Lördag, varit med Emelie

Hej!

Den här dagen började likadant som igår, med att jag hade tråkigt. Adam låg och sov jättelänge och jag låg och tänkte som vanligt, nu är det inte många nätter att sova länge på längre. När vi gick upp vid ettiden satt vi lite vid datorn. Sedan gick vi och åt frukost vid tvåtiden. Adam sms-ade Emelie igår och frågade vad hon skulle göra idag och då svarade hon att hon inte skulle göra någonting speciellt. Därför frågade vi om Emelie ville vara med oss vilket hon ville. Efter att vi hade ätit lunch vid fyratiden åkte vi och hämtade Emelie. Emelie gick i min skola förut förresten och därför tycker jag att det var roligt att träffa henne. I skolan pratade vi med varandra ibland men vi var mest kompisar när jag gick i sjuan och åttan, sen i nian pratade vi nästan inte alls. Stämningen var lite seg när vi kom tillbaka hit idag, vi sa nästan ingenting och visste inte vad vi skulle göra. Men det brukar alltid vara så att vissa personer är svåra att prata med innan man kommer igång. Lovisa tittade på American Idol, det gick i repris på tv, jag tittade också lite och tycker att en del är väldigt duktiga. Men i Sverige är ju ändå Idol mer känt än i Usa har jag hört och jag tycker nästan inte att Sveriges idoler är sämre än de i Usa, det är säkert bara för att Usa är mer känt än Sverige som Usas idolvinnare blir känd. Men sedan har ju Usa fler invånare än Sverige också men ändå tycker jag inte att deras idoler är mycket bättre än Sveriges, skumt men ändå. Efter att ha tittat lite på American Idol var vi inne lite på Adams dator och spelade ett spel där man ska bygga upp ett hotell och försöka att få så många gäster som möjligt. Spelet är faktiskt lite roligt men det är inte ofta man hör ljud på spelet, bara när gästerna pratar och när man är i köket hör man att människor lagar mat. Men vi fastnade på spelet eftersom det  blev skumt när vi byggde hotellrummen fel, Adam sitter och spelar datorspelet nu också men han blir tvungen att starta om det hela tiden. Efter att ha spelat lite satt vi mest och pratade. Emelie och jag pratade om pengar, hon är dansledare tillsammans med två i sin klass. De lär ut danser till barn som är mellan sex och elva år, det är ju ett ganska bra jobb med tanke på att de också får motion när de lär ut olika danser. Emelie berättade i alla fall hur mycket pengar hon får och jag tycker att det var jättelite, hon håller med och vill kanske sluta där. Men eftersom de blir bjudna på middag ibland och får gå på en massa dyra kurser kom vi fram till att de får ganska mycket som ledare i alla fall. Adam tjatade om att Emelie åt purjolök innan sina träningar hela tiden vilket jag skrattade åt. Till middag idag åt jag psata med grönsaker, de andra åt köttbullar. Efter middagen ringde jag Maja som hade försökt att få tag på mig ganska länge. Vi pratade om gymnasiet och datorkunskapen som jag stör mig väldigt mycket på. Maja tycker att det är dåligt av min skola att de ska lägga till saker för mig att göra, hon tycker bara att de ska stryka de saker jag inte kan göra. Eftersom det inte står i målen att jag ska lära mig annat än vissa program kan man bara stryka utan att lägga till. Jag tycker att det skulle vara bra med tanke på att jag ändå kommer att ha datorkunskap längre än de andra och det viktigaste är ju att jag kan word och att göra tabeller och annat. I matten behöver jag inte lägga till saker bara för att jag hoppar över lite, samma sak i engelskan och därför ska jag nog säga att jag inte vill göra det i datorkunskapen heller. Men lite saker som är viktigt för mig att kunna lär jag mig gärna men jag tycker inte att de skolan ska leta efter ett program som jag ska lära mig bara för att jag ska få mer att göra. Maja berättade förresten att hennes handledare är jättebra och påminner lärarna om att hon är synskadade och annat väldigt ofta och mailar dem om det och så vidare. Hennes lärare är jättebra på  att komma ihåg henne medan en del av mina läraren glömmer mig ibland. Maja tipsade mig om att jag ska ge mina lärare några punktskriftspapper och visa dem hur det känns för mig när de kommer med mina papper på svartskrift samma lektion som man ska använda dem, det kanske jag ska göra haha.

De andra var ute och åkte pulka samtidigt som Maja och jag pratade och eftersom jag inte ville gå ut och sitta i en kall pulka pratade jag väldigt länge med Maja. Ronja, Maja och jag ska träffas på måndag, det ser jag fram emot, Rena kanske också följer med, vi får se om hon kan då. När de andra kom in, Lovisa var också med och åkte pulka, tittade vi lite på tv. Körslaget visades och en person som jag inte vet hur hon stavas åkte ut idag. Men jag tycker att team Nanne och team Hanna verkar vara väldigt bra, team Wells och team Erik kommer nog att vara kvar när nästa program är slut, jag tror att team Karlsson åker ut nästa vecka. Let´s dance börjar ju på redag men det tycker jag är tråkigt eftersom jag inte ser hur de andra dansar. Men juryn är rolig, särskilt Tony.
Senare ikväll ringde Ronja som jag pratade med i ungefär en timme, det var trevligt. Adam och Emelie skrev med magneter på kylskåpet och verkade ha ganska roligt. Annars pratade vi bara en massa idag, för en stund sen körde vi hem Emelie igen och på hemvägen åkte vi förbi en bensinmack och köpte lite godis.
Den här dagen blev alltså mycket roligare än gårdagen. Måndagen ser jag också fram emot, det var ju ett tag sen jag träffade allihopa!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Emma

jag är så avundsjuk att jag inte vet vart jag ska bli av!

2009-01-04 @ 11:31:41
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Johan

Gör det, det tycker jag du ska göra =) Ge lärarna punktpapper alltså...



Vad lättroade ni är ibland..

2009-01-06 @ 03:36:50
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0