Torsdag, 2009!

Hej!

Idag fyller Ellen i min klass sexton år, grattis! Jag chattade lite med henne och hon hade bland annat fått en ipod.
Nu har ett nytt år börjat, dagen har bara varit tråkig, det har inte alls hänt mycket. Men för en stund sen hämtade vi Adam vid tågstationen och nu blir det ju lite roligare. Tänk, jag har inte träffat Adam sen förra året:D Igår åt vi i alla fall lite allt möjligt till middag, Irre hade gjort Janssons frästelse som jag tycker jättemycket om! De andra åt lamstek men det ville jag ju såklart inte göra. Efter middagen skrev jag sammanfattningen av året, jag satte inte upp många mål för nästa år men några av mina nyårslöften är att jag ska försöka att få bra resultat i skolan och att jag ska försöka att ha så roligt som möjigt. Jag hoppas att 2009 blir ett roligare år än 2008 för i år har jag inte varit lika glad som vanligt känns det som. Men en positiv sak med 2008 är att jag går musikinriktning på gymnasiet och att jag nu har kompisar i skolan. Under högstadiet var jag oftast ganska ensam men det berodde mycket på att jag inte hade samma intressen som de i min förra klass. Det var i och för sig en kille som också sjunger men honom pratade jag inte mycket med. Däremot chattar vi minst en gång i veckan nu och ibland oftare vilket såklart är roligt tycker jag. Han skickar alltid sina låtar till mig och frågar vad jag tycker. Efter att ha skrivit färdigt sammanfattningen igår satt jag mest vid datorn och väntade på att klockan skulle bli tolv. Halv tolv skulle vi åka till centrum för att se en lasershow som skulle visas klockan tolv. Precis innan vi skulle åka skrev jag till några av mina kontakter på msn, jag skrev gott nytt år och tackade dem för att de var mina vänner och så vidare. Sedan åkte vi, när vi kom fram kunde man höra smällare och raketer men inte alls många. Jag skickade en massa sms till mina vänner medan jag stod och frös. Alla vänner fick inte sms den här gången, vissa svarade ju inte i julas! När klockan var tio eller fem i tolv var det någon som läste upp något tal, det lät som en dikt av något slag. När klockan var lite innan tolv startade de lasershowen. Jag lovar att det inte alls var roligt när man är blind, man fick i alla fall se alting på taket till ett tällt, jag vet inte riktigt vad som hände men efter någon minut stod det Nykvar tio år och sedan var lasershowen slut. Musik hördes medan allting visades plus att man hela tiden hörde människor prata. Man hörde nästan inga smällare när klockan var tolv vilket jag blev väldigt besviken över, det hände i stort sett ingenting, dessutom vet jag många seende som inte heller var nöjda med det som hände igårkväll. Jag saknade allt ljud av smällare och raketer, nästa år är det 2010! Då måste det vara bättre, annars åker jag till Stockholm! Men det kanske var många som trodde att det som skulle hända i Nykvarn var jättebra och därför inte köpte några smällare, jag får hoppas på det. Nästa år måste det som jag nyss skrev verkligen bli bättre, förra året hörde man ju hur mycket som helst!
Efter den tråkiga lasershowen åkte vi tillbaka till Björn. Vi åt hummer och hade det jättetrevligt tycker jag. Humrarna var inte jättestora men helt okej, jättegoda var de i alla fall! Det tog lång tid för mig att skala hummern och jag gjorde det lite extra långsamt för att jag inte ville äta den för snabbt. Björn berättade för mig att jag orkade äta en hummer som var dubbelt så stor som den jag åt igår tidigare när jag bara var två år. Det var någon gång då som jag kom på att jag älskade skaldjur!
Nu ska jag vara med Adam, kanske sjunga lite.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0