Söndag, snart är helgen slut

Hej!

Det är konstigt att det kan kännas som att tiden går fort fastän man inte har gjort särskilt mycket. I fredags åt vi sushi till middag och det var länge sen jag åt det senast. Sushi är nog en av mina favoriträtter, eller i alla fall nästan. Jag gillar inte laxen så mycket men alla andra sorters sushi är goda. Senare tittade vi på ett musikprogram som jag inte vet vad det heter men som var roligt, Helen Sjöholm var med där:) Efter det sjöng jag ganska länge och det är ovanligt. Eftersom jag sjunger så mycket i skolan sjunger jag nästan aldrig hemma längre. När jag väl gör det är det i alla fall roligt=)

Igår var jag bara hemma och tog det lugnt hela dagen och det var faktiskt väldigt skönt. Det är klart att jag måste ha gjort saker men inte direkt något viktigt. Jag borde ha pluggat mer än jag gjorde nu när jag ändå inte hade planerat in någonting så jag är dålig, jag vet. Efter middagen igår åt vi blåbärspaj som Danne hade gjort, den blev jättegod! Min favoritpaj är äppelpaj och det ska vi förmodligen äta nästa helg när vi har fest här hemma. Jag kommer bli tjock snart med tanke på hur mycket onyttiga saker jag äter, eller det finns nog de som är värre än jag. Ibland måste man väl få äta något onyttigt, hur ofta tycker ni att man kan göra det? Det var faktiskt inte så mycket socker i den där pajen. Tur att jag tränar nu, den här veckan har jag använt cross trainern tre timmar och motionscykeln två och en halv timme, det är ju kanske inte jättebra, jag måste bli bättre men det är svårt att hinna med när man har en massa skolarbete att göra. Imorgon är showdownen och det ser jag fram emot, sen ska nog Ida börja träna i Stockholm också för hon flyttar till Uppsala nästa vecka där hon ska plugga! Det är verkligen jätteroligt om hon börjar träna i Stockholm tycker jag! Igårkväll läse jag några bloggar, vissa skriver hur bra som helst och det är roligt att få ta del av andras liv! Sedan chattade jag med en kompis som gick på samma årskursbesök som jag förut.

Idag sov jag till klockan tolv och nu kommer jag nog inte få sova ut på länge så det var bra att jag gjorde det. På eftermiddagen åkte Nina, Lovisa och jag till stan för att kolla efter kläder. Det är ganska sällan som vi tre gör saker tillsammans så det var trevligt. Jag hittade det jag behövde, ett skärp, underkläder och två bh-ar. Bh-arna var svårast att hitta för vissa affärer säljer bara några sorter som jag tycker är väldigt obekväma. Det kanske var osmart av mig att inte titta efter något fint att ha på mig när jag ska köra på grönan men dom jag nu vill ha något särskilt på mig den dagen får jag köpa det med Rebecka någon annan dag. Jag kommer förresten inte ihåg om jag har skrivit att jag ska vara med och sjunga på grönan snart. Men Rebecka, jag och en annan ska köra bakom någon som ska uppträda där och det ska bli roligt:) Jag har aldrig varit med och sjungit på ett så stort ställe så det blir en ny upplevelse. Vi får se hur många som är där den dagen, jag hörde att grönan tydligen inte är öppet för alla då men att det förmodligen är något företag som har bokat det.

När vi hade handlat lite kläder satte vi oss på ett kaffé och åt smörgåsar, jag drack färskpressad apelsinjuice till. En sak som är bra med vintern är att apelsinerna är billiga:) Nu ska jag chatta med några trevliga människor innan jag går och lägger mig. Första lektinen imorgon är kultur och idéhistoria men det är bra att få det avklarat så fort som möjligt:)
/Vispen

Kommentarer
Postat av: emmygoodwin

haha okej :D nej ush de var inte särskilt snygga :D haha

2009-09-07 @ 15:41:23
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: Frida

sv: Jag ska jämföra olika dialekter :)

2009-09-07 @ 17:10:22
URL: http://ingenkristall.blogg.se/
Postat av: Ronja

Vilket datum ska du vara på grönan?

Förresten, du frågade om jag hade uppträtt på grönan och kungsan. På grönan har jag aldrig uppträtt och i kungsan har jag uppträtt två gånger, båda gångerna som solosångerska.

2009-09-07 @ 17:42:39
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0