Längtar tills i helgen!

Hej!

Om ett dygn sitter jag på tåget påväg till Växjö, förstå hur det känns! På lördag börjar Sverigecupen och det ska bli roligt även om jag är dålig och spelar i b-gruppen. Därför ska jag verkligen försöka vinna så att jag kanske får spela i a-gruppen nästa år. Jag vill verkligen visa att jag är bra så att jag kanske har en chans att stanna i landslaget. Mitt bästa måste jag i alla fall göra vad som än händer. Showdown är ju bäst! Febern och huvudvärken får inte förstöra för mig i helgen, jag mår faktiskt lite bättre än igår även om det bara är lite skillnad. Ellen hade haft feber en vecka efter att hon hade tagit sprutan och det räknar jag också med eftersom febern har varit ungefär densamma i tre dagar nu. Huvudvärken är bättre idag men vissa stunder kan det börja göra hur ont som helst. Nu ska jag skriva lite om vad jag har gjort de senaste två dagarna:)

Igår fyllde Nina år, grattis i efterskott till henne! På kvällen firades hon med bakelser, jag åt en halv chokladbakelse som var väldigt gd, den liknade muffins väldigt mycket. Det var choklad ovanpå den och någon sorts chokladkräm inuti:) Danne gav henne ett restaurangbesök på en restaurang där man får underhållning samtidigt som man äter. Min present var bland de tråkigaste jag någonsin har gett bort, Rebecka och jag kom inte på något bättre än att köpa present i en butik där de säljer olika sorters kaffe och te. Det fanns verkligen hur många sorter som helst, jag luktade kanske bara på tio men ändå, sådana butiker luktar i alla fall väldigt speciellt och man kan alltid känna olika dofter när man är där, det är kul. Kaffet jag köpte innehöll choklad och något mer som jag tror var apelsin men är inte säker. Det hade ju varit tråkigt att ge bort vanligt kaffe när man var i en sådan butik plus att man kan köpa det var som helst. Teet var någon sorts exotiskt som jag tycker luktade godast av de sorter jag fick lukta på, kvinnan som hjälpte mig sa dessutom att det var en populär sort:) Jag gav även bort en sorts hallontryfflar som tydligen ska vara goda att äta till kaffet, jag testade en av dem igår och tycker att de i alla fall var mer än godkända:) Det tråkiga med min present är ju att den tar slut och att det inte är någonting man kan spara. Men det är ju jul snart och då måste jag hitta något bättre, Rebecka och jag ska redan börja leta julklappar nästa fredag. Jag kommer behöva lång tid på mig med tanke på att det är många jag vill köpa till.

Igår var skolan som vanligt, dagen kändes ovanligt lång eftersom jag hade ont i huvudet hela tiden och sedan gör febern att jag känner mig segare. Tyvärr tog jag en huvudvärkstablett efter lunchen då jag inte hade orkat med engelskan annars, jag är verkligen emot att ta tabletter och försöker alltid klara mig utan men igår gick det inte. Matten började vara svår att förstå igen igår, ekvationer, det har jag alltid haft svårt för förutom i sexan när man började med det och lösningarna aldrig behövde vara långa. På naturkunskapen labbade vi för första gången, vi jobbade med ljus, inte så roligt ör mig men ändå. Jonas fick säga hur det såg ut när ljuset tändes, lågan fick olika färger ibland, orkar inte förklara så noga vad vi gjorde. Vi hade ett litet prov på engelskan, i fredags fick vi skriva egna ordlistor där vi skrev upp ord som vi inte förstod. Igår hade vi prov på orden, alla hade alltså olika prov, jag hade glömt några av de ord jag hade valt men hoppas ändå att det gick bra för mig. På svenskan fortsatte vi att jobba med svenska språket, språksociologi och språkhistoria som det heter, plus att läraren delade ut en bok som heter Ett öga rött, den har nog de flesta hört talas om. Det som är speciellt med den boken är ju att författaren skriver väldigt annorlunda, han lägger orden fel i meningar men det är ju medvetet och man förstår ändå alltid vad författaren menar så det är bra.

Efter skolan var det träning, jag åkte dit och spelade lite för att vänja mig vid den nya typen av bord. Men jag orkade inte spela lika hårt som jag brukar men kände ändå att mina skott känns ganska bra. Däremot är jag dålig på att försvara ibland, särskilt när bollen kommer framifrån, förut hade jag svårare att försvara från sidorna men nu när jag har tränat på det har jag nästan glömt bort mitten och det är ju dåligt. Sen gör jag ungefär ett misstag varje set och släpper ibland in bollar som rullar långsamt och råkar ibland göra självmål menmen, vi får se hur det går i helgen.

