Onsdag, elfte dagen

Hej!

Jag kan börja med att skriva att det här verkligen har varit den bästa dagen hittills i England! Nu känner jag mig till och med lite trött trots att klockan inte ens är elva här:) I och för sig är det mest benen jag är trött i, jag har minst gått sex kilometer idag plus att jag har stått upp i stort sett hela dagen. Promenaden var skön igår, jag började skratta åt ingenting när Mary och jag gick där. Sen sjöng jag lite och det var roligt men jag vill inte sjunga särskilt starkt här eftersom jag inte vill att de ska höra mig. Jag får sunga mer när jag kommer hem istället, eller till Adam, där vågar jag faktiskt sjunga.

Imorse märkte jag att huvudvärken nästan hade försvunnit helt och hållet, även om jag inte tycker om att ta tabletter kanske tabletterna trots allt hjälpte till att få ner huvudvärken lite och kanske ta bort den. Nu känner jag inte av den alls trots att det har hänt en hel del idag och jag har varit i en väldigt högljudd miljö. Men jag sov dåligt inatt, somnade inte förrän klockan två engelsk tid och skulle sedan gå upp vid åtta menmen. Efter att ha ätit frukost och gjort mig i ordning kom Dominique från Tyskland och en annan kille från England som jag för tillfället har glömt vad han heter, jag kommer nog på det när som helst. Solen sken i alla fall och det var bra men det kändes nästan lite väl varmt ibland. Det tog ungefär en och en halv timme att åka till näjesfältet, Nick körde oss dit och väntade sedan på oss i cirka sju timmar. Han valde att inte gå in på nöjesfältet men Mary var med oss, Nick gjorde annat istället. Nöjesfältet vi var på idag hette Thorpe park, vet inte hur det stavas. Efter att vi kom dit fick vi stå i kö en stund innan vi fick våra biljetter, sedan gick vi till kundservice där jag fick ett åkband, de andra gick med mig och behövde därför inga. Att åka allt tyckte de om, vi åkte nästan alla stora och populära attraktioner, en hoppade vi över för att man blev jätteblöt av den och det hade vi ingen lust med. Men vi åkte en vattenattraktion där man satt i båtar, den blev man bara lite blöt av. Mary åkte bara vattenattraktionen, hon nöjde sig med att titta på oss annars och sa att hon mådde illa bara av att se folk åka. Attraktionerna var ganska lika de som finns på Gröna lund och Liseberg. Just det, någon fritt fall-liknande sak hann vi inte åka på grund av att kön var lång och på grund av att de stängde klockan sex. Vi spenderade i alla fall sju timmar på nöjesfältet. Jag tror att jag åkte två eller tre sorters berg och dalbanor, två av de var roliga men den roligaste fick man faktiskt lite ont i huvudet av. Den enda berg och dalbana som man inte får ont i huvudet av som jag har åkt är faktiskt Balder, det är en av de bästa attraktionerna jag vet. Sen åkte jag någon typ av extreeme som var rolig och två attraktioner som är väldigt lika flygande mattan. Jag åt en jättegod chokladglass idag som jag fick känslor av, det är verkligen en av de godaste jag har ätit. Det var roligt att gå med Dominique och Robert, just det, han hette Robert, för att de tyckte om att åka allt och för att de pratade mycket, i alla fall Robert. Jag minns bara namnet på en attraktion som hette Banana ride, det spelades rolig musik när man åkte den. Det enda jag saknade var någon typ av popexpressen, jag tror att vi gick förbi en attraktion där de spelade lite bra musik men att det mest verkade vara yngre barn som åkte den. Just det, Saw var en ny attraktion, den hade tydligen fått namnet efter en film med samma namn. Man hörde en såg i bakgrunden när man åkte ibland och det var en av de roligaste attraktionerna. En attraktion var väldigt lik Volten som fanns på Gröna lund tidigare, den blev jag glad av:) Man hörde musik på väldigt många attraktioner men det var bara samma musik som spelades hela tiden, de som jobbar där måste bli väldigt trötta på att höra samma låt hela dagarna. Hmm, vad åkte vi mer? Jag kommer inte på någon tror jag men vi hade roligt och jag skrattade jättemycket ibland. Killarna verkade inte tycka att det var jobbigt eller svårt att ledsaga mig, det märker jag däremot att många andra gör, i alla fall första gången. Men jag har märkt att många är trevligare här än i Sverige, lite mer öppna på något sätt plus att man verkar ha mer tid för varandra här. I Stockholm verkar många ha bråttom, i och för sig kanske det är så i London också men inte i Tonbridge där jag har varit. Okej, jag har faktiskt hört att Stockholm är en tråkig stad i Sverige för att folk har så bråttom hela tiden men jag trivs med det på några sätt. Att bo på landet är inte direkt något för mig, jag bor gärna i en stor stad och hör gärna trafik utanför fönstret. Det känns skönt för att man då hör att saker händer, det gillar jag. Det kändes tråkigt att nöjesfältet stängde redan klockan sex men eftersom vi kom dit ganska tidigt kändes det ändå helt okej att åka tillbaka till Tonbridge.

På vägen tillbaka somnade jag lite i bilen och när jag vaknade igen lämnade vi killarna. Efter det köpte vi kinamat, jag åt tofu med grönsaker och ris, tofu är verkligen hur gott som helst! Dessutom är det vegetariskt och många kinaställen har det på menyn:) Vi har spelat kort ikväll och jag kom sist, två poäng efter Nick och ungefär trettio poäng efter Mary, inte alls bra, imorgon kanske vi ska spela igen. Den här dagen är jag som sagt väldigt nöjd med, jag har träffat trevliga människor, varit på ett nöjesfält och ätit god glass och mat. Nu väntar sängen nästan direkt efter att jag har postat det här inlägget, det är en dag imorgon också.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Låter som om det var en bra dag =)



Jag gillar också när man hör trafik och så utanför fönstret. Det gör man ju inte här hemma, men hos mormor gör man det =)

2009-07-06 @ 00:40:17
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0