Tisdag, möte i skolan

Hej!

Igår tog jag det mest lugnt och det var väldigt skönt. Jag sov till klockan tolv på morgonen så nu kanske jag nästan har vänt dygnet fel igen menmen. På torsdag börjar vi i alla fall inte förrän klockan tio men däremot kommer min första skoldag vara lång. Vi fick några papper hemskickade där det stod om skolstarten och lite annat viktigt. Det enda som hände igår var i alla fall mest att jag vilade, lyssnade på musik, sjöng och pratade på skype. Skype är ett bra program, där kan man ju prata gratis men ibland krånglar ljudet och det är lite störande. Snart ska Nina och jag åka till Kulturama, en från syncentralen kommer dit också. Vi ska tydligen utvärdera förra året och prata om ifall jag behöver några nya hjälpmedel. Jag ska fråga ifall jag får byta ut min milestone till den nyare som jag inte har. Den verkar bra eftersom man kan öka hastigheten när man lyssnar på daisyböcker i den. Jag orkar ine lyssna på böcker i den milestone jag har nu eftersom man måste lyssna med den hastighet som boken är inspelad i. En del inläsare pratar ju hur långsamt som helst så att man nästan somnar. En annan sak händer idag också och det är att jag ska träffa en person som kanske kommer bli min nya assistent. För några dagar sen fick jag veta att Mattias ska sluta för att han ska börja jobba med musik på heltid. Det känns ganska tråkigt tycker jag för han hade ju lärt sig det mesta plus att han var trevlig och bra. Nu får jag hoppas att personen jag träffar idag är bra, han heter Jonas och är tjugo år, det är det enda jag vet om honom. På ensemblekonserten i våras skötte han ljudet och ljuset och jag har hört att han ska vara bra på datorer. Egentligen behöver man ju inte vara jättebra på det för det enda man ska kunna göra som assistent är ju att scanna in material och kanske hålla på lite med noter. Jonas blir i alla fall min yngsta assistent hittills, jag undrar hur han är. Sen ettan har jag haft fem assistenter och det är ju inte jättemycket. Jag har två år kvar på gymnasiet och under de åren hoppas jag att jag inte behöver byta assistent någon mer gång nu. Det kommer jag kanske göra för assistent är ju inte direkt ett roligt jobb, nästan alla skulle nog välja andra jobb framför att vara assistent. Jag vet att många brukar tröttna efter ett tag, en lärare på Kulturama sa att de elever som har assistent där brukar få byta ganska många gånger. Det är ganska jobbigt att byta tycker jag för det tar ju alltid lite tid för assistenten att lära sig hur allt fungerar och vad personen behöver göra för att saker ska fungera så bra som möjligt. Efter att jag har varit i skolan åker jag i alla fall till Adam, det ska bli roligt att träffa honom. Sen bloggar jag mer imorgon och då ska jag väl skriva hur tråkigt det är att skolan börjar igen. Dagen innan skolan börjar brukar jag alltid känna mig lite nere, jag har aldrig varit någon som direkt älskar skolan.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Man ska vara försiktig med Skype.



20 bast, det blir nog bra skulle jag tro! En ung assistent är mycket bättre än en äldre. Jag skulle nog kunna tänka mig att vara assistent om jag hade sett. Det beror förstås på åt vem, men typ åt en sådan som jag =P

2009-08-21 @ 23:11:10
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0