Söndag, mors dag

Hej!

Igårkväll gjorde jag inte alls mycket, det hände ingenting som jag kommer ihåg särskilt väl i alla fall. Jag lyssnade mest på musik och sen såg Adam och jag olika tv-program från datorn. Det är bra att tv-kanalerna har program man kan se direkt på internet, om man har missat ett speciellt program brukar man ibland kunna gå in och se det på kanalens hemsida istället:) Jag spelade ett spel för synskadade som verkade ganska tråkigt, jag laddade ner det eftersom jag inte hade någonting att göra. Tänk om någon kunde göra lika bra dataspel för synskadade som för seende och om det fanns lika många att välja på. The sims är ett spel som jag gärna skulle vilja testa, jag har pratat med andra synskadade som också skulle vilja det. I och för sig spelade man mest det när man var lite yngre men jag vet personer i min ålder som fortfarande gör det ibland.

Idag vaknade jag ganska tidigt, eller jag somnade om några gånger innan jag gick upp, det är ovanligt för mig att kunna somna om. Jag såg i alla fall reprisen av Robinson efter frukosten, finalen visades ju igår. Det var spännande att se alla tävlingar men eftersom Adam inte visste vad tjejerna hette blandade han ihop de och när jag trodde att jag var helt säker på att en person hade åkt ut ur en tävling hade hon helt plötsligt vunnit den. Till slut var i alla fall Elenor och Jarmo i final, jag tycker att båda verkade väldigt trevliga och bra. Men Elenor var en värdig vinnare enligt mig, ingen verkade tro att hon skulle vinna eller ens komma till final så det var roligt. Nu finns det snart inga program kvar att följa, Singing bee och Robinson är slut, på sommaren brukar de bara visa tråkiga filmer på fredagar. Men jag kan förstå att ingen serie eller annat visas då eftersom många är bortresta och inte har tid att titta på tv. Sedan har ju även de som sänder tv-programmen säkert semester vid olika tider och därför går det ju inte att visa särskilt många direktsända program. Sommarkrysset är i alla fall bra, någon gång vill jag åka till Gröna lund och se det. Adam och jag såg förresten att Jarmo hade en fanclub på facebook med över tretusen medlemmar, vad många som måste tycka att han är bra.

Senare idag gick vi ut och åkte till stan. Vi skulle egentligen bara ha åkt till Liljeholmen men gick ändå till Aspudden sen av någon skum anledning, just det, Adam ville handla något på Villys, det är en a hans favoritmataffärer. Han köpte bara en jordgubbskräm, en coca cola och en banankaka, den var god. Efter det gick vi tillbaka till Liljeholmen där jag skulle köpa någonting till Nina. Det är ju mors dag idag, i vanliga fall brukar jag inte ge bort någonting varken på mors eller fars dag men idag gjorde jag det. Adam och jag tittade på blommor i nästan en halvtimme, jag hade väldigt svårt att bestämma mig för vilken sort jag skulle köpa. Till slut ringde jag Lovisa som tyckte att jag skulle köpa en orkidé. Jag köpte en gulgrön orkidé och en chokladask till Nina. När jag kom hem verkade hon bli glad över det=)
Nu måste jag träna på mitt tal om Celine Dion, jag vet inte om jag ska redovisa imorgon eller på torsdag. Det vore skönt att ha talet gjort så fort som möjligt men om jag gör det på torsdag skulle jag hinna vara mer förberedd.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

The Sims spelade jag mycket förr när jag såg. Det var jättekul tyckte jag =) men The Sims 2 har jag aldrig kört och det ska ju tydligen vara mycket bättre än ettan...

2009-06-02 @ 23:02:37
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0