Ska snart äta

Hej!

Klockan är ungefär sex och jag ska snart äta middag. Efter middagen så ska jag skriva lite på engelskan och sedan så ska jag se idol klockan åtta. Engelskan måste jag verkligen skynda mig med, vi har ju engelska imorgon och jag har knappt börjat skriva än. Det fanns inte tid till att göra det på håltimmen idag eftersom att jag var ute och åt med två tjejer från klassen.

En dålig nyhet som jag fick veta idag är att matteboken matte 4000 inte har gjorts färdigt än. Det finns uppgifter i den andra boken som inte finns i matte 3000. De visste inte när matte 4000 kommer att vara klar så tills dess så måste jag jobba i den andra boken. Det är väldigt störande att de inte kan skynda sig med att göra färdigt böcker, att allting tar så lång tid att skriva om till textviewböcker.
Min förra assistent Tini kommer i alla fall till Kulturama imorgon.

Vi hade en vikarie på matten som faktiskt var bra. Efter matten så skulle jag ha ätit lunch i matsalen men Magdalena och Ellen i min klass ville hellre äta någon annanstans. Så vi gick till ett kebabställe och åt, jag tog fallafel. Vi betalar ju för maten varje dag och det kostar ju en del. Men det verkar inte vara så många som äter i matsalen utan de brukar gå iväg till restauranger i närheten istället. Det kostar ju lite mer men det kan ju vara värt det ibland tycker jag för om alla ens kompisar går någonstans så vill ju jag också göra det.
Det var i alla fall trevligt idag tycker jag, vi pratade om andra gymnasieskolor, våra familjer och musik. Både Ellen och Magdalena sjunger i kör sen ganska länge och nu så har ju jag ingen kör att sjunga i längre eftersom att jag flyttade i somras. Men jag vill gärna börja på en kör igen för jag har ju sjungit i kör sen jag var fem år så jag ska försöka att hitta någon bra kör snart.

Klockan halv tre så hade vi svenska, vi läste en berättelse och skrev texter till olika citat. Vi skulle skriva vad vi trodde skulle hända senare i berättelsen och sedan så skulle vi skriva hur situationen var. Det var ganska svårt men helt okej.

Sista lektionen var datorkunskap. Läraren pratade först lite och berättade om fronter, sidan där man lämnar in arbeten och hämtar olika uppgifter. Sedan så fick vi i uppgift att spara olika saker och överföra dem till fronter. En dålig sak är att fronter inte fungerar för mig så jag får mejla alla lärare istället eller göra på något annat sätt.
Nu så ska jag äta.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Emma

Fronter är väl helt okej för blinda, hade jag för mig iaf. Ja idag är det värmland, ska bli trevligt.

2008-09-10 @ 19:57:02
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Johan

Nädu Emma, fronter funkar inget vidare för blinda. Inte om alla har samma fronter i alla fall, våran Fronter är skitsvår att navigera på, då är det mycket lättare att maila lärare eller få saker via USB.

2008-09-10 @ 22:51:56
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Elsa

Kan ju iaf glädja dig med att Fronter är helvirrigt och rätt dåligt. Vi har också det men mailar ändå alltid allting till lärarna, bättre så!

2008-09-11 @ 19:46:42
URL: http://minipinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0