En jobbig måndag

Hej!

Ja, det här med att blogga, det är jag riktigt dålig på. Nu ska jag bara skriva lite kort också eftersom jag sen behöver plugga matte. Egentligen känns det onödigt med tanke på att jag redan nu vet att jag kommer få ig på onsdag. Jag har pluggat i helgen, väldigt mycket, det är nästan det enda jag har gjort. Men ändå känns det inte som att någonting har fastnat plus att jag har behövt plugga kultur och idéhistoria också. Det känns i alla fall som att den här helgen gick väldigt fort, den hann ju precis börja och sen var den helt plötsligt slut. Hos Björn var det hur som helst trevligt, även om jag trivs i stora städer kan det ibland vara skönt att bara åka någonstans där det är mycket lugnare, han bor ju i skogen. God mat äter jag alltid när jag är där och jag kände att jag hann plugga ganska mycket så det var ju bra. I lördags åt vi lasagne till middag, Maria gjorde en god vegetarisk. Efterrätten åt vi framför tv-n och melodifestivalen, glass med banan och mango! Mango är ju enligt mig lugnt den godaste frukten:) Melodifestivalen tycker ju jag är jättebra, på lördag missar jag den men då kommer jag ju tävla och det är också roligt:) Alcazars låt Headlines tyckte jag om, man hör ju så tydligt att det är just Alcazar:) Det var bra att de gick till andra chansen. Efter Alcazar var det ju Johannes som sjöng låten Tonight, jag kan inte stava hans efternamn. Jag tyckte att låten var ganska bra men att Johannes tyvärr inte sjöng den särskilt bra, det lät ju falskt ibland. Elin Lantos bidrag hette Doctor Doctor om jag inte minns fel men den låten fastnade jag inte för även om jag tycker att det var en av Elins bättre låtar. Erik Linder tävlade ju med en låt som hette Hur kan jag tro på kärlek. En av mina körlärare körade bakom honom och det var ju roligt. Jag tyckte väldigt mycket om Eriks låt, den hade jag på hjärnan jättelänge igår. Tyvärr kom han ju femma och åkte ut. En sak som förvånade mig var när gruppen Timoteij gick vidare direkt till Globen. Deras låt hette ju Kom och jag tycker att melodin var väldigt bra men att texten var sådär. Det är ju i alla fall roligt att man kan gå vidare utan att behöva vara känd sen tidigare. Hmm, vilka var mer med i lördags? Jo, en låt hette ju Yeba men jag kommer inte ihåg vad mannen som sjöng låten hette. Låten var väl sådär men det var ju tråkigt att man inte förstod texten. Darin sjöng You're out of my life och jag tyckte om låten, i alla fall refrängen. Crucified Barbaras bidrag hette Heaven or hell och jag tyckte att det var en bra låt, kul med lite rock:) Tjejerna sjöng ju riktigt bra, hoppas att det går bra för dem i andra chansen.

Nu ska jag klaga lite här så läs inte om du inte vill slösa tid i onödan. Den här dagen har som jag skrev i rubriken varit väldigt jobbig och jag har känt mig stressad hela dagen. Inte ens nu har känslan av stress försvunnit, inte roligt. Nu har jag fått veta att jag tydligen måste ta färdtjänst till och från skolan... Huddinge komun, ibland undrar jag hur ni tänker. Okej, jag förstår att ni vill tjäna pengar men snälla... Ifall taxin kommer vara sen varje dag, om jag inte ens kommer veta när det är samåkning, ifall jag inte kan ringa och kolla var taxin är förrän den är tjugo minuter sen, vad är det för dåligt? Det är ju skola och då är det ju viktigt att komma i tid och nu när det här med att bara ha taxi kurir och kunna ringa direkt till deras växel fungerar så bra, då känns det ju riktigt onödigt att behöva ändra på det. Åh vad jag är trött på det här. Nu måste vi fylla i några papper och skicka in dem men det borde ju lika gärna kommunen kunna göra när det nu är de som tar sina dåliga beslut. Politiker vore ändå roligt att ha som jobb i framtiden, att påverka det här kära samhället lite. Idag var det i alla fall helt stopp i trafiken och taxin var ungefär en timme sen. Dessutom tog det minst en timme att åka till skolan när det annars bara tar mellan tjugo minuter och en halvtimme. Det jobbiga var att jag hade prov första lektionen. När jag kom till skolan var lektionen redan slut men som tur var hade min assistent fått provet av läraren och jag fick göra det när jag kom. Den här gången vill jag verkligen ha vg och det kändes faktiskt som att jag kanske lyckades med det. Frågorna kändes inte jättesvåra, jag hade i och för sig som vanligt svårt att skriva om konsten plus att jag glömde bort vad några tänkare inom några ideologier hette men förutom det kändes det som att jag fick med det mesta.

Efter lunchen tittade jag lite på en konsert som var på öppen scen. Det var riktigt bra musiker som var på skolan och spelade idag, de är tydligen ganska kända. Lite senare skulle vi ha haft ensembleuppspel men jag fick veta att det var inställt på grund av att så många var sjuka och att det dessutom var problem i trafiken. Nu ska vi spela på torsdag istället och det känns skönt för jag kände mig inte det minsta taggad idag. Låtarna lät inte särskilt bra idag eftersom tre personer var borta från ensemblen men vi ska repa imorgon och det kan nog bli bra till slut. Efter ensemblen tränade jag vägen till träningen men det kändes ganska onödigt. För det första var det ju jättekallt ute, imorse var det ungefär -25 grader här hemma. Sen är det ju hur mycket snö som helst nu så många kanter och annat som man i vanliga fall kan känna med käppen kändes knappt. Träningen blev inställd idag eftersom flera som tränar inte kunde komma dit så det kändes tråkigt. Jag hade verkligen velat träna och avreagera mig lite. Nu ska jag då försöka plugga lite matte, läraren har nu svarat på en grej jag skickade in till honom och så har han skickat lösningar till lite olika uppgifter. Jag är glad över att jag en så bra mattelärare för även om jag tycker att matten är jättesvår skulle jag aldrig klara det utan hans hjälp. Hoppas att ni har haft en bra helg och att resten av den här veckan går fort.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0