Lördag kväll

Hej!

Hoppas att ni mår bra. Det gör jag förutom att jag känner mig ganska trött. Därför ska jag gå och lägga mig om en stund men jag ville bara skriva lite först. I torsdags och igår var det skola igen. Vi repade inför showen vi skulle visa upp för ettorna i torsdags och sen spelade vi upp den i fredags. Ensemblen jag är med i spelade låten Smooth och det kändes bra och det kändes faktiskt roligt att sjunga igen efter sommaren. Jag tycker ju inte om att sjunga solo men däremot tycker jag väldigt mycket om att köra bakom andra. Då hörs man ju inte lika mycket och det är skönt:) Ettorna applåderade under och efter att vi hade spelat låten vilket ju var trevligt, jag hoppas att de tyckte om att titta på när alla tvåor och treor visade upp något för dem. De fick se lite av vad alla inriktningar gjorde förra året.

Igårkväll åkte jag hem till mina vänner Daniel och Desirée. De bor i en jättefin lägenhet och jag tyckte verkligen om att vara där! Jag brukar faktiskt trivas i de flesta lägenheterna, på något sätt tycker jag ofta att lägenheter är mysigare att bo i än hus. Vi var ganska många som kom igår vilket var trevligt. När alla hade kommit lagade vi tacos tillsammans och efter att ha ätit spelade vi Singstar. Det var ju ett tag sen jag spelade det senast och Daniel hade jättemånga låtar på sitt playstation så det var väldigt roligt:) Det var dessutom väldigt roligt att lyssna på när de andra sjöng. Jag tycker ju särskilt mycket om att höra killar sjunga, särskilt om de är bra och Mathias och Daniel sjöng hur bra som helst! Jag sjöng också en del vilket var roligt även om jag fick väldigt dåliga poäng nästan varenda gång. Sen känner jag mig lite hes nu men det är det värt:) Vi hade i alla fall en väldigt trevlig kväll och det kändes riktigt tråkigt när några åkte hem. Några av oss sov i alla fall kvar en natt och jag somnade inte förrän klockan var ungefär halv fem. Ändå kände jag mig inte särskilt trött när jag vaknade runt tiotiden imorse och det var ju skönt.

Idag har vi gått runt lite på stan, vi var bland annat på lagerhouse där de hade en massa trevliga saker. Sen har vi lagat paj som blev jättegod. Jag hjälpte till att göra pajdegen så nu vet jag hur man gör det, jag hade i och för sig gjort paj tidigare men den vi gjorde idag tycker jag blev godare än de jag har gjort innan:) Vi tittade på en film idag också som jag tror hette Planet 51, den var lite rolig:) Rakel och jag tittade på när Daniel spelade Pokémon också och det var kul. Vi avslutade dagen med att spela Singstar igen innan de flesta skulle åka hem. Nu sitter jag alltså hemma och jag känner mig nöjd med den här helgen:) Imorgon blir nog en väldigt lugn dag. Det enda jag har planerat att göra är att träna en timme och träna lite på två låtar vi ska sjunga i kören på måndag.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0