Den här dagen började med kör, äntligen! Vi sjöng först As I went down to the river to pray, jag tycker att vi sjunger ganska bra i kören nu. Sen lärde vi oss en låt som heter Real som jag blev glad av, många av killarna tyckte inte om den eftersom texten handlade en del om Jesus men jag tycker att det är roligt att vi sjunger lite gospel nu:) I vår ska vi sjunga klassiskt och det blir nog tyvärr inte alls lika roligt. Men våra lärare är bra och det verkar som att de kan göra de flesta låtarna att bli bra och roliga att sjunga:) Killarna börjar bli mycket bättre på att ta i, till och med basarna! Vi började även med en annan låt idag som jag inte kommer ihåg vad den hette men som jag också gillade.

Idrotten var inte lika rolig för mig idag eftersom min assistent inte kunde vara med för att han skulle hinna äta lunch innan vi skulle ha möte. Därfö kunde jag inte få någon hjälp, läraren hann inte hjälpa mig samtidigt som hon hade resten av klassen. Därför satt jag mest på mattan och försökte tänka på min andning, vi håller ju på med yoga nu. Hoppas att läraren hinner visa mig några solhälsningar någon annan vecka istället för det är ju bra om jag får lära mig samma saker som de andra. I slutet av lektionen hade vi en avslappningsövning där vi låg på mattor och lyssnade på något inspelat program. Personen som pratade var sådär, jag tycker att jag har känt mig mer avslappnat andra gånger.

Mötet gick bra och jag känner att alla verkade förstå mig ganska bra. På grund av lite olika anledningar som jag inte orkar skriva nu, det skulle ta tid, ska jag förmodligen spara några ämnen och läsa de ett fjärde år. Det känns i alla fall ganska bra med tanke på att vi har väldigt mycket att göra nu och jag har börjat sova dåligt igen på grund av stress. Vi ska kolla upp det också snart och jag ska gå till en person på skolan och prata om hur jag känner. Jag ska också ta blodprov så att de kan se om jag har för lite av något ämne i kroppen, man vet ju aldrig, bättre att kolla än att inte göra någonting. Sen pratade vi om det vanliga, att jag behöver lite hjälp i vissa ämnen och så, alltså att förstå hur jag ska skriva i matten till exempel och att jag inte förstår musikteoriboken. Hur som helst är det kanske bra med ett fjärde år, det är inte många ämnen jag ska skjuta upp, bara kanske fyra stycken på två år. Men nu läser jag ju till exempel mer än de andra eftersom jag har kommit efter i vissa ämnen som skolan inte har kunnat ordna förrän nu. Sen går ju saker segt för mig och vi diskuterade ju ändå ett fjärde år förra året. Det kanske kan få mig att må bättre och känna mig mindre stressad. Nu är det bara kommunen som måste godkänna det så vi får se hur det blir.

Sen jag kom hem har jag hunnit plugga, äta middag och prata med Ellen en genska lång stund. Det blir hon som måste stå ut med mig hela helgen men jag hoppas att hon inte bara ser det som ett jobb utan att hon ser fram emot det också, det säger hon i alla fall:) Hon hade bara behövt vara på kommunen en liten stund idag och skriva på något papper. Nu sitter jag och väntar jag på att torktumlaren ska torka färdigt lite kläder som jag ska packa ner. Förresten har jag nu dessutom köpt en egen ögonbindel plus ett extra showdownracket ifall mitt skulle gå sönder, de brukar ju göra det ibland. Imorgon måste jag komma ihåg att ta ut pengar, hämta ut Ellens tågbiljetter och köpa mat som vi kan ha på tåget. Ingenting får gå fel nu men det går säkert bra hoppas jag. Plugga hinner jag göra på tåget eftersom vi ändå kommer sitta där i flera timmar och inte ha mycket att göra. I Växjö har jag aldrig varit tidigare så det blir roligt. Nu lämnar jag den kära bloggen för att plugga spanska och packa. Hoppas att ni får en jättebra helg, det ska jag försöka ha!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Vi får göra en bra helg hur nu spelet än går! Det blir kul!

2009-11-27 @ 00:22:27
URL: http://bomletoken.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hoppas det har gått bra. :) Jag har också fått lite feber efter sprutan, men det var mest första och andra dagen. Men jag har fortfarande ganska ont i armen. Jag tog sprutan i torsdags.

2009-11-29 @ 11:38:44
URL: http://mentalrevenge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0