Har haft en bra helg

Hej!

Nu var det ju ett tag sen jag bloggade senast och därför passar det bra att jag gör det nu innan jag går och lägger mig:) Hoppas att ni mår bra, det gör jag förutom att jag är lite chockad över en grej som har hänt ikväll. De tre senaste dagarna har i alla fall varit bra annars. I fredags hade jag först historia där vi började prata om medeltiden och lite annat, jag kan tyvärr inte säga att jag tycker att det var en jätteintressant lektion men jag överlevde:) Efter att ha haft historia åt jag lunch med en del av tjejerna i klassen och sen hade jag en jättelång håltimme. Men vi diskuterade bland annat EQ och lite andra intressanta ämnen. Min sista lektion var samhällskunskap och där pratade vi om ekonomi och diskuterade vilken typ av ekonomi som är bäst i samhället, det var svårt.

Efter skolan åkte jag till min mormor Lia. Hon fyllde år igår så vi var där och firade henne. Det var väldigt trevligt att träffa henne och kusinerna igen:) Vi åt middag på en restaurang, efterrätten var godast, chokladpannakotta med hallon:) Hos Lia körde vi sedan frågesport där jag lärde mig lite allt möjligt. Man måste ju vara väldigt smart, i alla fall veta väldigt mycket, för att bli bra på frågesport. Det finns ju otroligt många frågor.

Igår var en ny dag och runt tolvtiden åkte jag till Gröna lund för att möta upp en del andra från USS. När jag kom dit delades vi in i grupper och jag gick tillsammans med Hannah, Rakel, Jakob, Linn och Johanna som var ledsagare:) Det var en rolig grupp och alla verkade vara väldigt glada hela tiden. Vi hann åka en hel del igår vilket ju var trevligt. Jag tycker väldigt mycket om popexpressen, man får ju höra musik medan man åker och jag tycker att den snurrar runt på ett så härligt sätt:) Insane är lite rolig också, berg och dahlbanan får jag alltid lite ont i huvudet av eftersom den stannar så tvärt men även den är helt okej. Extreeme orkade jag inte åka igår eftersom jag har fått ont i nacken av den tidigare och jag inte ville riskera att få det men jag kommer förmodligen åka den någon gång i framtiden. Jag var på Grönan till klockan sex, egentligen skulle jag kanske ha stannat kvar längre men så blev det inte. Jag tycker i alla fall att det var en väldigt trevlig dag då jag fick umgås med trevliga människor. Det var många som kom dit och jag hann tyvärr inte vara med vissa som jag inte hade träffat på länge vilket var synd men det hinner man ju inte på fem timmar. Kim följde i alla fall med mig hem och vi hade en trevlig kväll tillsammans. Sen sov hon över här inatt och det var ju ett tag sen senast:)

Idag var jag med Kim under förmiddagen, vi lyssnade mest på musik och pratade. Sedan åkte jag till Adam i eftermiddags och det var också väldigt trevligt. Jag är ju inte där lika ofta som tidigare och därför hade jag verkligen saknat honom och hans familj. Även Adams föräldrar verkade bli glada när jag kom och jag åt en jättegod middag hos dem:) De köpte till och med mango för min skull. Adam och jag hann prata en del, lyssna på musik och göra lite annat kul, vi har nästan alltid roligt när vi ses. Nu är klockan mycket och jag ska gå och lägga mig. Imorgon börjar en ny vecka då jag förmodligen kommer få ännu mer läxor. Jag ser i alla fall fram emot att träna showdown igen och sen ska jag vara med styrlesen i helgen:)
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!

Vad kul att du haft en rolig helg, det har jag ochså haft. Vad kul att du träffat Adam, hoppas ni kan hitta tillbaks till varandra igen!

2010-08-30 @ 12:09:51
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: vispen

Hej Jonas! Vad bra att du också har haft en trevlig helg. Men nej, Adam och jag är bra vänner och båda trivs bra med det. Ingen kan såklart säga vad som kommer hända i framtiden men jag tror inte att det kommer bli vi igen.

2010-08-30 @ 15:34:14
URL: http://vispen91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0