Det sista nationella provet...

Hej!

Nu sitter jag i skolan och ska snart ha engelska, vi får sedan sluta en timme tidigare för matten blir inställd. Några lärare ska bort på någonting. Men när jag kommer hem idag är det bara att plugga som gäller.

I morse så hade jag det sista nationella provet i matte. Man skulle läsa av ett diagram och svara på olika saker som läraren frågade. Men oj, det gick verkligen jättedåligt för mig! Jag förstod ingenting! Jag tycker verkligen att det är jättesvårt att läsa av diagram och andra bilder. De visas skumt och sen så tycker jag att det är svårt att följa olika linjer och känna vad allt betyder och så. Jag har absolut ig på det provet men nu finns det ingenting att göra ju... Man skulle hålla på och se när en tank började och slutade att fyllas, hur lång tid det tog alltså. Sedan skulle man komma på vilken form tanken skulle ha. Jag tänkte inte på vad jag sa eftersom jag tyckte att diagramet var så konstigt så jag sa helt fel kom jag på efteråt. När man skulle diskutera sa jag inte alls mycket eftersom att jag inte kunde se vad allt betydde.
Avslutningen på nationella proven i nian ville jag bara glömma nu, jag kan säga att det började mycket bättre med svenskan, sen har det bara gått sämre. Engelskan var svår men där fick jag ju i alla fall g+ tror jag, matten får jag nog i alla fall g på för jag skrev ju okej på den skriftliga matten, tycker jag i alla fall, förutom de där himla bilderna som man ska känna på! Åh, vad jag stör mig! Vissa linjer på dem känns otydligt tycker jag och sen har jag ju inte använt bilder så mycket förut så det är säkert därför som jag tycker att det är så svårt. Men jag tror att om jag skulle behöva känna på en massa bilder hela tiden så skulle det ta hur lång tid som helst för mig att göra ett mattetal. Jag behövde i alla fall jättelång tid på mig idag för att läsa av diagramet, inte för att jag lyckades med det men ändå.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0