Idolfinal, sjuttioårsfest och julfest

Hej!

Hoppas att allt är bra med er. Jag mår bra men just nu händer det en massa saker före jul. Det ska bli riktigt skönt med jullov snart! I torsdags hade jag först historia och religion. Jag kände mig trött och det kändes lite som att jag sov mig igenom lektionerna. Självklart antecknade jag och lyssnade men jag satt mest och tänkte på en massa annat medan lärarna pratade om kungar, hinduismen och sådant. På eftermiddagen hade vi sånguppspel och det var som vanligt roligt att höra de andra sjunga. Jag fick lite ångest när jag skulle sjunga. Det berodde nog på att det gick väldigt dåligt för mig att sjunga Round midnight på det tidigare uppspelet. I torsdags gick det väl inte särskilt lysande men jag lyckades sjunga igenom verserna och sticket och fick jobba lite med låten. Det som är bra när sångarna har våra uppspel tycker jag är att vi ofta får jobba lite med låten vi håller på med och att en lärare säger något vi ska tänka på. Det är ju bra att få åsikter från någon av de andra sånglärarna eftersom det förmodligen ganska ofta är så att läraren man har i vanliga fall har glömt bort att säga något man ska tänka på eller att läraren inte har tänkt på något som en annan lärare tycker är viktigt.

I torsdags var det träning igen som flöt på ganska bra och sen var det fredag och en lång skoldag som jag inte orkar skriva om. Vi hade förresten prov i historian som jag faktiskt kände gick riktigt bra:) Vi får se om jag får vg, vilket jag verkligen hoppas.

I fredags var jag på Idolfinalen tillsammans med några Ussare:) Det var väldigt trevligt och jag hade riktigt roligt. Idolerna var jätteduktiga och jag tyckte väldigt mycket om vinnarlåten. Däremot tycker jag att det var lite tråkigt att det var uppenbart att Jay skulle vinna men han har verkligen varit bra varenda vecka. Minnah var däremot min favorit i fredags och jag hoppades lite extra på henne men Jay var självklart värd att vinna! Jag skrek väldigt mycket under programmet och jag har nog aldrig skrikit lika mycket som jag gjorde i fredags. Men allt blev så mycket roligare då tycker jag och vi satt längst bak i Globen på handikapplatser. Det gjorde att det kändes som att vi satt väldigt långt ifrån resten av publiken. Därför ville jag skrika lite extra eftersom det inte var särskilt många av oss som skrek. En äldre kvinna som satt framför mig verkade ha en riktigt dålig dag för hon lät hur otrevlig som helst när hon klagade och sa att jag inte skulle skrika. Men när man åker till Globen på Idolfinal tycker jag att man får vänta sig att folk skriker. Om man vill slippa sådant kan man ju lika gärna gå hem och se programmet på sin egen tv där man får bestämma volymen själv, det sa jag till kvinnan. "Vilka är det som tar hand om er egentligen?" sa hon då. Det var lite kul för det var faktiskt ingen som tog hand om oss, vi är ju tillräckligt gamla för att kunna ta hand om oss själva. Dessutom var kvinnan otrevlig och därför orkade jag inte direkt bry mig om henne. Jag ångrar i alla fall inte att jag skrek. Min röst är fortfarande kvar även om den ibland låter lite konstigt. I pauserna sjöng förresten Andreas, elin, Linnea och Olle. När Olle sjöng blev jag lite galen och kände mig helt förälskad:) När jag stod och väntade på taxin lite senare på kvällen hade jag jätteroligt tillsammans med några andra tjejer. Vi pratade om en massa roliga saker, spanade efter heta killar och hade roligt när vi pratade med några av dem:) Hoppas att Uss åker på något liknande snart igen för jag hade som sagt en riktigt rolig och trevlig kväll!

Igår var jag hemma hos min farmor Irre som hade sjuttioårsfest. Där träffade jag kusinerna och lite andra bekanta, vilket såklart var trevligt. Vi åt en massa mat, fikade och åt sedan mat igen. Jag kommer fira julafton med Björn i år och då kommer jag åka till irre igen och det blir säkert trevligt:) Hon bor i en stor och fin lägenhet. Igårkväll åkte jag och träffade bland annat Madde och Kristen på radion där de hade karaokekväll. Madde och jag sjöng som vanligt och det var bra stämning:)

Idag vaknade jag väldigt sent men det kändes skönt att få sova ut. Klockan ett mötte jag upp Rebecka i Skanstull för att återigen handla julklappar. Vi gick runt hur länge som helst utan att hitta något roligt. Vissa dagar går sämre än andra. Jag köpte hur som helst fem julklappar på ett och samma ställe, vad jag köpte skriker jag efter jul:) Men butiken där jag köpte fem julklappar är väldigt bra och de som jobbar där är verkligen trevliga:) Det tog lång tid för mig att välja vad jag skulle ha men de orkade med mig och lät ändå trevliga hela tiden:) Rebecka gav mig förresten en födelsedagspresent. Tuggummin med olika smaker och julskivan Vår jul med Sonja Aldén, Sanna Nielsen och Shirley Clamp! Det blev jag verkligen glad över.

Ikväll har jag varit på Uss julfest där jag har varit de senaste åren. Vi åt en massa julmat, lekte en musiklek som mitt lag vann, delade ut och fick julklappar och åt ris ala malta. Min julklapp var en cd-skiva med julmusik. Jag fick choklad i julklapp men den gav jag bort eftersom jag kände att jag ändå kommer äta en massa choklad i jul och för att jag tyckte att en kompis behövde den bättre än jag:) Ikväll har jag förresten träffat en massa trevliga människor, både lärt känna lite nytt folk men även träffat några av mina vänner. Många av dem har jag dessutom fått krama och av en persn fick jag en extra lång julkram:) Jag läste någonstans att vi behöver få ett antal kramar varje dag för att må bra och jag märker verkligen att jag mår bättre när jag får en kram lite då och då. Det är verkligen en anledning till varför jag saknar en pojkvän. När jag hade Adam kramade jag honom väldigt ofta. Nu har jag mina vänner och det är i och för sig också trevligt men jag saknar som sagt en pojkvän. Tänk om jag kunde få en i julklapp. Det hade ju varit roligt ifall jag fick ett stort paket och att jag märkte att en kille stod inuti det när jag öppnade det:) Det drömde jag häromdagen och det är tur att drömmar kan vara väldigt fantasifulla och bra:) Nu ska jag snart gå och lägga mig. Imorgon är det Lucia vilket jag tycker ska bli riktigt mysigt! Nina hjälpte mig att leta fram mitt gamla Lucialinne som fortfarande passar eftersom jag inte har växt någonting sen i nian då jag använde det senast. Som ni vet kommer jag förmodligen sjunga solo på Stilla natt imorgon, jag är lite nervös och vi får se hur det går. Ha det bra tills nästa gång jag bloggar.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att idolfinalen var bra. Jag saknar ochså en flickvän för tillfället eftersom det tyvärr tagit slut mellan mig och Anna. Hoppas att du snart träffar den rätta! Kram

2010-12-13 @ 09:02:27
Postat av: Jonas jakobsen

Vad roligt att idolfinalen var bra. Jag saknar ochså en flickvän för tillfället eftersom det tyvärr tagit slut mellan mig och Anna. Hoppas att du snart träffar den rätta! Kram



2010-12-15 @ 11:37:21
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0