Måndag, nu har vecka trettio börjat

Hej!

Hoppas att allt är bra med er, jag mår faktiskt ganska bra. Dagarna rullar på som vanligt och det har varit skönt att få några dagar då jag faktiskt inte har gjort särskilt mycket eftersom jag från imorgon tills på söndag nästa vecka kommer ha ganska fullt upp. Datorn krånglar och tar bort bokstäver när jag skriver, man ska verkligen inte be om att få omformatera en dator i onödan, det är alltid saker som försvinner och inte fungerar. Jag vet att jag tjatar om det men det är så otroligt störande!

Att prata med Kim var i alla fall trevligt i lördags, nu kom jag på att Sonja, Sanna och Shirley visst ska vara med på ett program klockan åtta vilket innebär att jag får skriva snabbt nu för att hinna säga allt jag vill. Söndagen var ganska seg, Adam åkte iväg på eftermiddagen och jag fick vara där själv några timmar innan jag åkte till Björn. Men jag hann prata lite med en av Adams grannar, hans föräldrar var nämligen bjudna dit och jag följde med en stund. Taxichauffören hittade efter att ha fått vägbeskrivning en gång, det enda negativa med honom var att han körde väldigt långsamt. Björn gjorde vegetariska hamburgare med ett eget recept, de blev godare än de som står med i grillboken! Karro ringde senare på kvällen och det var trevligt att prata med henne, vi hade ju inte pratat sen i maj eller juni.

Idag gick jag upp vid elva och åt pankakor som Irre hade gjort. Efter det åkte vi till Taxinge, jag har varit där med Björn tidigare och det roliga där är att det finns ett ställe som heter Taxinge slott där de säljer gott fika. Innan vi fikade gick vi runt lite, de hade grisar och en get! Geten var roligast, jag är ju född i getens år. Ni som känner mig vet att jag brukar tjata om getter och kor oc ibland säga himla get till folk eller saker när det går dåligt, min humor är skum=) Vi tittade också runt i något stall där de hade bilder och lite annat men eftersom jag inte kunde se bilderna blev det tråkigt väldigt fort. Många var inne på slottet och fikade när vi kom, tyvärr var det grädde på alla tårtor men jag skrapade bort grädden från min bit. Tårtan jag åt liknade kladdkaka ganska mycket, skillnaden var bara att det stod att den innehöll aprikossylt men det kändes inte på smaken. Efter att ha fikat åkte vi för att se om några människor som Björn känner var hemma, Irre känner också dem. De var hemma och vi pratade en stund men det var lite segt tycker jag. Innan vi åkte tillbaka till Björn handlade vi lite, sen har vi ätit räksallad med mycket räkor till middag:) Körsbär har jag ätit också, fåglarna brukar alltid hinna äta upp alla körsbär innan de blir mogna men i år fanns det tydligen många kvar, körsbär är väldigt gott tycker jag. Det kan däremot bli tråkigt att äta körsbär för ofta, jag vet inte varför jag tycker det men det är lagom att äta det på sommaren och kanske någon gång på vintern. Jordgubbar kan också bli tråkigt att äta ibland, det är ju nästan bara i juni och juli man äter det och då kanske man äter det varje eller i alla fall varannan dag. Men det hör till att tröttna lite på saker ibland. Imorgon ska jag äntligen få spela showdown igen, jag längtar! På eftermiddagen åker jag till Josefin och sover där så jag skriver igen på onsdag eller torsdag.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Var ligger Taxinge? Vet du föresten var endelsen "inge" kommer ifrån?

2009-08-04 @ 20:16:54
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0