Fredag, skola som vanligt

Hej!

Det här inlägget blir kort eftersom Adams familj får gäster snart och då kan jag inte blogga. Det kommer en man som bor i Finland, vi åt middag hos honom när vi åkte till Finland tidigare. Sen jag skrev igår var min käke och det bedövad i flera timmar till. Jag skrev lite på mina läsloggar som ska lämnas in idag. Klockan halv tolv började den äntligen att försvinna, först i tungan och sedan i läppen, då var jag väldigt hungrig och kände mig lite yr i huvudet. Jag åt alltså middag mellan halv tolv och tolv men det gick det också=)

På sånglektionen sjöng min lärare några låtar och sen fick jag välja några av dem som jag tycker är bra. Jag valde bland annat två låtar som heter Hallelujah och The way you make me feel. Vi kommer att ha egna val efter att alla har sjungit två musikallåtar och då kanske jag sjunger någon av de där två låtarna. Men jag ska också be någon följa med mig till biblioteket och leta efter låtar som jag tycker om. Den andra musikallåten som jag ska sjunga heter On my own och är från samma musikal som Castle on a cloud. Låten är bra men väldigt hög, jag kommer bara att kunna sjunga de höga tonerna väldigt svagt.

Efter lunchen träffade jag Margareta från syncentralen, vi tränade vägar på tredje och fjärde våningen. Sedan pratade vi lite om vilka datum hon ska komma framöver under våren. Filmen om feminism var ganska bra och intressant. Innan svenskan började satt jag och pratade med Rebecka och Ellen, sedan träffade jag Nicholas i parallellklassen och sa att jag tycker att han sjöng hur bra som helst igår! Nästan alla hade tydligen gråtit när han sjöng och jag fick känslor men grät inte.
Vi diskuterade filmen under svenskan och kom fram till vad filmens tema och motiv är, det kan ju vara flera saker. Efter det började vi att jobba med nästa moment som är rättorik. Läraren delade ut häften till alla, hon ska maila informationen till mig. Alla fick komma på ett argument till jag är, jag sa att jag har långt hår för att jag har sparat det i över tio år. Sedan var det en person som sa att han är sig själv därför att han föddes som det. Det var många roliga och bra argument som alla kom på.
Efter att ha kommit hem till Adam har vi bara ätit lite och nu kommer gästerna när som helst.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Christoffer

sv: Jag minns inte vilka som var med exakt, men Scotts skulle vara med, Alkasar och Emilia bland annat. Brukar inte heller höra på låtarna innan, men var lite kul.

2009-02-06 @ 17:54:41
URL: http://bomletoken.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej!!

ska du gå på nästa läger till Alnön nästa sommer!!

2009-02-06 @ 22:24:00
Postat av: Anonym

hej!!

ska du gå på nästa läger till Alnön nästa sommer!!

2009-02-06 @ 22:24:02
Postat av: ronja

Ja! Hallelujahär bra! Ett tips för nästa gång du går till tandläkaren är att du kan äta när bedövningen sitter i, du ska bara behöva vänta någon imme eller så. Enda prolemet är att man typ biter sig i kinden hela tiden och sen när bedövningen släpper märker man att man har fått värsta såret där.

2009-02-08 @ 18:39:31
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0