Tisdag, tionde dagen

Hej!

Igår var tydligen inte gospelkören, vi åkte dit i onödan och letade efter var den var jättelänge. Mary frågade nästan varenda människa vi mötte och de gav oss olika förslag på var den kunde vara någonstans. När vi hade åkt runt i nästan en timme gav vi upp. Idag fick vi veta att kören inte hade varit vilket vi tycker var konstigt för de hade ju sagt att den skulle vara. Vi gjorde därför inget speciellt igårkväll men jag lyssnade ut Harry Potter och nu har jag börjat läsa en bok som heter Rebecka, den verkar helt okej men inte jättebra. Sen störde jag mig på att kören inte var för jag hade verkligen sett fram emot att sjunga, jag sjöng lite när vi kom tillbaka istället i alla fall:) Tur att kören inte var överhuvudtaget för om den hade varit hade jag stört mig på att vi inte hade hittat dit.

Imorse åkte Mary och jag till skolan där hon jobbar, vi var med på två mattelektioner. Men istället för matte fick eleverna testa punktskrift och se hur det ser ut. Jag tog med mig datorn och visade hur den fungerar, många testade att skriva och läsa på punktdisplayen, ingen lyckades känna punkterna. Jag vet nog ingen seende som läser punktskrift med fingrarna, alla tittar på punkterna istället. När de känner punktskrift känner de såklart att det är punkter men inte vilka. Det var i alla fall trevligt att prata med dem, de flesta förstod mig ganska bra verkade det som och vi pratade om lite allt möjligt. Eleverna var tretton eller fjorton år och det var bara tjejer, det går nästan bara tjejer i den skolan, några killar finns det men jag träffade ingen av dem. Precis som i torsdags skrev vi elevernas namn i punktskrift och delade ut dem. De flesta verkade uppskatta lektionen och båda klasserna var trevliga, jag pratade nästan med alla. I många engelska skolor är eleverna tvugna att ha skoluniform ganska länge, det behöver man ju inte ha i Sverige. Jag tror att det både finns för och nackdelar med det, det är ju tråkigt att man inte får ha kläder man känner för men det är ju bra för att ingen har bättre och dyrare kläder är någon annan.

På eftermiddagen hade jag lite engelska med Nick och efter det fick jag väldigt ont i huvudet. Nuförtiden får jag inte huvudvärk lika ofta som tidigare men när jag väl får det gör det väldigt ont. Mary gav mig två tabletter som hjälpte lite men jag kände mig lite borta efter att ha tagit dem. När jag hade vilat i lite mer än två timmar kändes det bättre och vi ska gå ut lite senare, frisk luft kanske hjälper. Imorgon är det bestämt att vi ska åka till nöjesfältet, de två killarna fick ledigt från skolan och följer med. När jag träffade de i söndags verkade de trevliga och det blir roligt att några i min ålder följer med. De tycker dessutom om att åka allt, precis som jag, jag älskar att åka saker som går fort!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: lovisa

hej vipsen, det var länge sen jag skrev och var inne på datan. Dom senaste dagarna har tillbringats på hökmossen med massa trevligt folk ! Vi badaro och har det super skönt. Fast jag tror jag har bränt mig. Idag åkte bara jag och Johanna till Lövnäs, det var mkt trevligt. Min lunch fick bli pasta sallad som jag köpte imorse. Imorn ska jag till Lövnäs med Emmy och Cornelia, samma lunch antar jag och pappa lovade att köpa salladen till migg och sen om han hittade skulle han köpa jordgubbar och kex ! :) Du får ha de bra och åka många atraktioner (stavning) kram !

2009-07-01 @ 00:21:00
Postat av: Johan

Kia kan läsa med fingrarna vet du väl! =)

Inte så bra, men hon kan =)

2009-07-01 @ 01:27:27
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej!

Du har det fullt upp, förstår jag. Kul!!

Sabla synd att inte kören blev av, det hade ju varit extrakul.



Jag kan läsa med fingrarna, men det går sakta!



Skulle behöva lite hjälp av dig! Det visade sig att det saknades 7 pund på den betalningen jag gjorde till Mary och Nick. Har du 7 pund kvar att ge till dem, eller behöver du dem själv?

Hör av dig på nåt sätt. Förslagsvis mail.

Annars är det som vanligt här hemma. Mormor är i Hudiksvall hos Inga.

Vädret är toppen, men det spelar mindre roll för mig som ändå jobbar just nu. Men alla sommarlovs-lyxare har det bra!



Vi hörs!

Kraaaam,

Mamma

2009-07-01 @ 20:16:33
Postat av: Anonym

haha, jag åker inte allt :) Är typ rädd för att testa nya grejer...

Jag fick veta av Maja att Kia försöker lära sig att läsa med fingrarna.

2009-07-03 @ 10:32:24

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0