och jag sprang istället. Det gjorde ju de andra förra veckan då jag tyvärr glömde att ta med mig idrottskläder. Att springa gick tyvärr mycket sämre i tisdags än förra gången,  det kan dels ha berott på att vi inte hade något sådant där band mellan oss, jag brukar känna mig friare då. Men det jobbiga med att använda det är också att jag inte känner mig lika trygg med att springa, särskilt inte utomhus, min assistent har ju visserligen ledsagat mig mycket men ändå, jag vågar knappt springa med någon. Springband är det som jag tycker fungerar bäst, där vet jag alltid var jag är och behöer inte oroa mig för att springa in i något. I tisdags var det väldigt varmt ute så därför blev jag svettig redan innan jag ens hade börjat springa men det kändes i alla fall skönt att röra på sig efter att ha suttit stilla en hel dag. Lite senare åkte jag till träningen och det kändes roligt att träna igen:) Mina forhandservar gick bättre än backhandservarna och det brukar vara tvärtom annars så det var lite konstigt.

Igår började jag inte förrän klockan ett vilket kändes skönt. Först var det soundcheck i ungefär en och en halv timme och därefter var det genrep. Konserten började klockan sex och jag tror faktiskt inte att jag orkar skriva särskilt mycket om den. Det var i alla fall väldigt roligt att höra alla andra ensembler, en del sjöng verkligen bra! Under dagen kände jag mig inte särskilt taggad men det kändes i alla fall bättre när jag väl stod på scenen, sen hann jag såklart vara nervös i några timmar också, som vanligt. Idag tittade vi på konserten som filmades igår. Jag kan ju inte direkt säga att jag blev nöjd med låten jag sjöng, jag som tyckte att jag tog i igår tycker knappt att jag hördes på filmen menmen. Det är ju något jag behöver jobba med, nästa år är ju sista året som jag kommer ha chansen att utvecklas inom sången och sista gången som jag kommer vara med på någon konsert, då har jag bestämt att jag vill utvecklas och att jag åtminstone ska känna mig lite nöjd när jag går ut trean. Det känns enligt mig som ett bra mål. Min ensemblelärare sa i alla fall att han såg att jag rörde på mig mer igår och det var ju bra.

Idag jobbade vi med första hjälpen på idrotten och det var ganska intressant. Jag hade lärt mig en hel del om det tidigare men känner att det var bra att gå igenom det igen. Vi fick läsa lite i ett häfte och därefter jobba med varandra och blåsa i en docka och trycka på den för att försöka få igång hjärtat. Jag tycker att det var svårt i början men att det gick lättare när jag väl hade kommit på hur jag skulle göra. Under eftermiddagen har jag ju tittat på konserten och sen hade jag ett kort möte där vi bestämde vilka kurser jag ska flytta till fjärde året. Förutom att jag ju i år har tagit bort svenska b, naturkunskap a och musikteori b kommer jag nästa år att ta bort psykologi b, ljudteknik a och projektarbete. Det gör att jag tror att jag kommer överleva nästa år utan att behöva känna mig jättestressad hela året. Stressen kommer jag definitivt känna på våren men det hade ju absolut varit mycket värre ifall jag inte skulle ha tagit bort några kurser. Nu måste jag sluta skriva eftersom taxin kommer snart, hoppas att den är i tid.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0