Påskdagen, varit med Josefin

Hej!

Till middag igår åt jag gravad lax med stuvad potatis som verkligen var jättegott! Min farmor är jättebra på att laga mat:) Adam ringde på kvällen också men då hann vi bara prata i fem minuter eftersom han råkade ringa under middagen. Undrar varför han ringer så ofta, han kanske saknar mig, jag saknar honom väldigt mycket! Då Adam är i Sverige pratar vi ju oftast minst en timme varje dag.
Senare på kvällen skutsade Björn mig till min kompis Josefin. Vi gick i samma skola för länge sen men hon bytte i trean eftersom hon inte trivdes så bra på Turingeskolan. Vi har i alla fall haft kontakt sen dess hon slutade vilket jag tycker är roligt eftersom jag inte direkt har kontakt med någon annan från grundskolan.
När jag kom dit pratade vi om lite allt möjligt en stund och en stor del av kvällen tittade vi på film. Först såg vi Patrik 1,5, nu har jag sett filmen två gånger och skulle lugnt kunna se den många gånger till, den är verkligen jättebra! Efter det såg vi en film som hette Vinnare och förlorare som också var väldigt bra. Den handlade om en pappa som älskade hästar och tävlade med en häst, han ville verkligen vinna en tävling med en särskild häst. Pappans dotter älskade att springa och skulle delta i skolmästerskapen. Sedan fanns det en farmor som spelade bort sina pengar på bingo. Tjejen som jobbade på bingon blev senare vän med pappans dotter och sen hände det en massa saker. Vi såg någon mer film igår men jag minns inte vad den heter. När klockan var över två bestämde vi oss för att sova men både Josefin och jag blev pigga när vi hade lagt oss ner och därför låg vi och pratade väldigt länge. Jag blev lite övertrött när klockan var över tre och skrattade åt nästan allt, det var roligt:)

Idag vaknade vi lite över elva och gick upp och åt frukost. Efter frukosten tog vi en promenad, det var lite för kallt för att gå ut utan jacka och det blåste ganska mycket. Men det var trevligt, först gick vi till en lekplats och satte oss på en bänk. Men bilarna körde förbi väldigt nära och det var lite störande. Därför gick vi till ett annat ställe och satte oss på en annan bänk. Där sjöng vi till några låtar, Måns Zelmerlöws låt Cara mia bland annat.
Till lunch åt vi tacos och efter det började vi titta på en film men dvd-spelaren eller filmen var skum för filmen hängde sig efter en stund. Kontrollen till dvd-spelaren fungerade inte och vi orkade inte se om filmen, därför såg vi på tv istället. Det var en jätteskum film där det var en tjej som blev förföljd. Vi tittade lite på Sveriges smartaste barn också, en del barn kunde jättemycket! Klockan fem kom Björn och hämtade mig och vi åkte hem för att göra sushi. Det är alltid roligt att göra sushirullar av riset och äta upp allt sjögräs som blir över. Jag tycker om sjögräs, man blir glad av det och sen känns det roligt att tugga på. Sushin blev jättegod, jag åt tjugo bitar eller kanske till och med lite mer. Vi räknade ut att vi hade gjort hundratrettioen sushi men de gick åt eftersom vi var åtta personer:)
Lite senare ska vi äta efterrätt här också, någon sockerkaksliknande sak tror jag. Nu ska jag sjunga lite:)
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag har inte kontakt med en ända barndomsvän. Den ända är en kille från högstadiet, men honom har jag inte träffat på över 2 år...

2009-04-13 @ 22:43:08
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0