Onsdag, bra men jobbig idrott

Hej!

Idag var Ola på idrotten, jag kom i tid också! Vi skulle göra armhävningar, sit ups, upphopp, tåhävningar och springa i gymnastiksalen. Vi skulle göra varje sak i en minut och för varje sak vi gjorde skulle vi skriva till exempel hur många armhävningar vi hade gjort och sedan skulle vi skriva hur jobbigt vi tyckte att de olika övningarna var. Mellan ett och tjugo skulle man skriva, ett betydde att det inte var jobbigt alls och tjugo betydde att man önskade att någon skulle skjuta en i knät. Det kanske var en skum betydelse på tjugo men min lärare beskrev tjugo på det sättet. Jag skrev för det mesta tio, i alla fall i början. Vi skulle göra varje sak tre gånger men när vi hade gjort allt en gång fick vi dricka vatten innan vi var tvugna att göra om allt igen. Sprang gjorde jag med en i min klass och det gick helt okej, sista gången orkade jag inte direkt springa menmen. Lektionen var bra och jag ansträngde mig faktiskt. Jag kommer säkert att få träningsvärk imorgon men i så fall är det ju bara ett tecken på att jag har ansträngt mig tillräckligt mycket. Nu när jag inte tränar längre har jag sämre kondition än förut märker jag men jag ska ju börja träna snart. Förresten fick jag ett mail idag om att kommunen har beslutat att jag får det jag har ansökt om, yes! Det tog inte särskilt lång tid i alla fall. Nu måste jag bara hitta en ledsagare men det borde ju inte vara speciellt svårt.

En annan bra sak är att Nina gav mig två biljetter till genrepet av melodifestivalen i Globen! Jag fick biljetterna i försenad julklapp och jag ska åka till Globen på fredagen! Det är genrep på lördag eftermiddag också men det brukar inte vara lika roligt har jag hört. Artisterna brukar alltid vara stressade och brukar gå direkt efter att de har sjungit. Det är synd att de riktiga finalbiljetterna tog slut väldigt snabbt men jag är glad över att få gå på genrepet också. Ellen och jag skulle ju göra det och när jag pratade med henne idag sa hon att hon gärna ville gå med mig. Vi ger henne biljetten och det är ju bra för jag hade inte köpt någon födelsedagspresent till henne. Biljetterna kostade fyrahundra kronor styck och Ellen sa att vi inte har de sämsta platserna i alla fall, förra gången när Ellen var där med en kompis satt hon allra högst upp i Globen och blev yr i huvudet varje gång hon tittade ner. Roligt ska det bli i alla fall och jag ser fram emot den trettonde mars! Vi kommer att vara där tidigare och stå i kö innan Globen öppnar. Sen när vi kommer in där kommer det att vara värsta stämningen!=)
Hoppas bara att några bra artister går vidare nu, jag hejar på Shirley Clamp och Molly Sandén!

Resten av dagen gick väl ganska snabbt. Matten kändes lite seg men svenskan gick snabbare. På håltimmen satt jag mest och chattade, de flesta hade antingen sånglektion eller ensemble och Ellen hade datorkunskap. Jag fick reda på att man skulle skriva en inledning och ett slut på läsloggarna och därför jobbade jag med det på lektionen. Vi får fredagslektionen på oss med att göra klart tio läsloggar till två texter också. Jag har börjat lite på läsloggarna till den andra texten men det är mycket svårare tycker jag. Man behöver i alla fall bara lämna in en av de texter man har skrivit om. Om jag jobbar med läsloggarna imorgon kväll eller på fredag morgon behöver jag inte gå på fredagens svenskalektion eftersom jag redan är klar då. Därför ska jag försöka att hinna färdigt med den andra texten för i så fall slutar jag direkt efter samhällskunskapen på fredag.
Snart ska jag gå och äta tårta, Ninas pojkvän fyller år idag plus att Nina är färdig med allt pluggande nu! De har köpt en frukttårta vilket jag tycker är bra, det är nämligen nästan ingen grädde på den tårtan och därför kan jag äta den. Annars tycker jag bara att grädden förstör.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Emma

Ska Shirley och Molly vara med, vad bra!:) då kanske det blir lite klass på skiten i år då..

2009-01-22 @ 09:21:40
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: ronja

Ska Molly vara med! Hon får inte göra mig besiken, den människan kan framkalla kännslor altså!

2009-01-22 @ 16:37:00
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Johan

De godaste tårtorna är ju "vanliga tårtor", alltså tårtbotten, vaniljkräm, tårtbotten, sylt, tårtbotten och grädde och så något på, jordgubbar förslagsvis =

2009-01-22 @ 22:38:38
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Annika

Synd att du inte har biljetter till finalen. Då kunde vi ju ha träffats! :) Kanske gör det någon annan gång :)

2009-01-23 @ 16:08:53
URL: http://sannafreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0