Måndag, vanlig dag

Hej!

Adam och jag åkte pendeltåget hem igår eftersom jag inte har hunnit skaffa ett kort som gäller än. Det tog lite längre tid men det gick ju bra för både Adam och jag åkte gratis på mitt färdtjänstkort. Vi hade roligt på tåget i alla fall, pratade och hade roligt varje gång de ropade ut nästa station. Vår humor är lite speciell, nästan ingen förstår den tror jag haha. När jag kom hem ringde några kompisar som jag pratade en stund med innan jag gick för att sova.

Måndagen började inte alls roligt, jag var trött som vanligt men behövde i alla fall inte gå upp förrän klockan åtta. Jag var däremot nära att försova mig eftersom väckarklockan bara ringde två gånger, den skulle ha fortsatt att ringa var tionde minut men klockan bestämde sig för att sluta ringa helt plötsligt. Jag vaknade i alla fall av mig själv ur någon skum dröm och hann se att klockan var lite över åtta.
På engelskan såg vi filmen Breakfast club, om man är dålig på engelska som jag, inte är van vid att se film, inte känner igen allas röster i filmen och har en assistent som hitills bara har syntolkat en gång tidigare kan man inte hänga med så bra, i alla fall inte jag. Filmen handlade i alla fall om fem personer vad jag förstod, de går till skolan en lördag av olika orsaker och ska skriva en uppsats. Filmen är ungefär en och en halvtimme och de pratar mest under filmen. Jag lärde mig inte att känna igen rösterna på killarna och det gjorde att jag inte förstod vem som var med, min assistent hann inte med att säga det heller, därför förstod jag inte riktigt det roliga med filmen när de andra skrattade och så. Snart har vi muntlig redovisning på en av de två filmerna vi har sett, den andra filmen såg vi ju för länge sedan, minns den inte så bra. Men jag kanske kan ta hem någon av filmerna och se igen eller om jag får välja att prata om en bok istället. Jag tycker inte att filmen borde vara så viktig, det är väl att man pratar, eller inte, jag vet inte... Hoppas att den här delen inte väger så tungt i betyget i alla fall.

På ensemblen sjöng vi en ny låt som hade mycket text i sig, den måste jag lära mig så fort som möjligt. Vi sjöng också You really got me som vi lärde oss förra veckan och den där höga låten. Jag försökte att ta i på de där höga tonerna, min lärare sa att det lät bra och då får jag väl lita på det även om jag verkligen inte håller med henne om det. Vi brukar ju ha två ensemblelärare men imorgon har vi samma lärare som idag eftersom den andra läraren inte är på Kulturama imorgon.

Efter lunchen var jag lite med Ellen och Magdalena, sen missade jag en del av kören eftersom jag skulle ha utvecklingssamtal med Ola. Okej, det kanske inte direkt kallas utvecklingssamtal men vi pratade mest om hur jag tycker att det är att gå på Kulturama, vad jag tycker är bra och mindre bra och lite annat sådant. Jag har inte igvarning i något ämne, tur det.
När jag kom till kören sjöng de andra Eagle, kören börjar låta riktigt bra nu tycker jag. Nästa vecka ska vi börja att sjunga julsånger! Jag längtar dit, jag trodde inte att vi skulle sjunga julsånger i år! Men det är roligt för man blir så glad och de flesta julsångerna är väldigt vackra, nu sjunger jag ju inte i någon kör på fritiden och då är det bra att vi sjunger julsånger i skolan tycker jag!

Vår mattelärare var tillbaka idag vilket jag blev glad över! Idag pratade vi om sammanfattningen i boken, jag förstår det mesta men det finns några uppgifter jag inte riktigt förstår, jag får be någon om hjälp med det ikväll eller imorgon. På onsdag är det prov i procent och jag har börjat att känna mig lite nervös inför det. Men procentprovet hade jag till och med vg på i nian och därför hoppas jag att jag får det nu också.
Nu ska jag ringa Adam och prata lite. Imorgon väntar ännu en jobbig dag som börjar med mitt favoritämne elleer inte..., kultur och idéhistoria... Då får vi den där uppsatsen också där man ska tänka mycket själv, jag måste klara det!
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0