Fredag, ätit god glass och handlat presenter

Hej!

Nu kom jag till Adam för en liten stund sen, maten skulle egentligen ha varit färdig. Men Adam hade glömt att börja göra den i tid och det är lite störande eftersom Talang börjar snart. Jag skulle gärna vilja se vilka som går vidare idag och det är fortfarande en stund kvar innan maten är färdig. Talang har jag sett fram emot hela veckan och jag kunde ha åkt hem istället för då hade jag ätit tidigare, eller också äter jag halv tio. Att se Talang på tv fyras hemsida brukar aldrig gå eftersom det står att det är något fel när man går in på tv fyra play.
Imorse vaknade jag jättetidigt och kunde inte somna om på flera timmar sen vilket var störande. Lite efter klockan elva gick jag upp och duschade. Sedan åt jag en snabb lunch innan jag började plugga engelska. Nu är mitt tal lite mer än tre minuter, jag tror att det tar fyra minuter bara jag kommer på några meningar till. Idag hittade jag en hemsida med mer fakta om Celine Dion. Men det var mest onödig fakta som inte passar att ha med i mitt tal men jag får lägga in onödig fakta för det är det enda sättet att få talet längre. Man kan ju bara få g eller ig på den sista uppgiften och g borde jag klara. På mitt tacktal till Adam fick jag konstigt nog vg fastän jag stannade upp och tänkte ibland och inte hade något bra uttal.

Klockan halv tre åkte jag iväg med en taxi för att träffa Rebecka. Det har varit samåkning nästan varenda gång på senaste tiden, det är jobbigt men det verkar som att jag får räkna med att det alltid är det. Tanten som vi hämtade pratade mycket om sitt liv och mat hon tyckte om, det var ganska underhållande. När jag kom fram var Rebecka redan där och vi gick in på ett ställe för att äta glass. Det fanns väldigt många sorter att välja på plus att det inte var överdrivet dyrt. En kula kostade tjugofem kronor och två kulor 33 kronor. Jag köpte två kulor, det tog tid innan jag hade bestämt mig för vad jag ville ha som vanligt. Till slut tog jag vanlig choklad och banan. Glassen var jättegod, Rebecka tog pistasch och chilichoklad. Jag smakade lite av chilichokladen och den var god förutom att den var stark, den kändes i halsen efteråt. Men jag måste åka till glasstället någon mer gång och testa fler smaker.
Efter att ha suttit i solen och pratat om en konsert och lite annat åkte vi för att handla. Vi fick åka runt till två olika ställen och på det första stället hittade vi ingenting trots att vi var inne i flera affärer. Men på t-centralen hittade jag presenter till Björn, Mickis och Maja. Nu har jag bara Kim kvar att köpa till, det är jättesvårt att hitta någonting till henne för hon har allt hon vill ha verkar det som. När jag frågar henne vad hon önskar sig vet hon inte det heller. Eftersom många läser min blogg kan jag inte skriva vad jag köpte till de andra, det är i alla fall ganska tråkiga saker eftersom jag inte hittade något bättre. Någon dag får jag åka tillbaka till stan och köpa present till Kim plus att jag måste köpa kläder nför sommaren. Efter att ha handlat åkte jag hit och nu hinner jag inte skriva mer eftersom Talang börjar.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bjuder du på glass?

2009-05-30 @ 20:12:43
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0