Måndag, sista vanliga matteprovet och träning

Hej!

Igår var det som vanligt jobbigt att säga hejdå till Adam, nu träffas vi inte på ett tag eftersom jag åker på uss årsmöte i helgen och han glömde att anmäla sig dit. Men det kan säkert vara bra att vara ifrån varandra så att man hinner sakna varandra men nu har vi ju inte hunnit träffas på ganska länge känns det som, bara korta stunder. Jag hann plugga lite när jag kom hem men jag gick och lade mig ganska tidigt på grund av att jag kände mig trött efter helgen.
Den här dagen startade inte särskilt bra, det enda jag kommer ihåg att jag drömde inatt var att väckarklockan ringde och när jag vaknde trodde jag att jag hade försovit mig men när jag tittade på min klocka var den som tur var bara halv åtta. Taxin var sen vilket gjorde att jag blev sen till engelskan. Min assistent ringde till taxibolaget och klagade på det och jag får hoppas att det blir bättre snart. De borde ju byta chaufför eftersom chauffören jag har aldrig hinner i tid. På engelskan pratade vi mest och på torsdag ska jag ha debatten om alkohol, hoppas att den blir gjord den här gången. Anteckningarna till debatten försvann när datorn blev skum för ett tag sen och därför kommer jag bli tvungen att skriva nya men det borde inte ta särskilt lång tid. Dem flesta började med moment sex idag men eftersom jag inte kom med i någon grupp i måndags kanske jag blir tvungen att jobba själv. Jag ska försöka få tag i någon att jobba med men personerna som är kvar vill jobba själva, i alla fall de jag vet. Att jobba själv kan i och för sig vara bra för att man då bara behöver prata i fem minuter. Om man jobbar med någon ska talet vara tio minuter men det blir ju fem minuter per person. Det är roligt att jobba med någon för att man slipper göra arbetet själv menmen.

Ensemblen kändes helt okej, min röst kändes bra i början men blev skum i slutet av lektionen. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att sjunga Easy på uppspelet, låten jag fick förra veckan var bra men eftersom det är mindre än en månad kvar till konserten och jag knappt har hunnit öva på den andra låten vill jag inte ta den. Jag förstår att det känns tråkigt för de som spelar instrument att spela Easy och det är ju jättetråkigt men vi har varken bestämt stämmor eller sjungit igenom den andra låten särskilt många gånger. Easy är tråkig att uppträda med också för den är väldigt lugn men nu finns det inget att göra.

Ellen och jag pluggade matte efter lunchen och för mig gick det ganska segt. Jag försökte bli medlem på en sida där man kan skriva till folk i andra länder men lyckades inte med det. Någon seende måste hjälpa mig för man var tvungen att skriva in någon skum kod som inte syntes på punktdisplayen.
Matteprovet gick väl helt okej, jag hann inte riktigt göra färdigt allt, min lärare skrev att jag får hela veckan på mig om jag behöver det men jag ska ändå försöka titta igenom och maila provet till honom så fort som möjligt. Det känns i alla fall skönt att sista vanliga matteprovet är gjort nu, om det går lite bra på nationella proven får jag förmodligen vg i matte, hoppas det. Jag har ju legat kring vg på alla matteprov och i år får inte nationella provet förstöra för mig!

På kontaktlärarmötet fick vi en tid då vi ska ha utvecklingssamtal, vet inte om det kallas så på gymnasiet men kanske. Jag fick mitt samtal klockan ett nästa fredag och det innebär ju att jag missar lite av samhällskunskapen vilket känns tråkigt. Undrar vad det är man ska prata om, det är nog mycket hur man har trivts och hur det har gått i år.
Träningen gick sådär, när jag spelade mot en person och ledde började jag tänka på annat och förlorade helt plötsligt. Det blir ofta så för mig och jag vet inte varför, min hjärna kan sällan koncentrera sig och jag känner mig ganska borta ibland. Senare åt vi i alla fall glass på grund av att jag kom tvåa i sm förut och det var både trevligt och gott:) Det fanns jordgubb eller vaniljglass och båda sorterna var goda. Innan jag åkte hem hann jag i alla fall spela och vinna en match. Det är synd att träningen bara är en gång i veckan, om den var oftare skulle jag ju kunna utvecklas mer. Jag har inget showdownbord hemma längre heller vilket är synd, man kan ju träna ganska mycket själv.
Nu måste jag plugga lite, det är mycket att göra den här veckan.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0