Ibland vill man bara ge upp...

Hej!

Nu är jag inte glad, jag mår så illa och känner mig just nu bara så trött... Orkar inte tänka längre, har ont i huvudet. Det känns som att jag lika gärna kan ge upp... Provet, det gick väldigt dåligt och jag kände att jag hade svårt att förstå... Men ännu värre är att det nu har försvunnit från datorn. Det jag satt i ungefär två och en halv timme med, allt arbete jag la ner... Jag har lust att bara skrika rakt ut, eller gråta, eller göra vad som helst. Först trodde jag inte att jag hade numret till min lärare men sen såg jag att han hade skrivit det i ett mail till mig så jag ringde honom och berättade. I det mail jag hade skickat stod det naturligtvis inte heller några svar... Därför måste jag alltså göra om hela provet... Det är inte alls roligt... Seriöst, jag orkar inte! Nu kommer det absolut bli ig med tanke på att jag är så trött i huvudet och inte kommer orka lägga ner samma tid igen, okej, jag kommer ihåg en del av det jag skrev men ändå, det tog lång tid för mig att försöka lösa vissa uppgifter. Förstår ni vad jag känner just nu? Jag är helt säker på att jag sparade filen innan jag stängde av datorn och att datorn stängdes av på rätt sätt. Ändå kom det upp en fråga om jag ville återskapa filen eller öppna ett nytt dokument, jag tryckte såklart på att datorn skulle återskapa det som annars inte skulle finnas kvar. Sen fanns ändå ingenting... Vad är det för fel? Matte, det kommer jag ogilla ännu mer i fortsättningen... Ärligt går det inte att förklara i ord hur jag känner just nu.

Det positiva med den här dagen var kören! Åh vad roligt det var att sjunga igen, vi började på en låt som heter Käraste bröder eller något liknande. Jag tycker att den låten är fin med alla stämmor. På idrotten skulle vi träna på att stå på händer, huvudet och hoppa trampett. För mig gick det extremt dåligt vilket ju inte var någon nyhet, jag har aldrig varken lyckats stå på huvudet eller händerna själv. Jag testade att hoppa lite på trampetten men vågade inte göra så mycket.

Ensemblen gick inte så bra men jag försökte verkligen ta i på min vers i slutet av lektionen. Läraren sa att han tyckte att det lät bättre i slutet så det var ju bra att det var någon som märkte att jag faktiskt försökte. Linn och jag sjöng sticket också och det kändes i alla fall ganska bra:) Efter det var det sånglektion då jag sjöng på jazzlåten. Om två veckor är det uppspel och då gäller det att kunna allt, både låt och improvisation. En rolig sak är att läraren faktiskt tycker att jag vågar mer nu och att jag fick vg i mitt omdöme, i våras hade jag bara vg-. Det är ju bra att hon tycker att jag går framåt med sången för det finns ju andra som nog inte skulle hålla med om det. Läraren sa att hon tror att jazz skulle passa mig och att jag kanske borde sjunga mer jazz. Sen sa hon att hon tycker att improvisationen låter bra och det var väldigt roligt, den låg tydligen på vg-nivå och det är ju där jag vill ligga:) Innan har jag ju inte sjungit jazz så det var ju bra att jag fick testa det nu, om det kanske kommer bli min nya stil, inte för att jag tror det men ändå:)

Efter sånglektionen satt jag som sagt i två och en halv timme och skrev på något som försvann, sånt är ju jätteroligt, eller inte. Läraren lät först förvånad när jag ringde men jag trodde först att jag hade kommit fel då hans röst inte lät som den brukar. Han kan nog ha blivit förvånad över att jag ringde hans privata mobiltelefon också men han har själv gett mig det numret i våras och jag tyckte att det här var tillräckligt viktigt för att jag skulle kunna ringa då han inte jobbar. I helgen ska jag åka på showdownhelg vilket kommer bli jätteroligt, det får jag i alla fall hoppas:) Nu när jag har någonting att se fram emot kommer jag orka skriva provet, så är det bara. Men jag känner mig extremt dålig just nu då jag vet att jag ändå kommer få ig på det prov jag kommer skriva nu, omprovet var enligt mig mycket svårare än det förra och jag vet att det inte bara var jag som tyckte det. Jag funderar lite på att strunta i att skriva provet då jag är säker på att det ändå kommer stå ig på resultatet. Men det kanske är bättre att göra ett försök även om det är dåligt, då ser ju åtminstone läraren att jag försöker. Nej det är väl lika bra att sätta igång då... Ju snabbare jag får det gjort desto bättre. Hoppas ni får en trevlig helg!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hoppas omprovet gick bra. Jag ska ochså ha en rolig helg. Ska upp till stockholm och ha styrelsemöte med us rikssstyrelse.

2010-01-22 @ 14:21:53
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Ida

lider med dig!!! kan bara säga att jag vet hur det känns!

2010-01-22 @ 22:41:35
URL: http://idaostlund.blogg.se/
Postat av: sarah

det har hänt mig oxå,gu vad sur man blir när man har skrivit på nåt jätte länge och sedan så är det boorta!!!



hoppas du får en bra helg iaf :)



2010-01-24 @ 00:06:01
Postat av: Ronja

Jag lider verkligen med dig...du skulle ha sätt min min när jag trodde att mitt engelskaprov hade försvunnit. Det var ett uppsatsprov och jag hatar att skriva uppsatser på engelska, eller i alla fall en sådan som jag skrev då. Min lärare har fortfarande inte fått tag i mitt prov, men hon tyckte inte att jag behövde göra om det, hon räknade helt enkelt inte med det i betyget. Egentligen väldigt konstigt, för hon sa att det var ett viktigt prov..

2010-01-24 @ 15:14:34
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0