Måndag, en vanlig dag

Hej!

Jag skrev ju ett inlägg som jag postade ganska sent igårkväll så då behöver jag ju inte skriva vad jag gjorde igårkväll.

Det var jobbigt att gå upp imorse, jag var nära på att försova mig men jag hann göra allting, jag hade till och med lite tid och fick vänta på taxin i några minuter när jag var klar med allt.
Första lektionen idag var engelska, först så fick alla berätta hur deras helg hade varit och vad de hade gjort. Sedan så skulle man skriva en text, man fick två saker som man kunde välja att skriva om. Men jag ska skriva den texten senare eftersom att datorn fortfarande inte fungerar. Nin från syncentralen kommer och lämnar datorn klockan två imorgon.

Andra lektionen idag var ensemble, vi fortsatte att jobba med blues. Gunilla var vår lärare idag, imorgon så har vi Alex, jag har alltså två lärare i ensemble. Vi sjöng igenom lite olika blueslåtar idag plus att vi fick skriva en egen blues, bara en vers. Jag och Ellen i min klass skrev en vers tillsammans som var såhär:
Jag har inga pengar, jag får ingen ro.
Jag har inga pengar, jag får ingen ro.
Snart tar de mitt studiebidrag, jag har ingenstans att bo.
Versen kanske inte blev så jättebra men blueslåtar brukar alltid ha sorgliga texter och så rimmade vår vers lite.

Till lunch idag så var det kycklingköttbullar med ris, jag åt några grönsaksbiffar kan man säga. Det var jättegott! På lunchen så satt jag och pratade med min assistent Mattias och med Roshanak i min klass. Vi pratade om olika låtar, idol och lite annat.

Efter lunchen så gick jag ut en stund och ringde Adam. Sedan så hade jag körsång! Det är ett av de roligaste ämnena tycker jag. Vi fick dela upp oss och sjunga olika stämmor, jag sjöng den mörkaste stämman. En del fick sjunga lite för vår lärare Kitte idag för att se om de är alt eller sopran, jag ska sjunga nästa vecka, jag är nästan säker på att jag är alt.

Näst sista lektionen idag var matte, alla fick sina matteböcker och så gick vi igenom några sidor i boken. Läxa tills på onsdag blir att göra några sidor i matteboken. De som beställde min mattebok har beställt fel bok så jag måste beställa matteboken som vi ska använda så fort som möjligt, helst imorgon. Men jag får göra allting senare istället men det mesta som vi gick igenom idag kan jag ganska bra redan.

Sist idag så hade vi kontaktlärarmöte. Min kontaktlärare Ola pratade med hela klassen, vi gick igenom lite allt möjligt. Två personer valdes till elevrådet. Alla fick en bok med bra information till elever och fräldrar och så fick man veta vilket skåp man kommer att ha. Jag ska köpa ett lås till mitt skåp.

Taxin var i tid idag men det var bilköer och det tog ganska lång tid att komma hem. Men jag lyssnade på nyheterna i taxin så det var ju lite bra.
Snart så är det mat, jag ska äta lax.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0