Redo för träning och EM

Hej!

Nu har jag precis packat färdigt allt, jag hann ju knappt packa upp förrän jag skulle åka iväg igen. I och för sig hade jag inte med mig några Sverigekläder till Grekland vilket gör att packningen ser lite annorlunda ut den här gången men ändå. Snart ska jag i alla fall åka till Quality hotell i Handen där jag kommer bo den här veckan. Det är även där som EM ska spelas. De har bra lokaler där och som jag har skrivit tidigare trivs jag verkligen på det hotellet. Imorgon och på tisdag ska vi träna och sen börjar EM på onsdag. Matcherna kommer att spelas från torsdag till lördag och det ser jag verkligen fram emot.

Egentligen har jag inte gjort särskilt mycket sen jag skrev i fredags. Jag har i alla fall försökt vända tillbaka dygnet lite och det har faktiskt gått bättre än vad jag trodde att det skulle göra, än så länge:) Sedan köpte vi en dator till mig igår, den är ganska stor även om den är bärbar. En sådan skulle vara jobbig att behöva bära fram och tillbaka till skolan. Den nya datorn verkar i alal fall helt okej. Jag installerade en talsyntes på den och testade att göra lite olika saker. Imorgon ska vi lämna in den och sen lär det ju ta lång tid innan jaws är installerat och allt fungerar som det ska. Förutom att jag köpte datorn igår köpte jag även ett par nya datorhörlurar med mikrofon, mina förra hade gått sönder. Sen köpte jag en dyr försäkring till datorn också men jag tror att den kan ha varit värt pengarna. Igårkväll åkte jag till Björn igen och vi åt en god middag och jag gick och la mig nästan direkt efter att ha ätit. Även om man inte kan ta igen sömn har jag känt mig extra trött sen lägret och sovit mer än vad jag brukar göra i vanliga fall. Men det behöver jag nog, på EM lär jag ju inte direkt kunna sova överdrivet mycket, dels på grund av alla trevliga människor som kommer att vara där men framförallt på grund av nervositet. Jag har börjat känna av den nu och det är inte direkt jätteroligt. Mitt mål är i alla fall att komma topp åtta på EM, alltså att få spela kvartsfinal på lördag. Det skulle verkligen vara roligt! Jag tror att vi är nio eller tio tjejer i min grupp och de fyra bästa går vidare. Åh vad det ska bli roligt att tävla igen! Men jag kommer såklart bli besviken om det inte går lika bra som jag hoppas för jag är ju en tävlingsmänniska men topp åtta borde ju inte vara omöjligt. Nu ska jag gå men hoppas att ni får en bra vecka. Njut av sommarlovet, för er som fortfarande är lediga. Jag lovar att skriva ett eller kanske flera inlägg från mobilen under veckan så titta gärna in på bloggen om ni har tid över.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Kicki Pernheim

Hej Vispen! Jag kommer sitta här i Göteborg och följa dina resultat, Lycka till.

2010-08-10 @ 21:23:21

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0