Lördag, fjortonde och sista dagen

Hej!

Nu är det nästan slut, resan, det känns tråkigt. Jag vill stanna, om jag hade mina vänner här hade jag lugnt valt det men jag längtar även efter de och lite efter familjen. Det är dessutom näst sista gången jag skriver på den här datorn innan jag omformaterar den, Nina ska lämna in den på måndag och jag kan redan nu säga att jag inte kommer kunna blogga den veckan, kanske på fredagen men det är inte helt säkert. Den här dagen har varit bra, kanske den bästa eller den näst bästa. Igårkväll åt vi förresten kinamat igen, jag åt nudlar och vårrullar men det var nästan inga grönsaker i de så det var lite synd. Vi hann varken spela kort igår eller idag så vi hann sammanlagt spela tre gånger och jag förlorade sista gången, inte kul men ändå.

Igår var det lördag, alltså helg och det tycker jag om. Nu när jag har haft lektioner på vardagarna känner jag när det är helg och inte igen, därför kan jag njuta av de lediga dagarna:) Det är söndag nu, nytt dygt och det är därför jag skrev igår. Efter frukosten åkte Mary och jag och handlade, jag hittade två saker, ganska tråkiga men köpte de ändå. Sen letade vi länge efter någonting som man kan köpa i England som inte finns i Sverige, tyvärr hittade vi ingenting fastän vi frågade i ungefär fem affärer. Sakerna jag har köpt är inte till mig själv, allt är till Adam för han fyller ju år och jag hittade ändå ingenting roligt till mig själv eller någon annan. Adams saker är otroligt tråkiga de också, det blir hans sämsta födelsedagspresent hittills menmen. Anledningen till varför jag inte har köpt någonting till mig eller någon annan var för att allt jag har sett ändå går att köpa i Sverige, det känns inte lika viktigt att handla då. Lite senare åkte vi för att träffa en tjej som heter Alex. Efter att ha åkt runt länge och ringt på fel hus några gånger hittade vi rätt. Alex och jag pratade bara lite, hon var trevlig:)  Alex visade sina hästar och lite sådant, jag var inte särskilt intresserad men ändå, sen satt vi och pratade lite innan vi var tvugna att åka tillbaka till Mary och Nicks hus igen. När vi kom dit hade redan Naomi kommit, en tjej som också är musikintresserad. Vi började prata ganska mycket direkt och hon är fortfarande här och sover här inatt, därför får jag träffa henne innan jag åker imorgon också=) Efter lunchen spelade hon piano för mig och hon var verkligen jättebra på det, jag känner bara en kille som är ungefär lika bra som hon. Sen spelade hon upp när några av hennes vänner sjöng, de var otroligt bra, seriöst! Vi var inne på datorn och spelade upp låtar på youtube som vi tycker om, vi har lite olika musiksmak men det finns några artister som båda tycker om. Efter det åkte vi och handlade med Mary och sen åt vi middag, fish and chips. Det är verkligen en maträtt som man äter ofta i England, jag hade inte ätit den tidigare när jag var här så det var bra att jag fick göra det innan jag åkte hem. Direkt efter middagen åkte vi för att se en konsert, en från gospelkonserten sjöng plus några andra grupper. Den första gruppen spelade några rocklåtar, Hallelujah var en av dem, många verkar tycka om att sjunga den låten. Efter det sjöng tre tjejer som var riktigt duktiga, de var bara runt arton år och kunde ändå sjunga hur bra som helst med olika stämmor. Sist sjöng Emma, kvinnan från gospelkören, hon hade skrivit alla låtarna själv. Jag tyckte verkligen om hennes låtar, de hade bra melodier och texter och var för det mesta skrivna till olika personer. Det var synd att jag inte tog med mig pengar för man kunde köpa hennes cd-skiva och det skulle jag ha gjort. När vi kom tillbaka hit åt vi chokladglass och en chokladkaka som var mycket godare än den förra som både Nick och jag tyckte var torr. Nu ska jag snart gå och lägga mig för imorgon måste jag gå upp tidigt för att packa och sedan åka till flygplatsen. Det har i alla fall varit roligt att Naomi är här, hon är rolig att prata med för hon pratar mycket och jag känner att det är lätt att prata med henne. Jaha, det här var sista inlägget om resan, två veckor har gått så otroligt fort och det är synd. En annan sak som har hänt idag är att jag har testat cherry-coke som många säger ska vara god, enligt mig var den skum och smakade konstigt.
/Vispen


Kommentarer
Postat av: Sara

Kan du vara snäll och rösta på mig som veckans blogg? Jag är nummer 7 :)



http://yourbexx.blogg.se/2009/july/dags-att-borja-rosta.html



Tack på förhand! <3

2009-07-05 @ 09:32:55
URL: http://sarrepettersson.blogg.se/
Postat av: Sara

Kan du vara snäll och rösta på mig som veckans blogg? Jag är nummer 7 :)



http://yourbexx.blogg.se/2009/july/dags-att-borja-rosta.html



Tack på förhand! <3

2009-07-05 @ 09:32:58
URL: http://sarrepettersson.blogg.se/
Postat av: Johan

Hade du varit i London kunde du ha köpt massa souvenirer. Det finns hur mycket som helst. Jag gjorde ju dock missen, som jag brukar göra, att fundera för länge på vad jag skulle köpa och hitta den billigaste affären osv. så jag hann inte köpa något alls, typiskt.

2009-07-06 @ 00:52:26
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0