Bloggar om sista dagen i Grekland

Hej!

Förlåt för att jag inte bloggar igen förrän nu men igår var jag för trött för att orka göra det och idag märkte jag att min bärbara dator är helt sönder. Den startar inte ens upp och eftersom man inte kan läsa på min datorskärm längre, vet inte varför, finns det inte särskilt mycket jag kan göra för att lösa problemet. Skärmen har varit sönder ett tag men jag har fortfarande kunnat använda datorn men jag väntade bara på dagen när den skulle dö för den har blivit segare och segare för varje dag. Det känns verkligen jättejobbigt för jag behöver ju en dator när skolan börjar, annars kommer det bli riktigt jobbigt för mig. Men vi ska åka och titta på en dator imorgon för jag fick pengar till en ny dator i födelsedagspresent förra året. Nu hade jag hur som helst tänkt skriva lite om min sista dag i Grekland.

Dagen började med att jag hade min sista workshop som kallades feeling good. Vi fick ligga ner, göra lite olika andningsövningar och sedan bara ligga och försöka slappna av till musik. Jag kan ju säga att jag var nära på att somna flera gånger. Efter att ha haft en kort paus fick vi massera varandra och sedan slappna av till musik igen. Killen jag jobbade med verkade veta mycket om massage och jag kände mig väldigt dålig eftersom jag inte direkt har någon erfarenhet av massage, i alla fall inte att ge massage. Men killen jag masserade överlevde i alla fall, jag hoppas att han inte fick för ont. Jag tycker ju inte direkt om att bli masserad men det kändes ändå helt okej.

Efter lunchen förberedde vi oss lite inför uppträdandet som Sverige skulle göra. Vi behövde bara träna några gånger innan alla kände oss säkra på de två sångerna vi skulle sjunga. Lite senare gick vi ut på stan och många ville titta på kläder. Jag ångrade att jag följde med dit men det var i alla fall skönt att gå en promenad:) När jag hade duschat och packat ner det mesta var det middag. Därefter tränade vi en sista gång på sångerna och lyssnade på bra musik. Sen blev klockan halv åtta och alla samlades för sista gången. Vi sjöng vår ICC-låt, en väldigt kort låt som några skrev under veckan. Därefter fick de som var ansvariga för lägret och vollontärerna presenter. Efter det visade alla länder upp sina uppträdanden och det var verkligen roligt att se. Några länder berättade olika historier eller spelade teater och andra sjöng något. Några hade skrivit låtar om lägret som jag tyckte var väldigt bra. Sen var det en tjej som sjöng låten Unfaithful, hon var verkligen jätteduktig. Vi svenskar sjöng de två sångerna från Pippi och det gick helt okej, det kunde ha gått sämre. Efter alla uppträdanden spelade ett band där en tjej som heter Emelie sjöng. Hon var hur duktig som helst! Men musiken var väldigt hög för det var även en man som sjöng och han sjöng väldigt starkt. Därför orkade jag inte sitta och lyssna särskilt länge, i alla fall inte i samma rum, det hördes väldigt bra även när man satt två våningar upp:) Resten av kvällen och natten pratade jag med folk och hade hur trevligt som helst. Sen lyckades jag dygna och jag var därför väldigt trött hela dagen igår men jag tycker verkligen att det var värt det. Det där lägret får man ju bara komma på en gång i livet.

Hemresan gick bra igår förutom att jag var väldigt trött men det var vi alla. Jag sov under en stor del av flygresan och när vi kom tillbaka till Sverige åkte jag till centralen och åt lite med några som skulle ta tåget lite senare. Det var inte roligt att säga hejdå sen och jag kände mig väldigt ledsen när jag satt i taxin påväg till Björn. Men jag hade verkligen en jätterolig vecka och saknar redan alla hur mycket som helst! Nu är jag istället hos Nina men imorgon eftermiddag åker jag tillbaka till Björn igen och sen börjar det tredje träningslägret på söndag, jag längtar verkligen dit! Jag vet faktiskt inte när jag bloggar nästa gång eftersom jag inte kommer ha tillgång till en dator nästa vecka men något litet inlägg från mobilen skriver jag nog så att ni som vill kan läsa hur det går för mig på EM.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0