Tisdag, skola och ungdomsgård

Hej!

Inatt har jag bara sovit ungefär fyra timmar vilket inte känns särskilt skönt. Min syster väckte mig jättetidigt imorse fastän hon sa att hon inte skulle göra det, hon ville nämligen sova i mitt rum och jag var snäll och lät henne göra det. Men nu får hon inte göra det fler gånger för det stör alltid mig när hon måste gå upp över en timme tidigare än jag bara för att hon ska ta lång tid på sig att till exempel platta håret, onödigt att göra det varje morgon. Jag förstår inte att det finns människor som orkar anstränga sig och sminka sig heller på morgonen, det tar ju bara en massa extra tid plus att vissa överdriver och tar jättemycket smink även om de kanske är finare utan det. Det är såklart deras val hur de vill göra men jag skulle aldrig orka det. Jag blev arg på Lovisa imorse när hon höll på, jag kunde inte somna om sen heller men det brukar jag aldrig kunna om jag blir väckt tidigt på morgonen.
Skoldagen började med kultur och idéhistoria, vi jobbade i grupper och skulle titta på olika bilder och sedan diskutera dem. Ellen och jag jobbade tillsammans, vi var de enda som var två personer och jag vet inte varför det blev så. Vi tittade i alla fall på sju olika målningar och skulle sedan betygsätta och analysera dem. För mig var det svårt men jag skrev upp vad alla bilder hette och skrev lite om vad man såg på varje bild, det gick bra.
Temat på öppen tid idag var film och de visade små korta filmer som elever gjorde för inte särskilt länge sen. Varje film var bara mellan en till tre minuter och en del av dem förstod jag knappt. Min assistent gjorde så gott han kunde och syntolkade lite men även han hade svårt att förstå ibland, nu när han har syntolkat några gånger har han i alla fall blivit bättre än i början:)

Efter lunchen kom en person och tränade noter med mig, det känns skönt att äntligen ha börjat med det. Nu har jag ungefär en månad på mig att träna in allt och nej, tyvärr tror jag inte att jag klarar det. Men det är tur att man får två år på sig om man inte får mvg på provet. Jag vill satsa på mvg i musikteori a eftersom man måste läsa musikteori b och då är det ju bra att kunna a-kursen när man ändå ska gå vidare sen. Det gick väl helt okej med noterna idag men det är en hel del jag inte kan som jag måste träna på. Gehör är roligare än notläsning tycker jag menmen.
Ensemblen kändes lite seg men vi började med en ny låt som Hedda ska sjunga, I was made for loving you tror jag att den heter. Sen sjöng vi Easy och Ellens låt en gång också:)

Efter skolan åkte jag hem och åt middag, väldigt tidigt blev det och jag var knappt hungrig vid den tiden. Tio i sex kom taxin för att köra mig till ungdomsgården. Den var lite sen plus att det var samåkning men de lämnade mig före någon äldre dam, trevligt=)
När jag kom fram sa jag hej till alla människor och efter en stund gick en av ungdomsledarna, Kim, Niklas och jag för att hyra en film som alla kunde titta på. Vi hade svårt att bestämma oss för vilken vi skulle ta men till slut blev det en skum film som jag inte ens minns vad den heter. När vi såg den visade det sig att den var jättetråkig och inte alls rolig som det verkade på omslaget där det stod lite om filmen. De hoppade mellan olika scener hela tiden och det var inte direkt någon handling, tråkigt, jag såg klart hela filmen i alla fall. Ronjas kompis Linnea syntolkade och hon var ganska duktig på det:)
Efter att ha sett filmen pratade jag om kärlekspar och annat med några människor:) Innan jag åkte hem fick jag lite choklad av Ronja, den ska jag äta någon dag när jag känner mig ledsen för choklad blir man glad av:)
På lördag är det ungdomsgård igen och då ska jag dit såklart, Majaplantan kommer också då! Nu orkar jag inte skriva mer eftersom jag ska sova, imorgon är min tidigaste dag med ansträngande ämnen. Dessutom ska jag träna noter och ha möte under håltimmen.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0