Ibland har man otur.

Hej!

Den här dagen har bara varit jobbig och tråkig! Det började med at jag vaknade, klockan nio... Jag försov mig och det har jag inte gjort på hur länge som helst. Senast jag gjorde det när jag skulle till skolan kanske var i fyran eller kanske ännu tidigare. Jag brukar bara komma försent till skolan när taxin är sen ibland. Men just idag när vi hade nationella prov så försov jag mig mycket... Hur otur får man ha?
När jag kom till skolan kvart över nio så fick jag på mig till klockan tio att göra provet. Om jag hade kommit i tid hade jag haft 100 minuter på mig och jag som verkligen behöver all tid!!!!!
Ingen får veta hur dåligt det gick för mig. Det var såklart bilder och frågorna med bilder svarade jag knappt på alls. Sedan var det uppgifter som skulle ha tagit jättelång tid så de hoppade jag också över. Det är bara att sluta att tro att jag kommer att få vg i matte. Det var nog i alla fall inte ig. Nu känner jag mig bara så himla trött och nere. Ikväll ska jag duscha för det hann jag inte göra i morse och det har verkligen känts. Sedan hann jag inte äta någonting heller innan jag gick till skolan så jag var hur hungrig som helst när vi åt lunch vid kvart över tolv. Det var kyckligt som en av mina lärare inte tyckte såg så god ut. Det var inga färger eller vad hon sa, tur att man är blind. Men kycklingen gick att äta i alla fall och jag tyckte att den var helt okej.
På non så höll vi på med tändstickor och skulle testa olika saker hur man släckte eld och så. Nu ska jag börja skriva på mitt hemkunskapsarbete. Men jag har sökt på internet och försökt att hitta fakta men jag hittar inte så mycket. Men jag kanske ska skriva om genmodifierade och kravmärkta livsmedel. jättekul, eller inte... Men man ska ju försöka att vara positiv även om det är svårt ibland.

Nästa helg ska jag ju åka på rm, riksmästerskap. Då ska jag tävla i showdown och så ska jag spela goalball men det kan man inte få någon medalj för. Nu räknas jag som att jag går i gymnasiet på showdownen och det blir jobbigt. Alla är jättebra på gymnasiet och jag kommer säkert att förlora stort. Eftersom att jag är en dålig förlorare så kommer jag förmodligen inte kunna tycka att matcherna blir roliga menmen.
Hon som ska vara ledsagare till mig på rm ringde idag, det var bra för då vet jag ju vem hon är, eller jag vet vad hon heter och inte så mycket mer. Jag kommer att åka till rm lite senare eftersom vi har konserten med artistskolan innan och den vill jag inte missa, jag har ju tränat så mycket till den.

Igår var slutaudition i Talang! Jag såg den fastän jag egentligen hade behövt plugga då. Men de flesta som jag tycker är bra gick vidare till semifinal!
Nadja Juslin och Zara Larsson sjunger ju så bra båda två och jag hoppas att åtminstone få se en av dem i finalen. David som spelar piano gick vidare och det tycker jag var bra, han är så duktig för att vara tio år.
Det var tråkigt att inte han som härmade Elvis Presley gick vidare, jag tyckte om hans röst och jag tycker att det fanns många som var sämre än honom.
Sebastian Krantz gick ju vidare men inte Felix.
Bbx8 gick vidare och det visste jag nästan innan, det skulle ha varit konstigt annars.
Familjen Hellgren som inte direkt var en av mina favoriter gick vidare. Men det är många som tycker att de är roliga och sen är de absolut inte dåliga! Tilda som härmade Siv Malmkvist gick inte vidare, lite synd tycker jag för jag tyckte om hennes röst.

Klockan är mycket och jag vill få hemkunskapen klar.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0