Torsdag, tre och ett halvt år med Adam

Hej!

Idag har Adam och jag varit tillsammans i tre och ett halvt år. Det är ju ganska länge, eller i alla fall ett tag. Jag kommer ihåg när vi blev tillsammans. Det var den tjugosjätte augusti år 2005 och Adam och jag pratade i telefon. Nästa dag skulle jag åka utomlands och vi pratade för att säga hejdå till varandra. Innan vi lade på sa Adam att han var kär i mig och då sa jag att jag var kär i honom också. Vi kanske inte var jätteseriösa eftersom vi bara pratade i telefon och inte träffades men ändå, senare träffades vi i alla fall. En vecka innan vi blev tillsammans hade jag blivit kär i Adam på ett läger men då trodde jag inte att Adam var kär i mig men han har berättat att han blev det i slutet av lägret. Det var i alla fall ett roligt och stort ögonblick för mig när Adam och jag blev tillsammans.

Jag orkade inte plugga igårkväll, vet inte varför. Men ikväll måste jag göra det eftersom jag åker på kryssning imorgon och är borta tills på söndag morgon. Jag ser i alla fall fram emot kryssningen:)
Imorse sov Adam väldigt länge och jag fick väcka honom i över en timme innan han till slut gick upp. Det är ganska ovanligt att jag är morgonpiggare än Adam men idag hände det. Vi åt toast till lunch, jag minns senast jag åt toast och använde vår toastmaskin. Det var väldigt länge sen, mer än fyra år sen. Lovisa hade en råtta som satt i en barnstol bredvid och medan vi åt lyssnade vi på en cd-skiva med Daniel Lindström som Lovisa tyckte mycket om förut. Sedan älskade jag att vara inne på hemsidan www.hogwarts.nu som inte finns kvar längre. Idag när jag åt toast började jag tänka på det där minnet.
Efter att vi hade ätit var jag inne på hemsidan www.playahead.se som jag blev medlem på för länge sen. Men jag var mest inne där för att kolla läget men blev lite beroende och var inne där ganska länge. Lite senare åkte Adam och jag till restaurangen Bambo palace. Adams faster gav Adam ett presentkort till den restaurangen där två bufféer och två läsk ingick. Vi ville fira lite idag och åt där eftersom presentkortet ändå kanske inte skulle ha hållt hur länge som helst. Det blev en trevlig och god middag, jag åt mest krabb och majssoppa, sushi och friterad banan med glass. Lite nudlar, räkor och vårrullar åt jag också. De har god mat på Bambo palace och jag älskar kinamat. Örtagården som jag åt på häromdagen var också en väldigt bra restaurang och de hade jättegoda vegetariska rätter. Hoppas att jag äter där någon mer gång i framtiden=)
När vi skulle åka hem igen fick vi nästan springa för att inte missa tåget. Vi hann med det i alla fall vilket var bra för annars hade vi fått vänta i en halvtimme. Efter att ha kommit hem fick jag mitt legg av Nina. Man kan känna att det är en bild på kortet men man kännr inte vad den föreställer. Jag har hört av synskadade att man ska kunna be banken om att få en sak där det står att jag inte ska behöva skriva under saker. Det vore ju bra om jag fick tillstånd och inte behöver göra det senare, jag skulle ju lätt kunna bli lurad eftersom jag inte ser vad det är jag skriver på. Vi ska gå till banken någon gång och fråga om det. Jag är inte jättebra på att skriva min namnteckning heller.
Nu ska jag plugga samhällskunskap.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: freja

vad god maten verkade :)

haha, jag var också medlem på hogwarts.nu till dom la ner sidan, det var typ min favoritsida, hehe :P

2009-02-27 @ 19:12:25
URL: http://frejaanderssons.blogg.se/
Postat av: Johan

Nej, något sånt glömmer man aldrig! När man blir tillsammans med någon och speciellt inte om det är ens första kille/tjej =)



Grattis till 3,5 år i alla fall! =)

2009-02-28 @ 22:43:27
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0