Torsdag, har en del att göra

Hej!

Jag skriver bara ett kort inlägg idag eftersom att jag har mycket att göra sen. Imorgon så åker jag nämligen till Malmö för att träffa många av mina vänner och när jag är där så har jag ingen lust att sitta och plugga. Jag kommer nog ändå att behöva plugga lite när jag är där men så lite som möjligt hoppas jag. Ikväll så har jag både matte och engelska att göra plus att träna på den där dåliga låten haha.

Jag hade en annan som hjälpte mig idag, jag kommer inte ihåg vad han hette men han var tjugo år i alla fall. Mattias, min assistent, är på kurs idag och imorgon, det är säkert en del som är assistenter till folk som jag känner som är på den kursen.
Dagen började med samhällskunskap, vi pratade lite om välfärd och om demokrati. Det var faktiskt ganska intressant, det beror på vilken lärare man har. Förut så tyckte jag att so var roligt men inte alls lika roligt som nu. En del lärare som har ämnen som jag hade ganska lätt för tidigare har helt plötsligt blivit tråkiga och svåra men så kanske det är.

Efter samhällskunskapen så var det musikteori. Jag är med i den näst lättaste gruppen, det känns rätt okej. Jag kunde det mesta som vi gick igenom idag men det är ju bara bra med repetition. Vi får se hur vi gör för att jag ska lära mig punktskriftsnoter, min lärare vet nämligen inte hur man använder det program som jag använder för att skriva svartskriftsnoter i. Det är lite komplicerat men det ska nog gå bra sen. Men eftersom att jag läser punktskrifsnoter så är det bara vissa program som fungerar till programmet som jag använder.
Min lärare i musikteori verkar i alla fall vara helt okej, han lär ut på ett bra sätt tycker jag.
Till lunch idag så var det soppa, det är det varje torsdag har jag märkt.
På engelskan så pratade vi om berättelserna som vi ska börja att skriva nästa vecka. Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om och jag förstod inte riktigt vad det stod att man skulle skriva om heller. Men jag tror att man ska skriva om en speciell händelse i sitt liv eller om någonting annat som man har varit med om, det låter svårt, berättelsen ska vara minst 500 ord också. Även det låter väldigt långt.
Vi fick göra ett läxförhör också, det gick sådär för mig. Att skriva på engelska har jag alltid haft svårt för så jag får kanske vara beredd på att få ig men nu så finns det ingenting att göra åt det.
Lektionen var lite jobbig också idag eftersom att det var många som pratade, läraren skickade till och me ut några personer. Eftersom att det var många som pratade så kanske det var lite fel av läraren att bara skicka ut två personer och att inte skicka ut alla som pratade istället.
Nu så måste jag kolla om min solärare har mailat mig, jag har läxa i so också kom jag på nu.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Den där kursen Mattias är på, jag skulle tro att det är samma kurs som min webbdesignlärare, Eida, är på. Hon skulle på en kurs i Stockholm idag och imorgon.



Berättelser och sånt är kul =)

2008-09-25 @ 15:30:59
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Emma

Men vispen, fy på dig! Du ska inte till malmö, du ska, faktiskt, inte ens flyga till malmö. Du ska bo i Lund och flyga till svedala, den du! However, så står det malmö på biljetten, det är bara vi skåningar som vet vad det egentligen handlar om. Muahaha.

2008-09-25 @ 16:16:07
URL: http://hopelosthead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0