Måndag, nionde dagen

Hej!

Dagarna går verkligen fort när jag är här, det känns inte som att de skulle gå lika fort om jag var hemma. Som jag har skrivit tidigare är fördelen med att gå i skolan att tiden faktiskt går. Här är skolan dessutom bara tre timmar om dagen plus att jag lär mig engelska som jag behöver träna på. Att vara ensam elev är bra för att jag kan träna på det jag behöver men dåligt för att jag inte har någon i min ålder att prata med. Jag tror i alla fall inte att dagarna skulle gå lika fort om jag bara var hemma, här gör jag för det mesta någonting både på för och eftermiddagen. Inatt sov jag dåligt men som tur är har jag inte känt mig särskilt trött idag. Efter frukosten hade jag engelska, det gick ganska bra, jag höll mest på med dåtid, perfekt och lite sådant, vet faktiskt inte riktigt vad det heter på svenska. Men när jag hade börjat förstå gick det bra, jag skrev ner några meningar på datorn. Det kan ju vara bra att ha för då kan jag läsa det när jag kommer hem också och komma ihåg reglerna för olika saker. Dagbok för fredag, lördag och söndag hann jag skriva också, dock skrev jag bara fyra eller fem rader om varje dag men ändå. När jag kommer tillbaka till Sverige kanske jag lägger in hela min dagbok på engelska på bloggen, jag vill inte att den ska försvinna och om jag lägger in den här har jag den på minst två ställen:) Jag hjälpte till att laga lunch med Mary vilket var roligt, jag gjorde en sorts ostsås.

På eftermiddagen åkte vi för att ro igen, de föreslog att vi kunde göra det eftersom det gick bra för mig senast. Idag lånade vi en båt en timme och jag rodde hela tiden, det är skönt att anstränga sig tycker jag för då känner man sig nöjd efteråt. Dessutom var det inte särskilt jobbigt, det var faktiskt väldigt skönt att ro och jag känner att jag är bättre på det nu än när jag kom hit, tidigare hade jag bara rott några gånger. Vatten tycker jag inte direkt om men att sitta i en båt och ro känns helt okej:) Man kan ju därför säga att jag tycker om vatten på ett sätt, att dricka vatten är gott också. Det är bara bada som jag inte direkt tycker om att göra, simma skulle jag kunna göra för då tränar man ju på något sätt men jag förstår inte de som kan bada i flera timmar och bara flyta runt i vattnet. Mary och Nick verkade tycka om att sitta i båten och bara ta det lugnt medan jag rodde. Det enda de behövde göra var att säga när jag skulle svänga och i så fall vilken av årorna jag skulle ro med. Efter att ha rott en timme kände jag mig ganska varm men det var mycket på grund av solen, jag har hört att det är lika varmt här som i Sverige, det har varit cirka trettio grader idag. I lördags märkte jag att vädret kan ändras väldigt fort här, från att det var hur varmt som helst började det helt plötsligt regna, Mary sa att det är normalt i England och att det händer ganska ofta. Även om det kanske händer i Sverige ibland verkar det vara vanligare i England, vädret ändrades på bara två eller tre minuter. Snart ska vi äta middag här och efter det ska jag åka och sjunga, det ser jag fram emot=) Det är inte ofta jag sjunger i en sådan stor kör, det var sextio personer eller till och med mer förra veckan.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0