Söndag, lugn dag

Hej!

Idag har det inte direkt hänt någonting, ingenting intressant i alla fall. Jag kanske skulle ha träffat en kompis men nu blev det inte av eftersom hon är sjuk, det var synd menmen. Träna showdown kunde jag inte heller göra för personen jag brukar träna med svarade inte när jag ringde. I förrgår åkte jag till Magdalena och när jag kom dit kollade jag runt lite i hennes rum. Hon har några parfymflaskor som ser roliga ut, en av parfymerna som luktade körsbär tyckte jag om. Men den parfymen fanns bara i en liten flaska och var ganska dyr. Jag har funderat på att köpa någon parfym snart men i så fall ska det vara en som verkligen luktar gott, de flesta jag har testat brukar lukta hur starkt som helst och jag brukar bli lite yr i huvudet av för stark parfym. Någon som kanske inte luktar jättestarkt och som inte är överdrivet dyr borde jag ju kunna hitta. Vi satt vid Magdalenas dator och lyssnade på bra musik sen, en av hennes kompisar skickade en låt där hon sjöng. Efter middagen pratade vi mest och lite senare spelade vi The sims tre. Det är roligt att höra när seende spelar olika dataspel tycker jag, spelen som finns för synskadade är ju mycket tråkigare. Trean verkade i alla fall ganska lik tvåan men en del saker hade förbättrats. Jag gjorde en ny familj och det var roligt att skriva in allas personligheter och bestämma vilken röst alla skulle ha. En sak som var bättre i trean var att simmarna inte verkar bli på dåligt humör lika lätt som i ettan och tvåan. I de tidigare spelen blir ju simmarna ledsna hur lätt som helst och vill inte göra någonting man säger att de ska göra.

När vi åt glass senare på kvällen spådde Magdalena mig. Jag tror inte direkt på sådant men det var ändå roligt, när jag fick veta vem jag ska gifta mig med i framtiden var det däremot inte lika roligt längre men ändå. Vi sjöng mycket när jag var där och det är ju bra att Magdalena spelar piano. Hon hade några böcker med låtar och vi sjöng lite allt möjligt. Jag förstår inte hur Magdalena både kan spela och sjunga bra, orättvist. Jag lärde mig en ny låt som heter Shoreline, den var verkligen bra! Innan vi gick och la oss drack vi grönt te, det är ju både nyttigt och gott. Eftersom det var fullmåne såg vi Twilight men när datorn segade sig stängde vi av filmen och pratade istället. Killar pratade vi om nästan hela tiden medan jag var där, det var roligt, Magdalena är nog nästan den enda som jag brukar prata om killar med. Det är ju svårt att prata om killar med mina killkompisar, det blir ju inte samma sak.

Igår eftermiddag åkte jag till Björn och sen jag kom hit har det inte hänt någonting. Det var nästan för varmt utomhus tycker jag men det händer ju inte ofta att det är sådär varmt i Sverige. Jag vet inte om jag har skriit att vi har skaffat katt här, hon heter i alla fall Bianca. Tidigare hade vi två katter som hette Rasmus och Kalle, Kalle var lite som min katt när jag var liten. Men nu tycker jag inte om pällsdjur särskilt mycket, mina favoritdjur är orm, landsköldpadda, stora spindlar och sniglar med skal. Inget av de djuren har ju pälls. De spindlar jag tycker om är alltså de som finns på djurparker och som nästan är lika stora som en hand, de är coola. Giftiga ormar tycker jag inte om men jag gillar kopparormar lite men mest stora ormar som man kan ha runt halsen.

Det har i alla fall känts skönt med en lugn dag nu innan nästa vecka då jag inte kommer vara hemma. Men det blir säkert en rolig vecka, jag ska försöka göra den rolig eftersom det är min sista lediga vecka innan skolan börjar igen.  När jag kommer hem ikväll ska jag packa, hoppas att jag inte glömmer något. Imorgon kväll åker jag till hotellet i Haningen där vi ska bo hela veckan. Där kommer jag dela rum med Ida och det blir säkert trevligt. Förmodligen bloggar jag inte mer innan jag åker imorgon för jag kommer ändå inte ha något roligt eller intressant att skriva så vi hörs igen på söndag. Då ska jag skriva om VM och hur det gick för mig, mitt mål är att inte komma sist. Någon måste ju komma sist men det får inte bli jag säger vi. Jag tror inte att det finns Internet där vi ska bo men om det gör det kanske jag skriver något kort inlägg. Jag skriver i alla fall ett långt inlägg nästa söndag.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Wilma

Hejsan,jag är vän med dig på KPwebben (Trillva)kolla gärna in min blogg!

2009-08-10 @ 12:33:09
URL: http://brancalion.blogg.se/
Postat av: Bexx

Heeejsan!

Ställ gärna frågor i min frågestund :) ^^

2009-08-16 @ 19:42:46
URL: http://yourbexx.blogg.se/
Postat av: Johan

Ååh, jag älskar katter, vad är det för katt?

Du verkar lite annorlunda jämt mot andra tjejer när det gäller djur hehe =P



Har du inga andra tjejkompisar du kan prata om allt med då?



Nu ska jag äta, men sedan ska jag läsa ditt långa inlägg om VM =)

2009-08-17 @ 17:46:41
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0