Måndag, en ganska jobbig dag

Hej!

Igår så var jag ju lite hos Adam på eftermiddagen. Vi var och handlade och lagade lasagne till middag, både vegetarisk och vanlig faktiskt. Sedan så åt vi en chokladglass med kakbitar i som var jättegod! Adam har nog ätit upp den tills nästa gång jag kommer haha.

Dagen har faktiskt känts ganska jobbig tycker jag. Att gå upp var jobbigt och jag var trött även när jag hade duschat. När jag såg på schemat att jag kunde ha sovit en halvtimme längre än vad jag trodde så störde jag mig.
På engelskan så hade vi ett läxförhör som min lärare hade glömt att maila eller ge till mig innan så jag får skriva det någon annan gång. Problemet med den engelska berättelsen började idag. Jag som hade tänkt hela helgen och inte kommit på vad jag skulle skriva om. Idag så hade jag verkligen problem med att komma på något, jag satt i princip hela lektionen och tänkte. Jag förstår inte varför det kan vara så svårt. Men det ska finnas en vändpunkt i berättelsen och det har inte alls hänt mycket i mitt liv som är spännande för andra att läsa. Man ska nämligen läsa upp sin berättelse för några andra i klassen sen. Skriva är väl okej men när man inte kommer på vad man ska skriva om så blir det jobbigt. Okej, min engelska gör inte saken bättre heller. En i min klass föreslog i alla fall att jag ska skriva om när jag gjorde filmen om mig själv när jag var tio år så det blir nog det jag skriver om om jag inte får hjälp med att komma på något annat.

Efter engelskan så var jag såklart irriterad och arg eftersom att jag inte kom någonstans. Men ensemblen fick mig i alla fall på lite bättre humör. Vi sjöng samma låtar som förra vekcan, de är helt okej faktiskt, jag tror att jag föredrar dem före blues. När man sjunger blues så måste man improvisera mycket och det är så svårt tycker jag! Men femtio och sextiotalslåtar blir man i alla fall lite glad av.
Till lunch så var det pyttipanna, ganska gott. Efter lunchen så var det kör,då var jag väldigt trött, det kändes som att jag skulle somna fastän jag älskar att sjunga. Jag höll mig i alla fall vaken och idag så sjöng vi Eagle och en kort låt som heter Hold on tror jag. Jag tycker verkligen att det låter bra när alla sjunger tillsammans. Däremot så kanske inte min ensemblegrupp passar så bra tillsammans, våra röster är ganska olika.
På matten så hann jag inte räkna så mycket, jag har flera sidor som jag måste göra tills nästa gång. Men that´s life tyvärr... Vi har matteprov nästa måndag och jag hoppas att jag får vg men jag ligger nog mer på g.
Jag fick i alla fall tillbaka läxförhöret i engelska från förra veckan, jag låg där de flesta andra ligger, det trodde jag inte! Jag fick 27 av 30, det blev jag nöjd med faktiskt om jag tänker på hur min engelska är.
På kontaktlärarmötet så fick vi nästan ingen information alls, bara lite om öppen scen. Vi lyssnade på veckans låt också, det var en ganska udda låt tycker jag. Det var två tjejer som sjöng på franska och så var det en fiol som spelade hela tiden. Eftersom att jag inte kan franska så gjorde det att låten direkt blev ganska tråkig att lyssna på men jag kan inte säga att det var den sämsta låt jag har hört.

Ikväll så är det Idol och det får jag verkligen inte missa. Jag hörde av en i min klass att det är tjejerna som ska sjunga idag och jag tycker att alla tjejer som har gått vidare är jätteduktiga! Men jag har några som jag hejar lite extra på. Imorgon så kanske jag åker till USS ungdomsgård som är varannan tisdag, då kommer jag att missa morgondagens program men jag väljer mina vänner före Idol haha. Sedan så tycker jag bättre om att lyssna på när tjejer sjunger än när killar gör det ibland, jag vet inte varför.
Jag får se om jag pluggar ikväll, inte så mycket i alla fall tror jag. Men imorgon när vi har en lång håltimme så gör jag nog det om jag inte är med några från klassen.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Elsa

Vändpunkten kanske är nu när du börjat gymnasiet, i somras när ni flyttade, eller när Björn och Nina separerade? Eller så kanske det vändpunkten är något jättelitet som en människa du mött, en klok tanke som fått dig att tänka om?

2008-09-30 @ 18:50:37
URL: http://minipinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0