Tisdag, födelsedagar och glasgodis

Hej!

Jag börjar med att skriva att min mamma Nina fyller femtio år idag, grattis till henne! Min kompis Magnus fyller arton idag, grattis till dig också! Ikväll ska vi fira Nina hemma. De kom hem från Venedig igår, Nina och hennes pojkvän, han gav förresten Nina hennes födelsedagspresent igår redan, hon fick en massagestol. Jag provade att sitta i den och tryckte på några olika knappar men massage har ju aldrig varit någonting för mig. Någon skum grej åkte runt på ryggen, nacken och axlarna, den kittlades och kändes skumt.
Alla fick någonting igår också förresten, Lovisa fick en fotoram av glas, Johan och Edvin fick varsin klocka och jag fick en skål med fyra glasgodisar. Jag samlade ju på godis tidigare, då hade jag 37 kilo, det var ju en del. Godis har länge varit ett stort intresse för mig, jag älskar att se hur godis ser ut från andra länder och så. Att äta godis är gott men inte lika roligt som att spara tycker jag. Men godiset jag hade slängdes till slut eftersom det blev gammalt men nu fick jag fyra godisar som aldrig kommer att bli gamla haha.

Inatt somnade jag inte förrän vid två, väldigt jobbigt. Jag låg och tänkte på en massa saker väldigt länge innan jag till slut somnade. Den första lektionen var kultur och idéhistoria. Vi pratade om en filosof som hette Aristoteles och lite om vad han tänkte, Platon och Aristoteles var ju helt olika varandra. I slutet av lektionen fick vi säga om vi tror som Aristoteles, att vi lever här och nu, eller om vi trodde som Platon, att vi inte lever i någon riktig värld och att det vi ser är en skuggbild.
Efter den lektionen var det öppen scen, de som går teaterlinjen visade upp lite av vad de har jobbat med under den här terminen. Det var lite svårt att förstå vad som hände men i slutet av lektionen läste de upp olika texter som faktiskt var riktigt bra! Senare var det lunch och nu sitter jag här. Jag ska sluta skriva nu för att göra engelskan som de andra gjorde för länge sen.
Ikväll ska vi fira Nina och så kanske jag hinner åka till ungdomsgården en liten stund.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag tror nog som Aristoteles...



Magnus, är det Mickes.. lillebrorsa eller vad det var? =P



2008-11-25 @ 20:14:02
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0